This study aims to compare the effects of the command method and peer teaching on student success, motivation, and learning experiences in folk dance instruction. The research was conducted with fourth-year Physical Education and Sports Teaching students at Kastamonu University’s Faculty of Sport Sciences. A qualitative research method was employed, adopting a phenomenological design. Data were gathered from semi-structured interview forms, observations, field notes, and participant journals, and analyzed using content analysis. Data collection took place between September 25, 2023, and January 30, 2024. Analysis using MAXQDA 2020 revealed themes related to the learning processes in both peer teaching and command method, including repetition, reinforcement of learning, motivation, attention, non-avoidance, technical teaching, enjoyment, relaxation, step-by-step learning, simplification of movements, and being a leader within a team. The findings suggest that while both methods have distinct advantages and limitations, it is more effective to choose teaching methods aligned with the subject matter in the instructional process.
folk dance command method peer teaching teaching methods physical education
Bu araştırma, halk oyunları öğretiminde komut yöntemi ile akran öğretiminin öğrenci başarısı, motivasyonu ve öğrenme deneyimleri üzerindeki etkilerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve fenomenolojik desen benimsenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formundan, gözlem, alan notları ve katılımcı günlüklerinden elde edilmiş, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Veriler 25 Eylül 2023-30 Ocak 2024 tarihleri arasında toplanmıştır. MAXQDA 2020 programı ile yapılan analizlerde elde edilen veriler, akran öğretim modeli ve komutla öğretim yöntemi, kullanılan yöntemlerde öğrenme süreçleri temaları ve tekrar sayısı, öğrenmeyi pekiştirme, motivasyon, dikkat çekme, çekinmeme, teknik öğretimi, eğlenceli bulma, rahatlama, aşama aşama öğrenme, hareketlerin sadeleştirilmesi, takım içerisinde yöneticiyim olarak kodlanmıştır. Her iki yöntemin de farklı avantajlara ve sınırlılıklara sahip olduğunu ancak öğretim sürecinde branşa uygun öğretim yöntemlerinin tercih edilmesinin daha etkili olacağı söylenebilir.
halk oyunları komut yöntemi akran öğretimi öğretim modelleri beden eğitimi
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
| Bölüm | Research Article |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3 |