8. Sınıf Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun 7E Öğrenme Modeli ile Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarıları ile Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi ve Öğrenci Görüşleri
Yıl 2021,
Cilt: 5 Sayı: 2, 229 - 252, 31.12.2021
İbrahim Kahyaoğlu
,
Gülten Torun
Öz
Bu çalışmada, “Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler” konusunun yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 7E öğrenme modeline göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi araştırılmış ve ayrıca öğrenci görüşlerine de yer verilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Batı Karadeniz bölgesindeki bir ilin merkezinde bulunan bir devlet okulunun 8. sınıfında öğrenim görmekte olan 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele belirlenmiş deney ve kontrol gruplarının her birinde 25 er öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Cebirsel İfadeler Başarı Testi” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları” kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çalışmaların sonuçlarına göre “Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler” konusunun öğretiminde 7E öğrenme modeline göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına anlamlı bir katkı sağladığı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine olumlu yönde etki ettiği gözlemlenmiştir. Ayrıca 7E öğrenme modeli etkinlikleri ile destekli işlenen derslerin öğrencilerin motivasyonunu artırdığı, derslerde daha aktif oldukları, dersleri eğlenceli ve ilgi çekici buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Referans1 Airasian, P. W. & Walsh, M. E. (1997). Cautions for Classroom Constructivists. Education Digest, 62(8), 62-69.
- Referans2 Akarsu, E. (2013). 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanında Matematiksel Dil Kullanımlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Referans3 Altun, M. (2006). Matematik Öğretiminde Gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
- Referans4 Avcıoğlu, O. (2008). Lise 2 Fizik Dersinde Newton Yasaları Konusunda 7E Modelinin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Referans5 Ateş, M. (2017). Yapılandırmacı 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(2), 335-346
- Referans6 Bülbül, T. (2010). Yenilik Yönetimi. Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (Ed.), Yönetimde Yeni Yaklaşımlar İçinde (s.31-51). Ankara: PegemA.
- Referans7 Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
- Referans8 Bybee, R.W. (2003). Why The Seven E's? < http://www.miamisci.org/ph/lpintro7e.html > (2009, Ağustos 19).
- Referans9 Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A. & Landes, N. (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins and Effectiveness. Colorado Springs, Co: BSCS.
- Referans10 Çolak, A. (2014). Ortaöğretim 11. Sınıf Elektromanyetizma Ünitesinde 7E Modelinin Öğrencilerin Kavramsal Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
- Referans11 Dane, A., Çetin, Ö. F., Sağırlı, M. Ö. & Baş, F. (2015). Cebirsel İfade, Geometrik Şekil ve Geometrik Yer Arasındaki İlişkiler: Doğru Parçası ve Işın Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 44-61.
- Referans12 Dede, Y. (2004). The Concept of Variable and Identification its Learning Difficulties. Educational Sciences: Theory & Practice, 4(1), 50-56.
- Referans13 Duit, R. (1996). The Constructivist View in Science Education-What it Has to Offer and What Should Not Be Expected From it. Investigações em Ensino de Ciências, 1, 40-75.
- Referans14 Eisenkraft, A. (2003). Expanding the 5E Model: A Proposed 7E Model Emphasizes “Transfer of Learning” and The Importance of Eliciting Prior Understanding. The Science Teacher, 70(6), 56-59.
- Referans15 Erbaş, A. & Ersoy, Y. (2003). Kassel Projesi Cebir Testinde Bir Grup Türk Öğrencisinin Başarısı ve Öğrenme Güçlükleri. İlköğretim Online Dergisi, 4(1), 18-39.
- Referans16 Ergöz, N. (2000). Aritmetikten Cebire Kademeli Geçişi Vurgulayan Eğitimin Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
- Referans17 Ersoy, Y. & Erbaş, K. (1998). İlköğretim Okullarında Cebir Öğretimi: Öğrenmede Güçlükler ve Öğrenci Başarıları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 75, 27- 28.
- Referans18 Eski, M. (2011). İlköğretim 7. Sınıflarda Cebirsel İfadeler ve Denklemlerin Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
- Referans19 Evans, C. (2004). Learning With Inquiring Minds. The Science Teacher, 71(1), 27-30.
- Referans20 Gürbüz, F. (2012). 7E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” Ünitesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
- Referans21 Gürbüz, F., Turgut, Ü. & Salar, R. (2013). E Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” Ünitesinde Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 80-94.
- Referans22 Hart, K. E. & Kritsonis, W. A. (2006). A Critical Analysis of John B. Watson’s Original Writing: “Behaviorism as a Behaviorist Views it” (1913). National Forum of Applied Educational Research Journal, 19(3), 1-6.
- Referans23 Huang, K. J., Liu, T. C., Graf, S. & Lin, L. C. (2008). Embedding Mobile Technology to Outdoor Natural Science Learning Based on The 7E Learning Cycle. In J. Luca, E. Weippl (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2082-2086. Taywan.
- Referans24 Jati, N. H. D., Budiyon, B. & Slamet, I. (2017). Students’ Mathematical Communication Ability Using Learning Cycle 7E on Junior High School. Journal of Physics: Conference Series, 895(1), 012040.
- Referans25 Kayhan, R. (2017). 7E Öğrenme Modeline Uygun Tasarlanan 5. Sınıf Matematik Dersi Kesirler Konusundaki Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Referans26 Khalil Shaheen, M. N. & Kayani, M. M. (2015). Improving Students’ Achievement in Biology Using 7E Instructional Model: An Experimental Study. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(4), 471-481.
- Referans27 Kieran, C. (1992). The Learning and Teaching of School Algebra. D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning: A project of the National Council of Teachers of Mathematics (pp. 390-419). New York: Macmillan Publishing Co, Inc.
- Referans28 Koç, G. & Demirel, M. (2004). Davranışçılıktan Yapılndırmacılığa: Eğitimde Yeni Bir Paradigma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 174-180.
- Referans29 Köksal, O. (2014). 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına, Tutumlarına ve Kalıcı Öğrenmelerine Olan Etkisinin İncelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1459-1475.
- Referans30 Köseoğlu, F. & Tümay, H. (2013). Bilimde Yapılandırıcı Paradigma: Teoriden Öğretim Uygulamalarına. Ankara: Pegem Akademi.
- Referans31 Lawson, A. E., Abraham, M. R., & Renner, J. W. (1989). A Theory of Instruction, Using the Learning Cycle to Teach Science Concepts and Thinking Skills. Kansas State University, Manhattan: National Association for Research in Science Teaching.
- Referans32 Leitze, A. R. & Kitt, N. A. (2000). Using Homemade Algebra Tiles to Develop Algebra and Prealgebra Concepts. The Mathematics Teacher, 93(6), 462-466.
- Referans33 MEB (2018). Matematik Dersi İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Referans34 Naluan, N., Phatthalung, N. N. & Kattiyamarn, W. (2013). The Results of 7E Learning Cycle Model with Questioning Technique on Analysis Thinking Abilities and Scientific Learning Achievement of Prathomsuksa 5 Students. Research for Social Development Thailand, Research Presented at Four Technical Conferences, 60-66, London.
- Referans35 O'Bannon, F. G., Reed, S. & Jones, S. (2002). Indiana's Academic Standards. Grade 7 English/ Language Arts, Mathematics, Science, Social Studies. Indiana State Dept. of Public Instruction, Indiana State Department of Education, Indianapolis, Indiana State Commission for Higher Education, Indianapolis.
- Referans36 Pirci, A. H. & Torun, G. (2019). Cebirsel İfadeler Konusunun Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 28, 494-511.
- Referans37 Polyiem, T., Nuangchalerm, P. & Wongchantra, P. (2011). Learning Achievement, Science Process Skills, and Moral Reasoning of Ninth Grade Students Learned by 7E Learning Cycle and Socioscientific Issue-based Learning. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(10), 257-564.
- Referans38 Sağlam, M. (2005). Işık ve Ses Ünitesi Konusunda 5E modeline Uygun Rehber Materyal Geliştiril-mesi ve Etkililiğinin Araştırılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Referans39 Sünbül, A. M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Akademi.
- Referans40 Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi: SPSS 10.0-12.0 for Windows. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Referans41 Yakar, E. A. & Yılmaz, S. (2017). 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebire Yönelik Gerçek Yaşam Durumlarını Matematiksel İfadelere Dönüştürme Sürecindeki Matematiksel Dil Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 292-310.
- Referans42 Yenice, E. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modelinin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" Konusunda Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Kars.
- Referans43 Yerdelen Damar, S. (2013). The Effect of The Instruction Based on The Epistemologically and Metacognitively Improved 7E Learning Cycle on Tenth Grade Students‟ Achievement and Epistemological Understandings in Physics. Ph.D. Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
- Referans44 Yılmaz, G. K., Ertem, E. & Çepni, S. (2010). The Effect of The Material Based on The 7E Model on The Fourth Grade Students’ Comprehension Skill about Fraction Concepts. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1405-1409.
The Effect of Teaching 8th Grade Algebraic Expressions and Identities With 7E Learning Model on The Students’ Academic Achievement and Permanence of Learning, and The Students' Opions
Yıl 2021,
Cilt: 5 Sayı: 2, 229 - 252, 31.12.2021
İbrahim Kahyaoğlu
,
Gülten Torun
Öz
In this study, the effect on the academic achievements of students and the permanence of learning of teaching according to 7E learning model based on the constructivist approach of “Algebraic Expressions and Identities” was investigated, and the students' opinions were also included. The study was carried out with 50 students studying in the 8th grade of a state school in the center of a province in the Western Black Sea region in the fall semester of 2018-2019 academic year. There are 25 students in each of the randomly determined experimental and control groups. “Algebraic Expressions and Identities Achievement Test” and “Semi-Structured Interview Questions” were used as the data collection tools. According to the results of statistical studies, it was observed that the teaching of “Algebraic Expressions and Identities” according to the 7E learning model made a significant contribution to the academic achievement of the students and the permanence of the learning had a positive effect. In addition, it was found that the lessons taught with the 7E learning model activities increased the motivation of the students, and they were more active in the lessons, and they found the lessons fun and interesting.
Kaynakça
- Referans1 Airasian, P. W. & Walsh, M. E. (1997). Cautions for Classroom Constructivists. Education Digest, 62(8), 62-69.
- Referans2 Akarsu, E. (2013). 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanında Matematiksel Dil Kullanımlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Referans3 Altun, M. (2006). Matematik Öğretiminde Gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
- Referans4 Avcıoğlu, O. (2008). Lise 2 Fizik Dersinde Newton Yasaları Konusunda 7E Modelinin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Referans5 Ateş, M. (2017). Yapılandırmacı 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(2), 335-346
- Referans6 Bülbül, T. (2010). Yenilik Yönetimi. Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (Ed.), Yönetimde Yeni Yaklaşımlar İçinde (s.31-51). Ankara: PegemA.
- Referans7 Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
- Referans8 Bybee, R.W. (2003). Why The Seven E's? < http://www.miamisci.org/ph/lpintro7e.html > (2009, Ağustos 19).
- Referans9 Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A. & Landes, N. (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins and Effectiveness. Colorado Springs, Co: BSCS.
- Referans10 Çolak, A. (2014). Ortaöğretim 11. Sınıf Elektromanyetizma Ünitesinde 7E Modelinin Öğrencilerin Kavramsal Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
- Referans11 Dane, A., Çetin, Ö. F., Sağırlı, M. Ö. & Baş, F. (2015). Cebirsel İfade, Geometrik Şekil ve Geometrik Yer Arasındaki İlişkiler: Doğru Parçası ve Işın Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 44-61.
- Referans12 Dede, Y. (2004). The Concept of Variable and Identification its Learning Difficulties. Educational Sciences: Theory & Practice, 4(1), 50-56.
- Referans13 Duit, R. (1996). The Constructivist View in Science Education-What it Has to Offer and What Should Not Be Expected From it. Investigações em Ensino de Ciências, 1, 40-75.
- Referans14 Eisenkraft, A. (2003). Expanding the 5E Model: A Proposed 7E Model Emphasizes “Transfer of Learning” and The Importance of Eliciting Prior Understanding. The Science Teacher, 70(6), 56-59.
- Referans15 Erbaş, A. & Ersoy, Y. (2003). Kassel Projesi Cebir Testinde Bir Grup Türk Öğrencisinin Başarısı ve Öğrenme Güçlükleri. İlköğretim Online Dergisi, 4(1), 18-39.
- Referans16 Ergöz, N. (2000). Aritmetikten Cebire Kademeli Geçişi Vurgulayan Eğitimin Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
- Referans17 Ersoy, Y. & Erbaş, K. (1998). İlköğretim Okullarında Cebir Öğretimi: Öğrenmede Güçlükler ve Öğrenci Başarıları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 75, 27- 28.
- Referans18 Eski, M. (2011). İlköğretim 7. Sınıflarda Cebirsel İfadeler ve Denklemlerin Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
- Referans19 Evans, C. (2004). Learning With Inquiring Minds. The Science Teacher, 71(1), 27-30.
- Referans20 Gürbüz, F. (2012). 7E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” Ünitesinde Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
- Referans21 Gürbüz, F., Turgut, Ü. & Salar, R. (2013). E Modelinin 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” Ünitesinde Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 80-94.
- Referans22 Hart, K. E. & Kritsonis, W. A. (2006). A Critical Analysis of John B. Watson’s Original Writing: “Behaviorism as a Behaviorist Views it” (1913). National Forum of Applied Educational Research Journal, 19(3), 1-6.
- Referans23 Huang, K. J., Liu, T. C., Graf, S. & Lin, L. C. (2008). Embedding Mobile Technology to Outdoor Natural Science Learning Based on The 7E Learning Cycle. In J. Luca, E. Weippl (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2082-2086. Taywan.
- Referans24 Jati, N. H. D., Budiyon, B. & Slamet, I. (2017). Students’ Mathematical Communication Ability Using Learning Cycle 7E on Junior High School. Journal of Physics: Conference Series, 895(1), 012040.
- Referans25 Kayhan, R. (2017). 7E Öğrenme Modeline Uygun Tasarlanan 5. Sınıf Matematik Dersi Kesirler Konusundaki Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Referans26 Khalil Shaheen, M. N. & Kayani, M. M. (2015). Improving Students’ Achievement in Biology Using 7E Instructional Model: An Experimental Study. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(4), 471-481.
- Referans27 Kieran, C. (1992). The Learning and Teaching of School Algebra. D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning: A project of the National Council of Teachers of Mathematics (pp. 390-419). New York: Macmillan Publishing Co, Inc.
- Referans28 Koç, G. & Demirel, M. (2004). Davranışçılıktan Yapılndırmacılığa: Eğitimde Yeni Bir Paradigma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 174-180.
- Referans29 Köksal, O. (2014). 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına, Tutumlarına ve Kalıcı Öğrenmelerine Olan Etkisinin İncelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1459-1475.
- Referans30 Köseoğlu, F. & Tümay, H. (2013). Bilimde Yapılandırıcı Paradigma: Teoriden Öğretim Uygulamalarına. Ankara: Pegem Akademi.
- Referans31 Lawson, A. E., Abraham, M. R., & Renner, J. W. (1989). A Theory of Instruction, Using the Learning Cycle to Teach Science Concepts and Thinking Skills. Kansas State University, Manhattan: National Association for Research in Science Teaching.
- Referans32 Leitze, A. R. & Kitt, N. A. (2000). Using Homemade Algebra Tiles to Develop Algebra and Prealgebra Concepts. The Mathematics Teacher, 93(6), 462-466.
- Referans33 MEB (2018). Matematik Dersi İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Referans34 Naluan, N., Phatthalung, N. N. & Kattiyamarn, W. (2013). The Results of 7E Learning Cycle Model with Questioning Technique on Analysis Thinking Abilities and Scientific Learning Achievement of Prathomsuksa 5 Students. Research for Social Development Thailand, Research Presented at Four Technical Conferences, 60-66, London.
- Referans35 O'Bannon, F. G., Reed, S. & Jones, S. (2002). Indiana's Academic Standards. Grade 7 English/ Language Arts, Mathematics, Science, Social Studies. Indiana State Dept. of Public Instruction, Indiana State Department of Education, Indianapolis, Indiana State Commission for Higher Education, Indianapolis.
- Referans36 Pirci, A. H. & Torun, G. (2019). Cebirsel İfadeler Konusunun Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 28, 494-511.
- Referans37 Polyiem, T., Nuangchalerm, P. & Wongchantra, P. (2011). Learning Achievement, Science Process Skills, and Moral Reasoning of Ninth Grade Students Learned by 7E Learning Cycle and Socioscientific Issue-based Learning. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(10), 257-564.
- Referans38 Sağlam, M. (2005). Işık ve Ses Ünitesi Konusunda 5E modeline Uygun Rehber Materyal Geliştiril-mesi ve Etkililiğinin Araştırılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Referans39 Sünbül, A. M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Konya: Eğitim Akademi.
- Referans40 Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi: SPSS 10.0-12.0 for Windows. Ankara: Detay Yayıncılık.
- Referans41 Yakar, E. A. & Yılmaz, S. (2017). 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebire Yönelik Gerçek Yaşam Durumlarını Matematiksel İfadelere Dönüştürme Sürecindeki Matematiksel Dil Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 292-310.
- Referans42 Yenice, E. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modelinin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" Konusunda Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Kars.
- Referans43 Yerdelen Damar, S. (2013). The Effect of The Instruction Based on The Epistemologically and Metacognitively Improved 7E Learning Cycle on Tenth Grade Students‟ Achievement and Epistemological Understandings in Physics. Ph.D. Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
- Referans44 Yılmaz, G. K., Ertem, E. & Çepni, S. (2010). The Effect of The Material Based on The 7E Model on The Fourth Grade Students’ Comprehension Skill about Fraction Concepts. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1405-1409.