Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 39 - 48, 25.05.2015

Öz

This study has been made for research how to effects social media on young consumer’s prefences about food and beverage business. The research has been planned and carried out on young consumers because of using social media’s above average. Also, the researching has applied to state and private universities’s same department’s students for finding out if there is differences. Gazi University’s Tourism Faculty’s students sampled for state university and Baskent University’s Tourism Faculty’s students sampled for private university within the research. The researching datas transfered and analyzed with SPSS 21.0 package program. Catogorical variables provided with numbers and percents and contionuous variables provided as ± SD. The rating effect of social media to food and beverage business was researched with T test and Chi-square in this process for each universities

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Marka Yaratımında Taklitçilik, Doğru,
  • Etkili Reklam ve Marka İmajı, İstanbul Üniversitesi İle- tişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 8: 193-202. Alabay, M.N. (2011). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, İNETD 16. Türkiye’de İnternet Konferansı.
  • Altındal, M. (23-25 Ocak 2013). Dijital Pazarlamada
  • Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı. (Bil- diri:61).
  • Aytekin, Ç. & Değerli, A. (2014). Etki Bağlamında Sos- yal Medyada Ölçümleme Çalışmalarına Bakış: Türki- ye’deki Ajanslar Üzerine Bir Araştırma, Karadeniz Sos- yal Bilimler Dergisi, 21: 127-141.
  • Cheng, Z. & diğerleri (2011). Exploring Millions of Foo- tprints in Location Sharing Services, Proceedings of the Fifth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, 81-88.
  • Dwyer, C. Hiltz, R.S. & Passerini, K. (2007). Trust and Privacy Concern Within Social Networking Sites: A teri Tatmininin Ölçülmesi, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Comparison of Facebook and MySpace, Proceedings of the Thirteenth Americas Conference on Information Eröz, S.S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Ter- cihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi, Dokuz
  • Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1):133-157. Goyal, S. (2013). Advertising On Social Media, Scienti- fic Journal of Pure and Applied Sciences, 2(5): 220-223.
  • Gülmez, M. (2010). Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazar- lama. Güncel Pazaralama Yaklaşımlarından Seçmeler,
  • Detay Yayıncılık, Ankara. İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranış- larına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları
  • Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Karaman. Kara, Y. & Coşkun, A. (2012). Sosyal Ağların Pazarla- ma Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim
  • Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2): 73-90. Muttaqin, Z. (2011). Facebook Marketing Dalam Ko- munıkası Pemasaran Modern, Teknologi, 1(2): 103-109.
  • Odabaşı, K. & Odabaşı K. (2010). İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. & Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, Me- diaCat Yayınları, İstanbul.
  • Onat, F. & Aşman, A.Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin
  • Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlen- dirilmesi, Journal of Yaşar University, 9(3): 1111-1143.
  • Özaslan, Y. & Uygur, M.S. (2014). Negatif Ağızdan Ağı- za İletişim (wom) ve Elektronik Ağızdan Ağıza İleti- şim (e-wom): Yiyecek İçecek İşletmelerine Yönelik Bir
  • Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilim- ler Dergisi, 28(3): 69-88. Özdipçiner, N.S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarla- ma, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1:15-16.
  • Saravanakumar, M. & SuganthaLakshmi, T. (2012). So- cial Media Marketing, Life Science Journal, 9(4): 4444- 44
  • Sökmen, A. (2011). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Tütüncü, Ö. (2001). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Müş- tay Yayıncılık, Ankara. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sos- yal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ (Erişim Tarihi 02015).

Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 39 - 48, 25.05.2015

Öz

Bu çalışma, genç tüketicilerin yiyecek içecek işletmesi tercihlerinde sosyal medyanın etkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Genç tüketicilerin sosyal medyayı kullanımları fazla olduğu için araştırma bu grup üzerinde planlanmış ve yürütülmüştür. Ayrıca çalışma devlet ve vakıf üniversitesi arasında farklılık olup olmadığını da tespit etmek için bu üniversitelerde aynı bölümlerde okuyan öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Araştırma kapsamına devlet üniversitesi olarak Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, vakıf üniversitesi olarak ise Başkent Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Bölümü öğrencileri alınmıştır. Araştırma verileri SPSS 21.0 İstatistik paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde olarak, sürekli değişkenler ise ± SD olarak sunulmuştur. Üniversite türüne göre sosyal paylaşım ağlarının yiyecek içecek işletmelerine etkisine yönelik değerlendirilmesinde t testi ve Ki-kare testi uygulanmıştır

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Marka Yaratımında Taklitçilik, Doğru,
  • Etkili Reklam ve Marka İmajı, İstanbul Üniversitesi İle- tişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 8: 193-202. Alabay, M.N. (2011). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, İNETD 16. Türkiye’de İnternet Konferansı.
  • Altındal, M. (23-25 Ocak 2013). Dijital Pazarlamada
  • Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı. (Bil- diri:61).
  • Aytekin, Ç. & Değerli, A. (2014). Etki Bağlamında Sos- yal Medyada Ölçümleme Çalışmalarına Bakış: Türki- ye’deki Ajanslar Üzerine Bir Araştırma, Karadeniz Sos- yal Bilimler Dergisi, 21: 127-141.
  • Cheng, Z. & diğerleri (2011). Exploring Millions of Foo- tprints in Location Sharing Services, Proceedings of the Fifth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, 81-88.
  • Dwyer, C. Hiltz, R.S. & Passerini, K. (2007). Trust and Privacy Concern Within Social Networking Sites: A teri Tatmininin Ölçülmesi, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Comparison of Facebook and MySpace, Proceedings of the Thirteenth Americas Conference on Information Eröz, S.S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Ter- cihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi, Dokuz
  • Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1):133-157. Goyal, S. (2013). Advertising On Social Media, Scienti- fic Journal of Pure and Applied Sciences, 2(5): 220-223.
  • Gülmez, M. (2010). Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazar- lama. Güncel Pazaralama Yaklaşımlarından Seçmeler,
  • Detay Yayıncılık, Ankara. İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranış- larına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları
  • Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Karaman. Kara, Y. & Coşkun, A. (2012). Sosyal Ağların Pazarla- ma Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim
  • Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2): 73-90. Muttaqin, Z. (2011). Facebook Marketing Dalam Ko- munıkası Pemasaran Modern, Teknologi, 1(2): 103-109.
  • Odabaşı, K. & Odabaşı K. (2010). İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. & Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, Me- diaCat Yayınları, İstanbul.
  • Onat, F. & Aşman, A.Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin
  • Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlen- dirilmesi, Journal of Yaşar University, 9(3): 1111-1143.
  • Özaslan, Y. & Uygur, M.S. (2014). Negatif Ağızdan Ağı- za İletişim (wom) ve Elektronik Ağızdan Ağıza İleti- şim (e-wom): Yiyecek İçecek İşletmelerine Yönelik Bir
  • Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilim- ler Dergisi, 28(3): 69-88. Özdipçiner, N.S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarla- ma, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1:15-16.
  • Saravanakumar, M. & SuganthaLakshmi, T. (2012). So- cial Media Marketing, Life Science Journal, 9(4): 4444- 44
  • Sökmen, A. (2011). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Tütüncü, Ö. (2001). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Müş- tay Yayıncılık, Ankara. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sos- yal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ (Erişim Tarihi 02015).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Battallar Bu kişi benim

Menekşe Cömert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2015
Kabul Tarihi 25 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Battallar, Z., & Cömert, M. (2015). Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 2(1), 39-48.
AMA Battallar Z, Cömert M. Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. Mayıs 2015;2(1):39-48.
Chicago Battallar, Zeynep, ve Menekşe Cömert. “Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2015): 39-48.
EndNote Battallar Z, Cömert M (01 Mayıs 2015) Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi. Turizm Akademik Dergisi 2 1 39–48.
IEEE Z. Battallar ve M. Cömert, “Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi”, Turizm Akademik Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 39–48, 2015.
ISNAD Battallar, Zeynep - Cömert, Menekşe. “Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 2/1 (Mayıs 2015), 39-48.
JAMA Battallar Z, Cömert M. Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2015;2:39–48.
MLA Battallar, Zeynep ve Menekşe Cömert. “Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi, c. 2, sy. 1, 2015, ss. 39-48.
Vancouver Battallar Z, Cömert M. Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2015;2(1):39-48.