BibTex RIS Kaynak Göster

Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 86 - 93, 23.07.2016

Öz

The aim of this research is to study primary and secondary schools have the indicators of effective school and its level from the point of view of managers, teachers, students and parents. Additionally, this research has been done because school effectiveness is measured if or not school reaches its goal and how successfully school responds the needs of shareholders. Some illations are made according to the result of the research. The pattern of the research is cross-hatching model. A questionnaire, which is developed by researcher in 2012 and named “questionnaire of effective school features” ,is used to collect datum from managers, teachers, students and parents. The questionnaire is based on Peter Mortimore’s (1995) effective school indicators. In the research four dimensions of effective school are evaluated. The dimensions are manager, parents and school environment, student and teacher. According to the results of research, the most effective dimension is “teacher” by mean (Χ ) “2.53” and the least effective dimension is school environment and parents by mean (Χ ) “2.35”. From the light of research results it can be mentioned that the relationship between school, parents and school environment are need to be improved

Kaynakça

  • Aslan, Mahire ve Beycioğlu, Kadir (2010). Okul Gelişiminde Temel Dinamik Olarak Değişim ve Yenileşme: Okul
  • Yöneticileri ve Öğretmenlerin Rolleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010.Cilt:VII, Sayı:I, 153-173.
  • Aydın, İnayet.(2002). Alternatif Okullar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Aydoğan, İsmail ve Helvacı, M.Akif.(2011). Etkili Okul ve Etkili Okul Müdürüne İlişkin Öğretmen Görüşleri.
  • Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (2011) 4/2: 41-60.
  • Balcı, Ali (2011). Etkili Okul ve Okul Geliştirme Kuram Uygulama ve Araştırma. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Celep, Cevat. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler. Ankara: AnıYayıncılık.
  • Çelik, Vehbi (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Çelik, Vehbi (2012). Eğitimsel Liderlik. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Güçlü, Nezahat. (2000). Okula Dayalı Yönetim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:8, Sayı:1,s: 65-78.
  • Gülşen, Celal ve Necmi Gökyer. (2012). Türk Eğitim ve Okul Yönetimi. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Kaplan, Füsun. (2008). Anadolu Liselerinin Etkili Okul Olma Özelliklerini Karşılama Düzeyi: Ankara İl
  • Örneği.Gazi Üniversitesi: YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi. Ankara. Keleş, Başar. (2006). İlköğretim Okullarının Etkili Okul Özelliklerine Sahip Olma Dereceleri Hakkında
  • Öğretmen Görüşleri (Çorum İlÖrneği). Gazi Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Mortimore, Peter & at All. (1995). Key Characteristics of Effective Schools: A review of School Effectiveness
  • Research. London (www.highreliability.co.uk), pp: 17-47. Orhan, Mustafa (2011). Etkili Okul Karakteristikleri Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Davranışsal Özellikleri
  • (Erzurum İl Örneği). Atatürk Üniversitesi: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum. Özdemir, S. (2000).Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdemir, Asım. (2002). Sağlıklı Okul İkliminin Çeşiti Görünümleri ve Öğrenci Başarısı. Gazi Üniversitesi
  • Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:10, sayı: 1, s:39-46. Şahin, Muhsin.(2011).Etkili Okul Ve Aile İlişkisine Dair Öğretmen Algıları (İstanbul İli Anadolu Yakası Örneği).Maltepe Üniversitesi: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Şişman, Mehmet.(2011). Eğitimde Mükemmellik Arayışı –Etkili Okullar, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Şişman, Mehmet.(2011). Öğretim Liderliği, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 86 - 93, 23.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Aslan, Mahire ve Beycioğlu, Kadir (2010). Okul Gelişiminde Temel Dinamik Olarak Değişim ve Yenileşme: Okul
  • Yöneticileri ve Öğretmenlerin Rolleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010.Cilt:VII, Sayı:I, 153-173.
  • Aydın, İnayet.(2002). Alternatif Okullar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Aydoğan, İsmail ve Helvacı, M.Akif.(2011). Etkili Okul ve Etkili Okul Müdürüne İlişkin Öğretmen Görüşleri.
  • Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (2011) 4/2: 41-60.
  • Balcı, Ali (2011). Etkili Okul ve Okul Geliştirme Kuram Uygulama ve Araştırma. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Celep, Cevat. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler. Ankara: AnıYayıncılık.
  • Çelik, Vehbi (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Çelik, Vehbi (2012). Eğitimsel Liderlik. Pegem Akademi Yayınları. Ankara.
  • Güçlü, Nezahat. (2000). Okula Dayalı Yönetim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:8, Sayı:1,s: 65-78.
  • Gülşen, Celal ve Necmi Gökyer. (2012). Türk Eğitim ve Okul Yönetimi. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Kaplan, Füsun. (2008). Anadolu Liselerinin Etkili Okul Olma Özelliklerini Karşılama Düzeyi: Ankara İl
  • Örneği.Gazi Üniversitesi: YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi. Ankara. Keleş, Başar. (2006). İlköğretim Okullarının Etkili Okul Özelliklerine Sahip Olma Dereceleri Hakkında
  • Öğretmen Görüşleri (Çorum İlÖrneği). Gazi Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara. Mortimore, Peter & at All. (1995). Key Characteristics of Effective Schools: A review of School Effectiveness
  • Research. London (www.highreliability.co.uk), pp: 17-47. Orhan, Mustafa (2011). Etkili Okul Karakteristikleri Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Davranışsal Özellikleri
  • (Erzurum İl Örneği). Atatürk Üniversitesi: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum. Özdemir, S. (2000).Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdemir, Asım. (2002). Sağlıklı Okul İkliminin Çeşiti Görünümleri ve Öğrenci Başarısı. Gazi Üniversitesi
  • Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:10, sayı: 1, s:39-46. Şahin, Muhsin.(2011).Etkili Okul Ve Aile İlişkisine Dair Öğretmen Algıları (İstanbul İli Anadolu Yakası Örneği).Maltepe Üniversitesi: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Şişman, Mehmet.(2011). Eğitimde Mükemmellik Arayışı –Etkili Okullar, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Şişman, Mehmet.(2011). Öğretim Liderliği, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56JC85CN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celal Gülşen Bu kişi benim

Aysel Ateş Bu kişi benim

Emine Gürer Bahadır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gülşen, C., Ateş, A., & Bahadır, E. G. (2016). Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares. TOJSAT, 3(4), 86-93.
AMA Gülşen C, Ateş A, Bahadır EG. Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares. TOJSAT. Temmuz 2016;3(4):86-93.
Chicago Gülşen, Celal, Aysel Ateş, ve Emine Gürer Bahadır. “Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares”. TOJSAT 3, sy. 4 (Temmuz 2016): 86-93.
EndNote Gülşen C, Ateş A, Bahadır EG (01 Temmuz 2016) Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares. TOJSAT 3 4 86–93.
IEEE C. Gülşen, A. Ateş, ve E. G. Bahadır, “Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares”, TOJSAT, c. 3, sy. 4, ss. 86–93, 2016.
ISNAD Gülşen, Celal vd. “Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares”. TOJSAT 3/4 (Temmuz 2016), 86-93.
JAMA Gülşen C, Ateş A, Bahadır EG. Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares. TOJSAT. 2016;3:86–93.
MLA Gülşen, Celal vd. “Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares”. TOJSAT, c. 3, sy. 4, 2016, ss. 86-93.
Vancouver Gülşen C, Ateş A, Bahadır EG. Levels of Schools in Terms of Having Effective School Qualities According to the Opinions of Education Shares. TOJSAT. 2016;3(4):86-93.