Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 3, 457 - 465, 01.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, T.D. (2017) “Koleksiyon Yönetim Politikasına İki Örnek: İstanbul Arkeoloji Müzesi Ve Pera Müzesi”, https://satad.org/koleksiyon-yonetim-politikasina-iki-ornek-istanbul-arkeoloji-muzesi-peramuzesi/ Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Arslan, N. T. (2004). “Kâr amaçsız örgütler ve stratejik yönetim”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, 28 (2), 155-172. Baksı Müzesi (2018), http://baksi.org/tr/baksi-hakkinda Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Byrnes, W.J. (2013). Management and the Arts, 4th Edition, London: Focal Press, Taylor&Francis Group. Campbell, A. ve Yeung, S. (1991). “Brief case: mission, vision and strategic intent”, Long Range Plann, 24(4),145-147. Drucker, P.F. (1974). Management: Tasks, Responsibilities, Practices, New York: Harper& Row, Publishers. Eren, E. (2013). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 9. Baskı, İstanbul: Beta Basım. İstanbul Modern Sanat Müzesi, http://www.istanbulmodern.org/tr/muze/hakkinda_3.html Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Pešić, M. ve Čočić, T. (2013). “Importance of management strategies in museums and galleries.”, Interdisciplinary Management Research, 9, 295-302. Porter, M. E. (2006). Strategy for museums. In American Association of Museums Conference, Boston, Massachusetts (Vol. 28). Porter, M.E. (2001). “The value chain and competitive advantage”, David Barnes (ed.), Understanding Business: Processes, London: Routledge, 50-66. Roper, K.O. ve Beard, J.L. (2005). “Strategic facility planning for museums”, Museum Management and Curatorship, 20(1), 57-68. Swaim, R. (2010). The Strategic Drucker: Growth Strategies and Marketing Insights from the Works of Peter Drucker, Singapore: John Wiley & Sons. Ülgen,H. ve Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı, İstanbul: Beta Basım. Url-1. < http://slideplayer.biz.tr/slide/2445121/8/images/10/De%C4%9Fer+Zinciri+Faaliyetleri.jpg>

MÜZELERDE STRATEJİK PLANLAMA

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 3, 457 - 465, 01.07.2018

Öz

Stratejik planlama, 20. yüzyılın sonlarına doğru literatüre girmiş ve büyük önem kazanmıştır.
Küreselleşme ile birlikte önüne geçilemeyen rekabet artışı stratejik planlamaları gerekli kılmıştır.
Günümüzde hemen her kurumun stratejik planlama yaptığı görülmektedir. Çalışmanın başlangıç
noktası kar amacı gütmeyen kurumlarda stratejik planlama üzerinedir. Kar amacı gütmeyen
kurumlardan müzelerin detaylandırılmasında temel neden literatürde konu ile ilgili oldukça sınırlı
sayıda çalışma olmasıdır. Literatür tarama yönetimi ile gerçekleştirilen çalışmada, Michael Porter’ın
değer zinciri analizi üzerinde durulmuştur. Müzelerde değerlerin belirlenmesinin stratejik planlama
için önemi irdelenmiştir. Sonuç olarak stratejik planlama önündeki engeller sıralanmış ve liderlere
düşen roller özetlenmiştir.

Kaynakça

  • Apaydın, T.D. (2017) “Koleksiyon Yönetim Politikasına İki Örnek: İstanbul Arkeoloji Müzesi Ve Pera Müzesi”, https://satad.org/koleksiyon-yonetim-politikasina-iki-ornek-istanbul-arkeoloji-muzesi-peramuzesi/ Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Arslan, N. T. (2004). “Kâr amaçsız örgütler ve stratejik yönetim”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, 28 (2), 155-172. Baksı Müzesi (2018), http://baksi.org/tr/baksi-hakkinda Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Byrnes, W.J. (2013). Management and the Arts, 4th Edition, London: Focal Press, Taylor&Francis Group. Campbell, A. ve Yeung, S. (1991). “Brief case: mission, vision and strategic intent”, Long Range Plann, 24(4),145-147. Drucker, P.F. (1974). Management: Tasks, Responsibilities, Practices, New York: Harper& Row, Publishers. Eren, E. (2013). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 9. Baskı, İstanbul: Beta Basım. İstanbul Modern Sanat Müzesi, http://www.istanbulmodern.org/tr/muze/hakkinda_3.html Erişim Tarihi: 27 Ocak 2018. Pešić, M. ve Čočić, T. (2013). “Importance of management strategies in museums and galleries.”, Interdisciplinary Management Research, 9, 295-302. Porter, M. E. (2006). Strategy for museums. In American Association of Museums Conference, Boston, Massachusetts (Vol. 28). Porter, M.E. (2001). “The value chain and competitive advantage”, David Barnes (ed.), Understanding Business: Processes, London: Routledge, 50-66. Roper, K.O. ve Beard, J.L. (2005). “Strategic facility planning for museums”, Museum Management and Curatorship, 20(1), 57-68. Swaim, R. (2010). The Strategic Drucker: Growth Strategies and Marketing Insights from the Works of Peter Drucker, Singapore: John Wiley & Sons. Ülgen,H. ve Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı, İstanbul: Beta Basım. Url-1. < http://slideplayer.biz.tr/slide/2445121/8/images/10/De%C4%9Fer+Zinciri+Faaliyetleri.jpg>
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beste Gökçe Parsehyan 0000-0002-2224-0473

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 7 Mart 2018
Kabul Tarihi 19 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Parsehyan, B. G. (2018). MÜZELERDE STRATEJİK PLANLAMA. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(3), 457-465.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png