Bu araştırmanın amacı, Kayseri ilindeki devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin program okuryazarlık düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışmada nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında tarama modeli tercih edilmiş ve basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 504 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde veriler “Program Okuryazarlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde durum çalışması deseni kullanılmış; nicel veri toplama sürecine katılan 21 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın nicel sonuçlarına göre ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeylerine ilişkin algılarının yüksek olduğu ve kıdemlerine bakılmaksızın tüm öğretmenlerin yüksek düzeyde program okuryazarı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul türü değişkeninin program okuryazarlığı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı ve branş değişkenine göre öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel sonucuna bakıldığında, öğretmenlerin “program okuryazarlığı” kavramına ve programın 4 ögesine (amaç, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) ilişkin bilgi düzeylerinin genel olarak yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Buna göre araştırmanın nitel sonuçlarının nicel sonuçları desteklediği görülmüştür.
Öğretim programı program okuryazarlığı ortaokul öğretmenleri
The aim of this study is to examine the curriculum literacy levels of teachers working in public secondary schools in Kayseri in terms of some variables. In this study, a mixed method, in which qualitative and quantitative research designs are considered together, was used. In the quantitative part of the study, the survey model was preferred, and 504 teachers were reached by using the simple random sampling method. In the quantitative part of the study, the data were collected with the "Curriculum Literacy Scale". In the qualitative part of the research, the case study design was used; data were collected through semi-structured interviews with 21 teachers who participated in the quantitative data collection process. According to the quantitative results of the study, it was concluded that secondary school teachers' perceptions of curriculum literacy level were high and that all teachers were highly curriculum literate regardless of their seniority. It was also identified that the school type variable had no effect on curriculum literacy and that there was no significant difference between the curriculum literacy levels of the teachers according to the branch variable. As for the qualitative result of the research, it was concluded that the knowledge levels of the teachers about the term “curriculum literacy” and 4 components of the curriculum (objectives, content, instructional methods and evaluation) were generally sufficient. Accordingly, it was seen that the qualitative results of the research supported the quantitative results.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |