Cumhuriyetin aydınlanma tarihini ve onun düşünsel altyapısını kavramak açısından, tarihimizin en özgün eğitim modellerinden ve deneyimlerinden olan Köy Enstitüleri uygulaması, tüm yönleriyle sorgulanarak, tarihe ışık tutulmalı ve günümüze yansımaları ele alınmalıdır. Bunun yanında, tarihsel, toplumsal, politik koşullar göz önüne alınarak, her geçen gün sorunları derinleşen eğitim sistemimiz tüm yönleriyle ele alınarak tartışılmalı ve bu sorunlara çözümler üretmede ulusal, özgün ve örnek bir eğitim modeli olarak Köy Enstitüleri uygulamasından yararlanılmalıdır. Bu yazıda, ilk olarak Köy Enstitüleri’nin tarihsel arka planı ortaya konmakta ve hazırlık çalışmalarından kapanış öyküsüne kadar yaşanan süreç, tüm yönleriyle tartışıl maktadır. Bunun yanında, eğitimin temel bir yurttaş hakkı olması ekseninde, eğitime erişim ve köy okullarının sorunları ele alınmakta, öğretmen açığı ve eğitmen kursları değerlendirilmektedir. Son olarak, Köy Enstitüleri deneyimlerinden günümüzde nasıl yararlanılabileceğine ilişkin öneriler sunulmaktadır.
Cumhuriyet eğitim Köy Enstitüleri aydınlanma öğretmen yetiştirme günümüz eğitim sorunları
In order to better grasp the history of the Republican enlightenment and thought, the Village Education Institutes, which was one the unique national experiences in the history of Turkish Republic, should be thoroughly examined. This examination would help to illuminate the history of education in Turkey. The experiences gained from the policy of Village Education Institutes offer important insights for developing solutions to today’s educational problems. This paper presents the historical background of the Village Education Institutes and the era of the Village Education Institutes from their start to closure. Besides, the problems of access to education and rural schools from the viewpoint of the right to education are discussed. Moreover, the inadequacy in the number of educators in village schools and the experience of the courses of instructor courses are evaluated. Finally, some suggestions drawn from the experiences of the Village Education Institutes are presented.
Republic education Village Education Institutes enlightenment education of teachers Today’s education problems
Diğer ID | JA39KA87JZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 3 - Cilt: 2 Sayı: 3 |