Formal education is the longest period in individuals' education process. The approaches of formal education institutions support individuals' gaining basic competencies to meet their information needs. As asignificant and vitalcomponent of schools, school libraries with their activities increase the awareness levels of students and teachers with regard to information literacy. In this respect, the aim of this study is analyze information literacy perceptions and activities of school libraries. According to this determined aim, the approaches, awareness, and perception levels with regard to information literacy in 18 schools have been evaluated via a web-based interview form to provide qualitative and quantitative data about thetopic. The results show that there are differences among the analyzed schools in terms of information literacy activities and their frequency. The lack of information literacy courses in curricula, especially in the state schools analyzed, is also an important result pointed out in the study
School libraries school librarians information literacy information literacy education Turkey
Bireylerin eğitim hayatlarındaki en uzun dönemi örgün eğitim oluşturmaktadır. Örgün eğitimin verildiği kurumlar olan okullardaki uygulamalar bireylerin bilgi ihtiyaçlarını karşılamalarına yönelik temel becerileri kazanmalarında etkili olmaktadır. Okul kütüphanelerinde de bilgi okuryazarlığı bağlamında etkinlikler gerçekleştirilerek hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin konuyla ilgili farkındalıkları sağlanmaktadır. Bu uygulamalar doğrultusunda çalışmamızda Türkiye’de okul kütüphanelerinde kütüphanecilerin bilgi okuryazarlığı konusu çerçevesinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin saptanması ve bilgi okuryazarlığı algılarının analiz edilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen bu amaç kapsamında geliştirilen web tabanlı bir görüşme formu ile 18 okulda çalışan okul kütüphanecilerinin bilgi okuryazarlığı becerilerine yönelik uygulamaları, farkındalık ve algı düzeyleri ile ilgili nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Araştırma sonuçlarında; bilgi okuryazarlığına yönelik etkinliklerin okullar arasında farklılık gösterdiği, okulların farklı sürelerde bilgi okuryazarlığına yönelik etkinliklerde bulundukları, özellikle araştırmaya katılan devlet okullarında bilgi okuryazarlığına yönelik eğitim programı eksikliklerinin bulunduğu görülmüştür.
Okul kütüphaneleri okul kütüphanecileri bilgi okuryazarlığı bilgi okuryazarlığı eğitimi Türkiye.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.