In institutions facilitating health service, by measuring the non-technical dimension of service satisfaction, analyses related to satisfaction according to type of social insurance, age, level of education, monthly income of family and whether a private doctor is consulted were documented. Beside analysing the effect of factors investigated on general satisfaction, the effect of factors were investigated by separating the whole into pieces such as policlinic, clinic, other health and official services, staff, patient right, physical condition, cafeteria services and general view. As a result of research, a significant difference was observed between the factors affecting the whole and the parts of the whole. Key words: Patient Satisfaction, Service Of Health, Social-Economics
Sağlık hizmeti veren kurumlarda, hizmet memnuniyetinin teknik olmayan boyutu ölçülerek, sosyal güvence türü, yaş, eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri ve hastanedeki bir hekimin özel muayenesine gitme durumlarına göre memnuniyetle ilgili analizler yapıldı. İncelenen faktörlerin genel memnuniyet üzerindeki etkisinin araştırılması yanında bütün “poliklinik, klinik, diğer sağlık ve bürokratik hizmetler, personel, hasta hakları, fiziksel durum, kafeterya hizmetleri ve genel izlenim” olarak parçalara ayrılarak faktörlerin etkisi araştırıldı. Araştırma sonucunda bütünü etkileyen faktörlerle bütünün parçalarını etkileyen faktörler arasında farklılıklar olduğu görüldü. Anahtar kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Sağlık Hizmeti ,Sosyo-Ekonomik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 11 Sayı: 3 |