Yazım Kuralları

YAYIM İLKELERİ ve YAZIM KURALLARI


Yayım İlkeleri

1. Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi; yılda "3" (üç) sayı olmak üzere; Şubat, Haziran ve Ekim aylarında, http://www.dergipark.org.tr” adresi üzerinden uluslar arası hakemli dergi olarak yayımlanır.

2. Dergide yayınlanan makalelerin dili Türkçe ve İngilizce'dir.

3. Dergide; Moda, Giysi tasarımı, Hizmet tasarımı, Ürün tasarımı, Endüstriyel tasarım, Görsel sanatlar, Mimarlık, Peyzaj mimarlığı, İç mimarlık, Moda pazarlaması, Pazarlama, Moda yönetimi, Güzel sanatlar, Tasarım hukuku, İşletme ve Tasarım felsefesi alanında daha önce yayınlanmamış orijinal araştırma makaleleri ile derleme çalışmalar yayımlanır. Dergi özel sayısında ise kongre ve sempozyum kitaplarında özet veya tam metni basılmış ve hakem kontrolünden geçmiş sözlü bildirilere ait makaleler yayımlanır. Editör mektup şeklinde yazılmış makaleler kabul edilmez.

4. Her sayıda bir yazarın ilk isim olarak yer aldığı en fazla iki makalesine yer verilir. Dergide basıma kabul edilen makalelerin bilimsel sorumlulukları yazarlarına aittir.

5. Dergide yayına kabul edilen makalelerin telif hakkı dergiye aittir, makalelerin yazarlarına telif ücreti ödenmez.

6. Dergide yayınlanan makalelerin yayın hakkı dergiye aittir, dergi yönetim kurulundan izin almadan başka bir yerde yayınlanamaz.

7. Dergide yayınlanması istenilen makaleler için makale başvuruları online olarak https://dergipark.org.tr/ adresinden yapılır.

8. Dergiye gönderilen araştırma ve derleme makaleleri; Türkçe veya İngilizce dillerinden birisi olarak; Başlık, Özet ile Türkçe Anahtar Sözcükler, Abstract ile İngilizce Anahtar Sözcükler, Giriş, Ana Konu, Materyal ve Yöntem, Araştırma Bulguları, Tartışma, Sonuç, Kaynaklar ana başlıkları altında hazırlanmalıdır. Araştırma Bulguları ile Tartışma bölümleri veya Tartışma ile Sonuç bölümleri tek başlık altında da yazılabilir.

9. Makalelerde, yer alan kaynaklar makalenin özgünlüğü ve güncelliğini koruması açısından güncel olmalıdır, Geçmişten itibaren güncelliğini koruyan bilgilerde ise eski tarihli kaynaklar da kullanılabilir.

10. Dergide yayınlanma talebi ile başvuran makalelerin daha önce hiçbir yayın organında basılmamış olması gerekmektedir. Bunun sorumluluğu yazara aittir.

11. Turkish Journal of Fashion Design and Management Dergisi’nde yayımlanacak makalelerde derginin önceki sayılarında yayımlanan en az bir yayına atıf yapılması dergi için önem arz etmektedir.


Yazım Kuralları

1. Dergiye (özel sayılar dışında) gönderilen makaleler  Microsoft Word yazılımı ile “.docx” formatında, sütun halinde toplamda en fazla 25 sayfayı geçmeyecek şekilde, A4 kağıdına üst, alt, sağ ve sol kenarlardan 2,5 cm boşluk olacak şekilde yazılmalıdır.

2. Makalenin yazım karakteri “Times New Roman”, yazı büyüklüğü “12” punto olmalıdır. Metinin satır aralığı "birden çok" olacak şekilde “1,15 değerinde”, her paragraf sonrası bırakılacak aralık “6 nk”, her bölüm sonrası bırakılacak paragraf aralığı “6 nk” olmalıdır. Paragraf başlarında 0,5 cm boşluk bırakılmalıdır. Tüm paragraflar ve başlıklar sol kenardan başlamalıdır. Metin tümüyle iki yana dayalı olarak hizalanmalıdır. Metinde heceleme yapılmamalıdır. Kalın veya altı çizili yazı kullanımı ile metin vurgulama mümkünse yapılmamalıdır.

3. Makalenin Türkçe ve İngilizce başlığı koyu, “14” punto, ortalı ve büyük harflerle yazılmalıdır. Makale yazarları makalenin adının altında, sayfaya ortalı, “12” punto büyüklüğünde ve koyu yazılmalıdır.

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE YEŞİL PAZARLAMA

GREEN MARKETING IN READY-TO-WEAR SECTOR

Ece Nüket Öndoğan1, Ziynet Öndoğan2

1Asst.of Prof.Dr., Ege University, Faculty of Fashion and Design, Izmir-Turkey, E-posta: ece.nuket.ondogan@ege.edu.tr, Orchid: 0000-0000-0000-0000

2Prof.Dr., Ege University, Faculty of Fashion and Design, Izmir-Turkey,E-posta: ziynet.ondogan@ege.edu.tr, Orchid No: 0000-0000-0000-0000


Corresponding author: Ece Nüket Öndoğan


Article Information

Number :                                                                                       Received  :                                                                         Accepted  :


Dergiye makale gönderen yazarların “ORCID” numarası olmalıdır ve yazarlar makalelerinde isimlerinin altına “ORCID” numaralarını yazmalıdır. Orc ID’si olmayan yazarların makaleleri basılamaz. Yazar(lar)ın isimleri, makale başlığının altında “6 nk” boşluk bırakılarak unvan belirtilmeden koyu, “12” punto büyüklüğünde, ad ve soyadlarının baş harfleri büyük harfle ortalı yazılmalıdır. Birden fazla yazar olması durumunda yazarların isimleri birbirlerinden “virgül” tuşu ile ayrılmalıdır. Yazarların, unvan, kurum bilgileri, ORCID numaraları üst simge ile numaralandırılarak sırası ile isimlerin altında “10” punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Ayrıca makalenin sorumlu yazarının ismi yazılmalıdır.

4. Makalede en fazla 3. düzeyde bölüm başlıkları kullanılmalıdır. Birinci düzey olan ana başlıklar koyu, (Giriş, Özet, Materyal vb) sola dayalı, “12” punto büyüklüğünde ve büyük harflerle yazılmalıdır. İkinci düzey başlıklar, sola dayalı, her kelimesinin ilk harfi büyük olarak koyu yazılmalı ve yazı büyüklüğü “12 punto” olmalıdır. Gerektiğinde kullanılacak üçüncü düzey başlıklar sola dayalı, sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük şekilde “12 punto” ve koyu yazılmalıdır.

5. Makalede yer alan “Özet” ve “Abstract” bölümleri çalışmanın amacı ile araştırma bulgularını içermelidir. “Özet” ve “Abstract” bölümleri en fazla “250” kelimeden oluşmalıdır. Özet ve Abstract’ta, kaynakça, kısaltma, çizelge ve resim gibi ekler yer almamalıdır.

6. Anahtar sözcükler: “Özet ve “Abstract” bölümlerinden sonra en az 3 en fazla 5 tane anahtar sözcükler (keywords) yer almalıdır. Anahtar sözcükler makale taramasında yardımcı olacak kelimelerden seçilmelidir.

7. Yabancı yazarlardan gelen İngilizce makalelerin Türkçe “Özet” bölümü dergi editör kurulu tarafından hazırlanır.

8. Makalede yer alan sayısal değerlerde bin ayıracı nokta (.) ile yapılmalı, ondalık haneler ile virgül (,) ile ayrılmalıdır (Örnek: 1.529,50 veya 1.257.485,57 gibi).

9. Fotoğraf, Resim, Çizim ve benzeri sunuşlar ''Şekil'' veya "Resim", sayısal değerlerin verilişi (Tablolar) ''Çizelge'' olarak isimlendirilmelidir. Şekillerin başlıkları altta ve sola dayalı, Çizelgelerin başlıkları üstte ve sola dayalı yer almalıdır. Şekil ve Çizelgelerin numaralandırılması makale içerisinde sıra ile yapılmalı ve koyu yazılmalıdır. Makale içerisinde verilen resim, fotoğraf, çizim ve çizelgelere metin içerisinde atıf yapılmalıdır (Resim 1., Fotoğraf 2. vb). Makale Türkçe ise Fotoğraf, Resim, Çizim,Şekil, Çizelgelerin altına ayrıca İngilizce yazıları, Makale İngilizce ise Türkçe yazıları yazılmalıdır.

10. Makalede her sayfaya sayfa numarası verilmelidir. Sayfa numaraları sayfanın altında orta kısımda bulunmalıdır. Sayfa numarası yazı karakteri Times New Roman, yazı büyüklüğü ise “11” punto olmalıdır.

11. Makale içerisinde atıflar (Yazar(lar)ın Soyadı, Tarih) şeklinde verilmelidir. Metin içinde gösterilen her kaynak, mutlaka “Kaynaklar Listesi”nde yer almalıdır.  Kaynaklar listesi alfabetik sırada ve yazar-tarih sistemine göre verilmelidir. Aynı yazarın iki veya daha fazla yayını kullanılmış ise Kaynaklar Listesinde eski tarihli yayın önce verilmelidir. Kitap ve kitap bölümü adının her kelimesinin ilk harfi büyük harf olmalıdır. Bir kuruluşun yayınları ise yayın numarasıyla verilmeli, değilse basıldığı matbaa adı ve şehri belirtilmelidir. Literatürün yayımlandığı dergi adı kısaltma yapılmadan açık olarak yazılmalıdır. Kaynakların yazılışında satırlar iki yana eşit dağılmalı, satırlar asılı olarak alt satırlar 1,0 cm içeriden başlamalıdır. Kaynakça yazım şekli için örnekler aşağıda verilmiştir.

Örnek:

KAYNAKÇA


Dergiler

Tek yazarlı makale

Yazar A, Yıl. “Makalenin Başlığı”, Akademik Derginin adı, cildi, sayısı, sayfa numaraları, Basıldığı Yayınevi, Ülke

İki veya daha fazla yazarlı makale

Yazar AA, Yazar B, Yazar C, Yıl. “Makalenin Başlığı”, Akademik Derginin adı, cildi, sayısı, sayfa numaraları, Basıldığı yayınevi, Ülke

Yayınlanmadan önce bir sitede çevrimiçi yayınlanan makale

Yazar A, Yıl. “Makalenin Başlığı”, Gelişmiş çevrimiçi yayın. [Alınan URL] veya [DOI]

Kitap

Tek yazarlı

Yazar AA, Yıl. Kitabın adı. Sayfa numaraları, Yayınevi, Ülke.

İki yazarlı

Yazar AA, Yazar B, Yıl. Kitabın adı. Sayfa numaraları, Yayınevi, Ülke.

Kitapta bölüm

Yazar AA, Yıl. Bölüm başlığı. Editör adı (Ed.), Kitabın adı. Sayfa numaraları, Yayınevi, Ülke.

Konferans, Kongre, Sempozyum

Kongre Kitabı (Proceeding)

Yazar AA, (Ed.). Yıl, ay. XXXXX Kongresi kitapçığı, Sayfa numaraları, Şehir, Ülke.

Bitirme Tezi

Doktora

Yazar AA, Yıl. Doktora tezinin adı. Danışmanının adı, Tezin alındığı veri tabanının adı. Tezin numarası, Sayfa sayıları, Tezin yapıldığı enstitünün adı, Üniversitenin adı, Şehir

Yükseklisans

Yazar AA, Yıl. Yüksek lisans tezinin adı, Tezin alındığı veri tabanının adı, Tezin numarası, Sayfa sayıları, Tezin yapıldığı enstitünün adı, Üniversitenin adı, Şehir

Teknik Rapor

Rapor

Yazar AA, Yıl. Çalışmanın adı (Çalışma raporunun numarası: xxx). Sayfa sayıları, Çalışma raporunu hazırlatan kurumun adı, Şehir, Ülke

Online Kaynaklar

WEB Sayfası

Yazar AA, Yıl. ay, gün. Dokümanın adı, [Format tanımlaması]. Alınan web adresi, http://URL, Erişim Tarihi:

Diğer Referans Türleri

Eleştiri

Eleştirmen RR, Yıl. Eleştirinin başlığı [Yayının gözden geçirilmesi Yayın adı, Yazan Yazarın Adı A.A. Yazar]. Periyodiğin Adı, Cilt (Sayı), Sayfalar.

Patent

Patent Sahibi AA, Sayının Yılı. Patent Numarası. Yer: Patenti Veren Ofis.



Aaker DA, 1991. "Managing Brand Equity-Capitalizing on the Valueof a Brand Name", The Free Press a Division of Simon and Scchuster Inc., NY, USA, p.32.

Akkaya DA, 1991. "Marka İmajı Bileşenleri, Otomobil Sektöründe Bir Uygulama", 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, Hatay

Barış G, 2002. “Tüketici Davranışı”, MediaCat Yayınları, ss.55-57, İstanbul.

Cemalcılar İ, 1986. "Pazarlama", Beta Basım Dağıtım, Yayın No: 54, 1. Basım, İstanbul, ss.124-125.

Don ES, Stanley T, 1991. “Başarılı Reklamın İlkeleri”, Çeviri: Erol Köroğlu, Cevdet Serbest, Yayınevi, Eko Matbaası, İstanbul, Ekim

Edward W, Cundiff EW, Stili RR, Govani NAP, 1974. “Fundamentals of Mo­dern Marketing”, Prentice-Hall Inc., India Private Ltd., New Delhi, pp.250-255.

Ege A, 2003. "Türkiye İlk Defa Markalaşıyor"-Dünya Hazır Giyim Federasyonu 19. Konvansiyonu Toplantısı, Manşet Programı NTV, www.e-kolay.net/manset, İstanbul.

Engel JF, Kollat DF, Blackwell RD, 1968. "Consumer Behavior", Holt-Rinehart&Winston Inc., USA.

Grumbach D, 2003. "Türkiye İlk Defa Markalaşıyor"-Dünya Hazır Giyim Federasyonu 19. Konvansiyonu Toplantısı, Manşet Programı NTV, www.e-kolay.net/manset, İstanbul.

Hankinson G, Cowking P, 1996. “The Reality of Global Brands : Cases and Strategies for the Successful Management of Int. Brands”, McGraw-Hill Publ.

İkiz F ve Ark., 2000. "İstatistiğe Giriş", Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi, İzmir, ss.219-221.

Mucuk İ, 1990. "Pazarlama İlkeleri", 5. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, s.87.

Johanson JK, 1989. "Determinants and Effect of the Use of Made in Labels", International Marketing Review, Vol.6, No.1, USA, p.222.

Kaya B, 1990. “Tüketicilerin Korunması (Consumerism) : Modern Pazarlama Anlayışı İle Çevresel Bir Yaklaşım İçinde Bir İnceleme”, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 8, S:1,

            Ankara, s.44.

Kotler P, Armstrong G, 1989. "Principles of Marketing", 4th Edition, Prentice Hall Inc., USA.

Kurtuluş K, 1998. "Pazarlama Araştırmaları", Genişletilmiş 6. Baskı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 2174, İstanbul, ss.231-232,234-236,843.

Picard JJ, 2003. "Türkiye İlk Defa Markalaşıyor"-Dünya Hazır Giyim Federasyonu 19. Konvansiyonu Toplantısı, Manşet Programı NTV, www.e-kolay.net/manset, İstanbul.

Stanton WJ, Etzel MJ, Walker BL, 2004. "Fostering Integrative Thinking", Latham et all. Journal of Management Education, 28, pp.3-18.

Uzar K, 1994. "Reklamın Güdeleyici Unsurları ve Tüketici Davranışında Güdülemeye Etki Eden Faktörler", (Yüksek Lisans Tezi) Ankara, ss.11-14.

www.argedanismanlik.com

www.digity.com

DPT, 2002, “Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı”, Tekstil ve Giyim Sanayi Özel İhtisas Komisyonu Raporu. http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/08_TekstilveGiyim Sanayii.pdf,  Erişim Tarihi: 28.10.2019.

Son Güncelleme Zamanı: 28.02.2024 13:52:14

Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.