BibTex RIS Kaynak Göster

Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 4, 151 - 162, 25.07.2016

Kaynakça

  • belirlenmesinde, çatı konstrüksiyonu, pencere ve kapı genişlik ve
  • yüksekliklerinde, tavanların izolasyonunda yerel koşullara uygunluk
  • gözetilmiştir. Arazinin doğal yapısına uygun projeler hazırlanmıştır. Yerel
  • malzeme kullanılması bina yapım şartları içinde yer almıştır. Yarışmanın esas şartları arasında; yarışmaya katılacak mimarların
  • projesini yapmak istedikleri enstitünün bulunduğu yerde asgari üç gün
  • kalarak arazinin genel durumunu, yerel inşaat tarzlarını, inşaat malzemesinin
  • cinslerini ve içeriğini etüt etmeleri belirtilmiştir. Ayrıca, yerel konuların,
  • manzaranın karakteristik durumunun, köy evlerinin vaziyet ve stillerinin,
  • orman ve deniz gibi unsurların gözönünde tutulması, şartlar arasında yer
  • almıştır. (Köy Enstitüleri I-II, 2003). Dolayısıyla fiziki planlama alanında da, Köy Enstitülerinin temellendiği
  • anlayış ve felsefenin mekânda somutlaşmasını ortaya koyan çalışmaların
  • sayısı artırılabilir. Ayrıca, fiili durumda fiziki koşulları ve mekânları kötü durumda olan
  • Köy Enstitüleri‟nin restore edilerek çevresiyle birlikte yaşayan eğitim
  • kurumlarına dönüştürülmesi için projeler yapılabilir. Bu yöndeki öneri, Yeni
  • Kuşak Köy Enstitülüler Derneği 1. Olağan Genel Kurulu Sonuç Bildirgesi
  • (2007)‟nde bulunmaktadır. Restorasyon çalışmaları sonucu Eğitim merkezleri,
  • müzeleri ya da en yakın eğitim fakültelerinin bir bölümünün buralarda
  • açılması önerilmiştir.
  • Bahadır, Z., 1994, Köy Enstitülerinin Sosyolojik İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Bakkal, İ. B., 1999, Türkiye`de Köy Enstitüleri (Kuruluşu, Kapanışı ve Faaliyetleri), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Baysal, E., 2006, Erken Cumhuriyet Döneminde Köy Mekânına Bakış ve Köy Enstitülerinde Mekânsal Deneyimler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Berkol, B., 1985, Köy Enstitülerinin Eğitim Sistemimiz İçindeki Yeri, Önemi ve Fonksiyonları Üzerine Bir Tahlil Denemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Boybeyi, S., 2002, 1946-1950 Arası Siyasal Hayatta ve Basında Köy Enstitüleri (Vatan, Ulus ve Cumhuriyet Gazetelerinde), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Bozkurt, B., 2001, Öğretmen, Cumhuriyet ve Kurumları: Köy Enstitüleri Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Burgaç, M., 2004, Çifteler Köy Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çakan, S., 1999, Türkiye’nin Eğitim Politikası Çerçevesinde Köy Enstitüleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çukur, D. & Ergin, Ş., 2005, “Korunan Doğal Alanlar Konusu Bağlamında „ekolojik boyut‟ Sorunsallaştırılması ve Aidiyeti Üzerine”, Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu Bildiri Kitabı, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi, s. 99-106.
  • Er, F., 2000, Milli Şef İsmet İnönü Döneminde Çağdaşlaşma Anlayışı ve Uygulamalar (1939-1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Erçelebi, H., 1991, Kuruluşunun 50.Yılında Köy Enstitüleri ve Türk Eğitim Sistemine Katkıları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erdem, İ., 2001, Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli Olarak Köy Enstitüleri ve Beşikdüzü Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Filiz, A., 2005, Kalkınma Eğitim İlişkisi; Köy Enstitüleri Deneyimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgaz, D., 1995, The Village Institutes and the Kemalist Ideology in the Turkish Republic, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Kalyoncuoğlu, Z., 2002, Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Hasan Ali Yücel ve Köy Enstitüleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kocabaş, A., 2003, “İşbirlikli Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı ve Köy Enstitüleri”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 1, s. 22-27.
  • _____, 2004, “Yapılandırıcı (Constructivist) Öğrenme Yaklaşımı ve Yeni Öğretim Programları”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 5, s. 29-31.
  • Koçyiğit, U., 2003, Pazarören Öğretmen Okulları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Kökçü, T., 1995, A Controversial Issue in Turkish Politics: Village Institutes, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Köy Enstitüleri I-II, 2003, Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Ölmez, S., 2001, Peasantist Ideology During the Single Party Period in Turkey (1923- 1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan, S., 1996, 1938-50 Arası Türkiye'nin Eğitim Kültür Politikası, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Sekmen, Ç., 2001, Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş Öncesi ve Sonrası Köy Enstitüleri (1940-1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Türkkaan, İ., 1996, Cumhuriyet Döneminde Milli Eğitim Bakanı Olarak Hasan Ali Yücel, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Türkoğlu, P., 2000, Tonguç ve Enstitüleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Basım, İstanbul.
  • Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği, 2007, “Türkiye Ne Yapmalı? Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği 1. Olağan Genel Kurulu Sonuç Bildirgesi”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 15 (Mayıs), s. 116-120.
Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 4, 151 - 162, 25.07.2016

Kaynakça

  • belirlenmesinde, çatı konstrüksiyonu, pencere ve kapı genişlik ve
  • yüksekliklerinde, tavanların izolasyonunda yerel koşullara uygunluk
  • gözetilmiştir. Arazinin doğal yapısına uygun projeler hazırlanmıştır. Yerel
  • malzeme kullanılması bina yapım şartları içinde yer almıştır. Yarışmanın esas şartları arasında; yarışmaya katılacak mimarların
  • projesini yapmak istedikleri enstitünün bulunduğu yerde asgari üç gün
  • kalarak arazinin genel durumunu, yerel inşaat tarzlarını, inşaat malzemesinin
  • cinslerini ve içeriğini etüt etmeleri belirtilmiştir. Ayrıca, yerel konuların,
  • manzaranın karakteristik durumunun, köy evlerinin vaziyet ve stillerinin,
  • orman ve deniz gibi unsurların gözönünde tutulması, şartlar arasında yer
  • almıştır. (Köy Enstitüleri I-II, 2003). Dolayısıyla fiziki planlama alanında da, Köy Enstitülerinin temellendiği
  • anlayış ve felsefenin mekânda somutlaşmasını ortaya koyan çalışmaların
  • sayısı artırılabilir. Ayrıca, fiili durumda fiziki koşulları ve mekânları kötü durumda olan
  • Köy Enstitüleri‟nin restore edilerek çevresiyle birlikte yaşayan eğitim
  • kurumlarına dönüştürülmesi için projeler yapılabilir. Bu yöndeki öneri, Yeni
  • Kuşak Köy Enstitülüler Derneği 1. Olağan Genel Kurulu Sonuç Bildirgesi
  • (2007)‟nde bulunmaktadır. Restorasyon çalışmaları sonucu Eğitim merkezleri,
  • müzeleri ya da en yakın eğitim fakültelerinin bir bölümünün buralarda
  • açılması önerilmiştir.
  • Bahadır, Z., 1994, Köy Enstitülerinin Sosyolojik İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Bakkal, İ. B., 1999, Türkiye`de Köy Enstitüleri (Kuruluşu, Kapanışı ve Faaliyetleri), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Baysal, E., 2006, Erken Cumhuriyet Döneminde Köy Mekânına Bakış ve Köy Enstitülerinde Mekânsal Deneyimler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Berkol, B., 1985, Köy Enstitülerinin Eğitim Sistemimiz İçindeki Yeri, Önemi ve Fonksiyonları Üzerine Bir Tahlil Denemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Boybeyi, S., 2002, 1946-1950 Arası Siyasal Hayatta ve Basında Köy Enstitüleri (Vatan, Ulus ve Cumhuriyet Gazetelerinde), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Bozkurt, B., 2001, Öğretmen, Cumhuriyet ve Kurumları: Köy Enstitüleri Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Burgaç, M., 2004, Çifteler Köy Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çakan, S., 1999, Türkiye’nin Eğitim Politikası Çerçevesinde Köy Enstitüleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çukur, D. & Ergin, Ş., 2005, “Korunan Doğal Alanlar Konusu Bağlamında „ekolojik boyut‟ Sorunsallaştırılması ve Aidiyeti Üzerine”, Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu Bildiri Kitabı, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi, s. 99-106.
  • Er, F., 2000, Milli Şef İsmet İnönü Döneminde Çağdaşlaşma Anlayışı ve Uygulamalar (1939-1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Erçelebi, H., 1991, Kuruluşunun 50.Yılında Köy Enstitüleri ve Türk Eğitim Sistemine Katkıları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erdem, İ., 2001, Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli Olarak Köy Enstitüleri ve Beşikdüzü Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Filiz, A., 2005, Kalkınma Eğitim İlişkisi; Köy Enstitüleri Deneyimi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgaz, D., 1995, The Village Institutes and the Kemalist Ideology in the Turkish Republic, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Kalyoncuoğlu, Z., 2002, Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Hasan Ali Yücel ve Köy Enstitüleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kocabaş, A., 2003, “İşbirlikli Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı ve Köy Enstitüleri”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 1, s. 22-27.
  • _____, 2004, “Yapılandırıcı (Constructivist) Öğrenme Yaklaşımı ve Yeni Öğretim Programları”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 5, s. 29-31.
  • Koçyiğit, U., 2003, Pazarören Öğretmen Okulları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Kökçü, T., 1995, A Controversial Issue in Turkish Politics: Village Institutes, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Köy Enstitüleri I-II, 2003, Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Ölmez, S., 2001, Peasantist Ideology During the Single Party Period in Turkey (1923- 1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan, S., 1996, 1938-50 Arası Türkiye'nin Eğitim Kültür Politikası, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Sekmen, Ç., 2001, Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş Öncesi ve Sonrası Köy Enstitüleri (1940-1950), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Türkkaan, İ., 1996, Cumhuriyet Döneminde Milli Eğitim Bakanı Olarak Hasan Ali Yücel, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Türkoğlu, P., 2000, Tonguç ve Enstitüleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Basım, İstanbul.
  • Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği, 2007, “Türkiye Ne Yapmalı? Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği 1. Olağan Genel Kurulu Sonuç Bildirgesi”, Yeniden İmece Dergisi, Sayı: 15 (Mayıs), s. 116-120.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39HR36GH
Bölüm Değerlendirme
Yazarlar

Duygu Çukur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çukur, D. (2016). Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri. Toplum Ve Demokrasi Dergisi, 2(4), 151-162.
AMA Çukur D. Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri. Toplum ve Demokrasi Dergisi. Temmuz 2016;2(4):151-162.
Chicago Çukur, Duygu. “Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi Ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri”. Toplum Ve Demokrasi Dergisi 2, sy. 4 (Temmuz 2016): 151-62.
EndNote Çukur D (01 Temmuz 2016) Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri. Toplum ve Demokrasi Dergisi 2 4 151–162.
IEEE D. Çukur, “Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri”, Toplum ve Demokrasi Dergisi, c. 2, sy. 4, ss. 151–162, 2016.
ISNAD Çukur, Duygu. “Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi Ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri”. Toplum ve Demokrasi Dergisi 2/4 (Temmuz 2016), 151-162.
JAMA Çukur D. Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri. Toplum ve Demokrasi Dergisi. 2016;2:151–162.
MLA Çukur, Duygu. “Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi Ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri”. Toplum Ve Demokrasi Dergisi, c. 2, sy. 4, 2016, ss. 151-62.
Vancouver Çukur D. Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin Hedeflediği İnsan Tipi ve Türkiye’de Yapılmış Tezlerde Köy Enstitüleri. Toplum ve Demokrasi Dergisi. 2016;2(4):151-62.