Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 35 Sayı: 3, 389 - 401, 23.12.2024
https://doi.org/10.21653/tjpr.1458480

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, Haliç Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR) lisans programındaki pediatrik rehabilitasyon (PFTR) ders içeriğinin öğrencilerin ve mezunların bakış açısı ile incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmaya 2023-2024 yıllarında Haliç Üniversitesi FTR lisans programında eğitim gören 53 öğrenci (yaş: 21,79±1.19) ve aynı bölümden mezun olan 76 katılımcı (yaş:27,65±3,37) dahil edildi. Katılımcılara PFTR dersinin içeriği, müfredattaki dönem sayısı, laboratuvar saatleri ve dersin işleniş şekline yönelik olarak çevrimiçi anket soruları yöneltildi.
Sonuçlar: Her iki grup da PFTR dersinin müfredatta iki dönem olmasının daha uygun olacağını ve dersin laboratuvar saatlerinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dersin içeriğinde en fazla zaman ayrılması gerektiği düşünülen konunun serebral palsi olduğu (lisans: %32,26; mezun: %72,37); başka derslerin içeriğinde olup PFTR dersinin içeriğine de eklenmesi gerektiği düşünülen konunun ‘pediatrik ortopedik problemler ve ortezler’ olduğu belirtilmiştir (lisans: %35,84; mezun: %82,89). Dersin işleniş şekilleri bakımından ‘derse gerçek vakaların davet edilmesi’ ders içeriğine katkısının en fazla olacağı düşünülen ek imkân olarak bildirilmiştir (lisans: %45,28; mezun: %78,94).
Tartışma: PFTR ders içeriğini ve dersin yapısı geliştirecek faktörler araştırılarak, öğrencilere pratik yetkinlik kazandırma konusunun kapsamlı olarak ele alınması gerektiği görülmektedir.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır.

Teşekkür

Çalışmamıza katılan tüm fizyoterapistlere ve öğrencilere teşekkür ederiz. Anket sorularına son halinin verilmesinde değerli görüş ve katkılarını sunan Sayın Dr. Öğr. Üyesi Bilge Nur Yardımcı-Lokmanoğlu’na teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Birkmeier M, Plack MM, Wentzell E, Maring J. Pediatric education special series: a course of its own: a stand-alone pediatric course designed to meet the essential core competencies and program goals. J Phys Ther Educ. 2017;31(2):97–107.
  • Camden C, Mulligan H, Nugraha B, Berbari J, Gauvin C, Cinar E ve diğ. Scope and practices of physical therapists working with children: Results from an international online survey. Pediatr Phys Ther. 2021;33(4):251–8.
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Fakülte) Programı Bulunan Tüm Üniversiteler | YÖK Lisans Atlası [Internet]. [Erişim Tarihi: 14.03.2024]. Erişim Adresi: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=11016
  • YÖK Ulusal Çekirdek Eğitim Programı [Internet]. [Erişim Tarihi: 14.03.2024]. Erişim Adresi: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/ulusal-cekirdek-egitimi-programlari
  • Gürses N, Alemdaroğlu İ, Tanrıverdi M. Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü / yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi. Turk J Physiother Rehabil. 2014;25(1):16–27.
  • Mistry K, Yonezawa E, Milne N. Paediatric Physiotherapy curriculum: an audit and survey of Australian entry-level Physiotherapy programs. BMC Med Educ. 2019;19(1):109.
  • Fiss AL, Rapport MJ, Gagnon K, Wynarczuk K, Kendall E, Schreiber J. Experiential Learning in Pediatric Physical Therapist Education: Faculty and Student Perceptions. Pediatr Phys Ther. 2021;33(3).
  • Rapport MJ, Furze J, Martin K, Schreiber J, Dannemiller LA, DiBiasio PA, et al. Essential Competencies in Entry-Level Pediatric Physical Therapy Education. Pediatr Phys Ther. 2014;26(1).
  • Kenyon LK, Tovin MM, Hellman M. Clinical instructors’ perspectives: what should we be teaching in pediatrics? Pediatr Phys Ther. 2012;24(2):183–91.
  • Anderson DK, Furze JA, Moore JG. Moving Toward Excellence in Pediatric Physical Therapy Education: A Scoping Review. Pediatr Phys Ther. 2019;31(1).
  • Birkmeier M, Lundeen H, Furze J, Moore JG, Dannemiller L, Anderson D. Excellence in Pediatric Physical Therapy Education: Recommendations and Action Items. Pediatr Phys Ther. 2023;35(2):260–7.
  • Schreiber J, Goodgold S, Moerchen VA, Remec N, Aaron C, Kreger A. A description of professional pediatric physical therapy education. Pediatr Phys Ther. 2011;23(2):201–4.
  • Moore JG, Birkmeier MC, Lundeen H, Dannemiller L, Anderson DK, Furze JA. National study of excellence in pediatric physical therapy education: design, methods, and results. Phys Ther. 2021;101(10):pzab169.
  • Effgen SK, Chiarello L, Milbourne SA. Updated competencies for physical therapists working in schools. Pediatr Phys Ther. 2007;19(4):266–74.
  • Weaver P, Cothran D, Dickinson S, Frey G. Physical therapists’ perspectives on importance of the early intervention competencies to physical therapy practice. Infants Young Child. 2018;31(4):261–74.
  • Bruder MB, Catalino T, Chiarello LA, Mitchell MC, Deppe J, Gundler D ve diğ. Finding a common lens: Competencies across professional disciplines providing early childhood intervention. Infants Young Child. 2019;32(4):280–93.
  • Uzun FN, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;9(1):21–30.
  • Stockert B, Silberman N, Rucker J, Bradford J, Gorman SL, Greenwood KC ve diğ. Simulation-based education in physical therapist professional education: A scoping review. Phys Ther. 2022;102(12):pzac133.
  • Tovin MM, Fernandez-Fernandez A, Smith K. Pediatric education special series: Pediatric integrated clinical experiences: Enhancing learning through a series of clinical exposures. J Phys Ther Educ. 2017;31(2):137–49.
  • Hough J, Levan D, Steele M, Kelly K, Dalton M. Simulation-based education improves student self-efficacy in physiotherapy assessment and management of paediatric patients. BMC Med Educ. 2019;19(1):463.

EXAMINATION OF PEDIATRIC REHABILITATION COURSE CONTENT FROM THE PERSPECTIVE OF PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION DEPARTMENT STUDENTS AND GRADUATES

Yıl 2024, Cilt: 35 Sayı: 3, 389 - 401, 23.12.2024
https://doi.org/10.21653/tjpr.1458480

Öz

Purpose: The aim of this study was to investigate the perspectives of students and graduates regarding the pediatric rehabilitation (PFTR) course content of Haliç University Physiotherapy and Rehabilitation (PTR) undergraduate programme.
Methods: The study included 53 students (age: 21.79±1.19) studying at Haliç University PFTR undergraduate programme in 2023-2024 and 76 participants (age: 27.65±3.37) graduated from the same department. Participants took online survey about the content of the PFTR, the number of semesters, laboratory hours and the way the course was taught.
Results: Both groups (undergraduate: 62.26%; graduate: 81%) stated that it would be more appropriate for the PFTR course to be two semesters in the curriculum and that the laboratory hours were not enough (undergraduate: 47.17%; graduate: 89.51%). Cerebral palsy was the subject thought to be allocated the most time in the content of the course (undergraduate: 32.26%; graduate: 72.37%); and the subject that was in the other course contents and thought to be added to PFTR was 'paediatric orthopaedic problems and orthoses' (undergraduate: 35.84%; graduate: 82,89%). In terms of the teaching methods of the course, 'inviting real cases to the course' was reported as the additional opportunity that was thought to contribute the most (undergraduate: 45.28%; graduate: 78.94%).
Conclusion: The issue of providing students with practical competence should be addressed comprehensively by investigating factors that will improve the PFTR course content and course structure.

Kaynakça

  • Birkmeier M, Plack MM, Wentzell E, Maring J. Pediatric education special series: a course of its own: a stand-alone pediatric course designed to meet the essential core competencies and program goals. J Phys Ther Educ. 2017;31(2):97–107.
  • Camden C, Mulligan H, Nugraha B, Berbari J, Gauvin C, Cinar E ve diğ. Scope and practices of physical therapists working with children: Results from an international online survey. Pediatr Phys Ther. 2021;33(4):251–8.
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Fakülte) Programı Bulunan Tüm Üniversiteler | YÖK Lisans Atlası [Internet]. [Erişim Tarihi: 14.03.2024]. Erişim Adresi: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=11016
  • YÖK Ulusal Çekirdek Eğitim Programı [Internet]. [Erişim Tarihi: 14.03.2024]. Erişim Adresi: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/ulusal-cekirdek-egitimi-programlari
  • Gürses N, Alemdaroğlu İ, Tanrıverdi M. Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyon fakülte bölümü / yüksekokullarının incelenmesi ve müfredat analizi. Turk J Physiother Rehabil. 2014;25(1):16–27.
  • Mistry K, Yonezawa E, Milne N. Paediatric Physiotherapy curriculum: an audit and survey of Australian entry-level Physiotherapy programs. BMC Med Educ. 2019;19(1):109.
  • Fiss AL, Rapport MJ, Gagnon K, Wynarczuk K, Kendall E, Schreiber J. Experiential Learning in Pediatric Physical Therapist Education: Faculty and Student Perceptions. Pediatr Phys Ther. 2021;33(3).
  • Rapport MJ, Furze J, Martin K, Schreiber J, Dannemiller LA, DiBiasio PA, et al. Essential Competencies in Entry-Level Pediatric Physical Therapy Education. Pediatr Phys Ther. 2014;26(1).
  • Kenyon LK, Tovin MM, Hellman M. Clinical instructors’ perspectives: what should we be teaching in pediatrics? Pediatr Phys Ther. 2012;24(2):183–91.
  • Anderson DK, Furze JA, Moore JG. Moving Toward Excellence in Pediatric Physical Therapy Education: A Scoping Review. Pediatr Phys Ther. 2019;31(1).
  • Birkmeier M, Lundeen H, Furze J, Moore JG, Dannemiller L, Anderson D. Excellence in Pediatric Physical Therapy Education: Recommendations and Action Items. Pediatr Phys Ther. 2023;35(2):260–7.
  • Schreiber J, Goodgold S, Moerchen VA, Remec N, Aaron C, Kreger A. A description of professional pediatric physical therapy education. Pediatr Phys Ther. 2011;23(2):201–4.
  • Moore JG, Birkmeier MC, Lundeen H, Dannemiller L, Anderson DK, Furze JA. National study of excellence in pediatric physical therapy education: design, methods, and results. Phys Ther. 2021;101(10):pzab169.
  • Effgen SK, Chiarello L, Milbourne SA. Updated competencies for physical therapists working in schools. Pediatr Phys Ther. 2007;19(4):266–74.
  • Weaver P, Cothran D, Dickinson S, Frey G. Physical therapists’ perspectives on importance of the early intervention competencies to physical therapy practice. Infants Young Child. 2018;31(4):261–74.
  • Bruder MB, Catalino T, Chiarello LA, Mitchell MC, Deppe J, Gundler D ve diğ. Finding a common lens: Competencies across professional disciplines providing early childhood intervention. Infants Young Child. 2019;32(4):280–93.
  • Uzun FN, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;9(1):21–30.
  • Stockert B, Silberman N, Rucker J, Bradford J, Gorman SL, Greenwood KC ve diğ. Simulation-based education in physical therapist professional education: A scoping review. Phys Ther. 2022;102(12):pzac133.
  • Tovin MM, Fernandez-Fernandez A, Smith K. Pediatric education special series: Pediatric integrated clinical experiences: Enhancing learning through a series of clinical exposures. J Phys Ther Educ. 2017;31(2):137–49.
  • Hough J, Levan D, Steele M, Kelly K, Dalton M. Simulation-based education improves student self-efficacy in physiotherapy assessment and management of paediatric patients. BMC Med Educ. 2019;19(1):463.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fizyoterapi, Rehabilitasyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilara Bozgan Baş 0000-0001-5155-1564

Akmer Mutlu 0000-0001-6346-1750

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2024
Kabul Tarihi 13 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 35 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bozgan Baş, D., & Mutlu, A. (2024). PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 35(3), 389-401. https://doi.org/10.21653/tjpr.1458480
AMA Bozgan Baş D, Mutlu A. PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ. Turk J Physiother Rehabil. Aralık 2024;35(3):389-401. doi:10.21653/tjpr.1458480
Chicago Bozgan Baş, Dilara, ve Akmer Mutlu. “PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ”. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 35, sy. 3 (Aralık 2024): 389-401. https://doi.org/10.21653/tjpr.1458480.
EndNote Bozgan Baş D, Mutlu A (01 Aralık 2024) PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 35 3 389–401.
IEEE D. Bozgan Baş ve A. Mutlu, “PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ”, Turk J Physiother Rehabil, c. 35, sy. 3, ss. 389–401, 2024, doi: 10.21653/tjpr.1458480.
ISNAD Bozgan Baş, Dilara - Mutlu, Akmer. “PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 35/3 (Aralık 2024), 389-401. https://doi.org/10.21653/tjpr.1458480.
JAMA Bozgan Baş D, Mutlu A. PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ. Turk J Physiother Rehabil. 2024;35:389–401.
MLA Bozgan Baş, Dilara ve Akmer Mutlu. “PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ”. Türk Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 35, sy. 3, 2024, ss. 389-01, doi:10.21653/tjpr.1458480.
Vancouver Bozgan Baş D, Mutlu A. PEDİATRİK REHABİLİTASYON DERS İÇERİĞİNİN FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN VE MEZUNLARININ BAKIŞ AÇISI İLE İNCELENMESİ. Turk J Physiother Rehabil. 2024;35(3):389-401.