Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 55 - 65, 25.11.2014

Öz

The aim of this research is to determine the attitudes to the culinary profession associate degree students in the culinary program. For this purpose, it was carried out a survey of 158 students studying at Eğirdir Vocational High School and Yalvaç Vocational High School. Distribution, frequency, t-test and ANOVA analyzes were conducted by using the data obtained from surveys. As a result of this analysis, it was determined that the students are considering specialization in one area of culinary profession more and culinary profession satisfy themselves financially and morally. However, it was established that they will adopted their profession less their experience in the culinary profession increase and they willingly chose culinary program. Likewise, in terms of gender variable of students who participated in the survey, it was concluded that there is a significant difference among attitudes towards the culinary profession

Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 55 - 65, 25.11.2014

Öz

Bu çalışmada, ön lisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir Meslek Yüksekokulu ve Yalvaç Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 158 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket sonucu elde edilen veriler kullanılarak dağılım, frekans, t testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. Bu analizler sonucunda, öğrencilerin en çok aşçılık mesleğinin bir alanında uzmanlaşmayı düşündükleri, aşçılık mesleğinin kendilerini maddi ve manevi açıdan tatmin edeceği, aşçılık mesleğindeki tecrübelerinin arttıkça mesleğe daha çok bağlanacağına inandıkları, halen okumakta oldukları aşçılık programını isteyerek seçtikleri belirlenmiştir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet değişkeni açısından, aşçılık mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melda Harbalıoğlu Bu kişi benim

İpek Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2014
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2014
Kabul Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Harbalıoğlu, M., & Ünal, İ. (2014). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 55-65.
AMA Harbalıoğlu M, Ünal İ. Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi. Kasım 2014;1(1):55-65.
Chicago Harbalıoğlu, Melda, ve İpek Ünal. “Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama”. Turizm Akademik Dergisi 1, sy. 1 (Kasım 2014): 55-65.
EndNote Harbalıoğlu M, Ünal İ (01 Kasım 2014) Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi 1 1 55–65.
IEEE M. Harbalıoğlu ve İ. Ünal, “Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama”, Turizm Akademik Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 55–65, 2014.
ISNAD Harbalıoğlu, Melda - Ünal, İpek. “Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama”. Turizm Akademik Dergisi 1/1 (Kasım 2014), 55-65.
JAMA Harbalıoğlu M, Ünal İ. Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi. 2014;1:55–65.
MLA Harbalıoğlu, Melda ve İpek Ünal. “Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama”. Turizm Akademik Dergisi, c. 1, sy. 1, 2014, ss. 55-65.
Vancouver Harbalıoğlu M, Ünal İ. Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi. 2014;1(1):55-6.