Amaç: Spina Bifida (SB)’lı çocukların oturma postürü, oturma dengesi ve üst ekstremite fonksiyonları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek.
Yöntem: Çalışmaya 5-18 yaş arası 31 SB'li çocuk dahil edildi. Fiziksel ve klinik özellikler kaydedildi. Oturarak Postüral Kontrol Ölçümü (SPCM), Pedalo® Denge Ölçüm Sistemi, Nöromotor Disfonksiyonlu Çocuklarda Oturma Değerlendirme (SACND), Modifiye Fonksiyonel Uzanma Testi (MFRT) ve Jebsen-Taylor El Fonksiyon Testi (JTHFT) kullanıldı.
Sonuçlar: Pedalo (r =-0,478; p=0,007), SACND (r = 0,399; p = 0,026) ve MFRT (r =-0,598; p<0,01) ile JTHFT arasında anlamlı bir korelasyon vardı. JTHFT ile SPCM arasında bir ilişki yoktu (p˃0,05). Pedalo®, MFRT, SACND ve SPCM skorlarında, lumbal ve sakral lezyon seviyeleri arasında anlamlı farklılık gözlendi.
Tartışma: SB'li çocuklarda erken dönemden başlayarak oturma postürleri ve oturma dengesi iyileştirerek üst ekstremite fonksiyonları ve fonksiyonel bağımsızlık arttırılabilir. SB'li çocukların oturma becerilerini ve el fonksiyonlarını geliştirebilecek oturma mekanizmalarını ve egzersizlerini araştıran çalışmalara ihtiyaç olduğu kanaatindeyiz.
Denge El Postür Denge El Postür Oturma Pozisyonu Spinal Disrafizm
Destekleyen kurum yoktur
Purpose: To evaluate the relationship between the sitting posture, sitting balance and upper extremity functions of children with Spina Bifida (SB).
Methods: Thirty-one children with SB, and aged 5-18 years, were included the study. Their physical and clinical characteristics were recorded. Seated Postural Control Measure (SPCM), Pedalo® Balance Measurement System, Sitting Assessment for Children with Neuromotor Dysfunction (SACND), Modified Functional Reach Test (MFRT) and Jebsen-Taylor Hand Function Test (JTHFT) were used.
Results: There was a significant correlation between JTHFT results and the other test results, i.e. Pedalo® (r = -0.478, p=0.007), SACND (r=0.399, p=0.026) and MFRT (r = -0.598, p<0.01). There was no correlation between JTHFT and SPCM (p˃0.05). In Pedalo®, MFRT, SACND, SPCM scores, significant differences were observed between the levels of lumbar and sacral lesions.
Conclusion: In children with SB, upper extremity functions and functional independence can be increased by improving sitting postures and sitting balance starting from the early period. We believe that studies searching for sitting mechanisms and exercises that may improve the sitting abilities and hand functions of children with SB are needed.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rehabilitasyon |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 32 Sayı: 3 |