Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 76, 25.11.2015

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2002). Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, (Gözden Geçirilmiş İkinci Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara Azim Matbaa Fatih Ofset San. Tic.Ltd. Şti. Genişletilmiş Baskı, Antalya. Aksoy, M. (2002). Türkiye’de İnanç Turizmine Genel Bir Bakış ve Hıristiyanlığın Seyahate Verdiği Önem, Ankara: Dinler Tarihi Araştırmaları-
  • Angeles, R.G. & Cruiel, J. E. (2008). Religious Event as
  • Turizmine Yönelik Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1), 103-122. Special Intrest Tourism A Spanish Experience, 6 (3). Arpacı, Ö., Zengin, B. & Batman, O. (2012). Karamanın
  • Mağara Turizmi Potansiyeli ve Turizm Açısından Kullanılabilirliği, KMÜ Sosyal ve ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 1 Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14, (23), 59-64. (14), 99-107. Artun, E. (2009). Hatay İnanç Merkezlerinin Hatay’ın
  • Tanıtılmasına Katkısı Üzerine Görüşler. ÇÜ Türkoloji Araştırmaları Merkezi, Erişim Tarihi: 24.05.2015, http://turkoloji.cu.edu.tr/makale_sistem/tumview. php?id=4379.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bilim, Y. (2007). Araştırma Yöntemi Olarak Vaka
  • Çalışması ve Süreci, Atilla Yüksel, Burak Mil ve Yasin Bilim (Ed.) Nitel Araştırma Neden, Nasıl, Niçin, içinde (193-212), Ankara: Detay Yayıncılık. Bingöl, Z. (2004). Akdeniz Bölgesinin Kültür ve İnanç
  • Turizmi Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi 8, 1-13. Briggs, C. L. (1986). Learning How to Ask A
  • Sociolinguistic Appraisal of the role of the Interview in Social Science Research, First Published, United Kingdom: Cambridge University Press. Gülbahar (2010). 1990’lardan Günümüze Türkiye’de
  • Kitle Turizminin Gelişim ve Alternatif Yönelimler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (1), 151-177. Büyüköztürk, Ş., Kılıcı Çakmak, E., Akgün, Ö. E. at al., (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem
  • Akademi, Ankara: Baran Ofset. Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve Bir İşletme
  • Üzerine Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze. Assesment for A Destination with Limited Comparative Advantages, Tourism Management, 25 (1), 121-126. Collins-Kreiner, N. (2010a) Current Jewish Pilgrimage
  • Tourism: Modes and Models of Development, University of Haifa, 58 (3), 259-270. Collins-Kreiner, N. (2010b). The Geography of
  • Pilgrimage and Tourism: Transformations and Implications for Applied Geography, University of Haifa, 30, 153–164. Dikici, E. & Sağır, A. (2012). Antalya’da İnanç
  • Turizm’inin Sosyolojik Çözümlemesi: Demre-Myra Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), 35-43. Emekli, G. (2003). Bergama ve Selçuk’un İzmir’in
  • Kültürel Turizmindeki Yeri, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (12), 41-42. Emekli G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları
  • Emekli G. (2006). Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel
  • Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (15), 51-59. Eralp, Z. (1983). Genel Turizm, Ankara: Ankara
  • Üniversitesi Basın-Yayın Yüksek Okulu Yayınları: 3. Eykay, İ., Dalgın, T. & Çeken, H. (2015). İnanç Turizmi
  • Potansiyeli Açısından Antakya’nın Değerlendirilmesi, Journal of Life Economics, 1 (4), 59-74. Frankel, J. R. & Wallen, N. E. (2006) Designing and Evaluate Research in Education, Seventh Edition,
  • McGraw – Hill Higher Education, New York. Goeldner, C. R. & Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism,
  • Practices, Philosophies, John Wiley & Sons, Inc, Elevent Edition, New Jersey. Günal, V., Alaeddinoğlu, F. & Şahinalp, M. S. (2009).
  • Türkiye’ye Yönelik Kültürel Turizm Turları ve Başlıca Güzergâhlar”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 275-298. Hyde, K. (2010). Italian Pilgrim Literatüre in The Late
  • Middle Ages, Lepschy of University College, 72 (3), 13- İslamoğlu, H. & Alnıaçık, Ü. (2013). Sosyal Bilimlerde
  • Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Yayınevi. Kızılırmak, İ. & Kurtuldu, H. (2005). Kültürel Turizmin
  • Önemi ve Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 100-120. Koçoğlu, M. (2007). Türkiye’de İnanç Turizmi,
  • Bahçeşehir Üniversitesi Hükümet ve Liderlik Okulu, Soykan, F. (2003). Kırsal Turizm ve Türkiye Turizmi İstanbul.
  • İçin Önemi, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (12), 1-11. Kurar İ. & Akbaba A. (2013). Tarsus’un İnanç Turizmi
  • Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi, International Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman, Conference on Religious Tourism and Tolerance, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Karamanoğlu Konya. Kuş, E. (2009). Nvivo 8 İle Nitel Araştırma Projeleri,
  • Ankara: Anı Yayıncılık. Kuter, N. (2007). Çankırı Kenti ve Çevresinin Turizm
  • Açısından Değerlendirilmesi, ZKÜ Bartın Orman Tanrısevdi, A. (1999). İsrail’in Turizm Hareketlerine
  • Fakültesi Dergisi, 9 (11), 76-77. Genel Bir Bakış, Anatolia: Turizm Araştırmaları Kohlbacker, F. (2006). The Use of Qualitative Content
  • Analysis in Case Study Research Forum: Qualitative Social Research, 7 (1), 21-22
  • Met, Ö. (2012). Turizm İle Yöresel Gelişme: Sinop TÜRSAB (2002). Anadolu İnançların Beşiği, İstanbul:
  • İçin Bir Turizm Gelişim Stratejisi Önerisi, Karadeniz Araştırmaları, 1 (34), 163‐179. Miles, M. B. & Huberman, A. B. (1995). Qualitative
  • Data Analysis, London: Sage Publication. Munazza S. M. & Azmi, G. (2014). Religion and Brand
  • Switching Behavior of Muslim Consumers, Middle- East Journal of Scientific Research, 21 (9), 1611-1617.
  • Öztürk, Y. & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), 163
  • Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 183-195. Park, C. (2004). Religion and Geography. Chapter 17 in
  • Hinnells, J. (ed) Routledge Companion to the Study of Religion. London: Routledge. Presti, C. & Petrillo, C. (2010). Co-Management of Yeşiltaş, M. & Öztürk, İ. (2008). Bölgesel Kalkınma
  • Religious Heritage: An Italian Case-Study, Research Çerçevesinde Alternatif Turizm Faaliyetlerine Yönelik Institute on Service Activities of the Italian Research Council, 58 (3), 301-311. Roberts, P. & Priest, H. (2006). Reliability and Validity in
  • Research, Art and Science Research Methods, 20 (44), 41-45. Rojo, D. M. (2007). Religious Tourism: The Way to Santiago, Ma European Tourism Management,
  • Bournemouth University. Sevinç, H. & Azgün, S. (2012). Bölgesel Kalkınma ve İlahiyat Fakültesi, Isparta.
  • Yıldız Z. & Kalağan, G. (2008). Alternatif Turizm
  • Kavramı ve Çevresel Etkileri, Yerel Siyaset, 1 (35), 42- Yin, R. K. (2011). Qualitative Research from Start to
  • Finish, London: The Guilford Press. İnternet Kaynakları (Son Erişim Tarihi: 05.04.2015) http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10173/ inanc-turizmi.html http://www.defteriniz.net/turkiyede-inanc-turizmi/

A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 76, 25.11.2015

Öz

TThis study aims to assess the Faith Tourism Potential of Tarsus in four questions: strengths, weaknesses, opportunities and threats. The study is conducted by case approach which is one of the qualitative research patterns. The sample of the study consists of local administrators, tradesmen, archaeologists and religious representatives. The data obtained from face-to-face, semi structured interviews from shareholders was analysed by the “Content Analysis Method” through the Nvivo 8 qualitative data editing program. Four categories and 37 codes were used to examine the Faith Tourism Potential of Tarsus which was included in 1993 among the sacred sites of Christians as recommended by the Ministry of Tourism and Vatican. 

Kaynakça

  • Aktaş, A. (2002). Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, (Gözden Geçirilmiş İkinci Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara Azim Matbaa Fatih Ofset San. Tic.Ltd. Şti. Genişletilmiş Baskı, Antalya. Aksoy, M. (2002). Türkiye’de İnanç Turizmine Genel Bir Bakış ve Hıristiyanlığın Seyahate Verdiği Önem, Ankara: Dinler Tarihi Araştırmaları-
  • Angeles, R.G. & Cruiel, J. E. (2008). Religious Event as
  • Turizmine Yönelik Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1), 103-122. Special Intrest Tourism A Spanish Experience, 6 (3). Arpacı, Ö., Zengin, B. & Batman, O. (2012). Karamanın
  • Mağara Turizmi Potansiyeli ve Turizm Açısından Kullanılabilirliği, KMÜ Sosyal ve ve Türkiye’de Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 1 Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14, (23), 59-64. (14), 99-107. Artun, E. (2009). Hatay İnanç Merkezlerinin Hatay’ın
  • Tanıtılmasına Katkısı Üzerine Görüşler. ÇÜ Türkoloji Araştırmaları Merkezi, Erişim Tarihi: 24.05.2015, http://turkoloji.cu.edu.tr/makale_sistem/tumview. php?id=4379.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bilim, Y. (2007). Araştırma Yöntemi Olarak Vaka
  • Çalışması ve Süreci, Atilla Yüksel, Burak Mil ve Yasin Bilim (Ed.) Nitel Araştırma Neden, Nasıl, Niçin, içinde (193-212), Ankara: Detay Yayıncılık. Bingöl, Z. (2004). Akdeniz Bölgesinin Kültür ve İnanç
  • Turizmi Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi 8, 1-13. Briggs, C. L. (1986). Learning How to Ask A
  • Sociolinguistic Appraisal of the role of the Interview in Social Science Research, First Published, United Kingdom: Cambridge University Press. Gülbahar (2010). 1990’lardan Günümüze Türkiye’de
  • Kitle Turizminin Gelişim ve Alternatif Yönelimler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (1), 151-177. Büyüköztürk, Ş., Kılıcı Çakmak, E., Akgün, Ö. E. at al., (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem
  • Akademi, Ankara: Baran Ofset. Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve Bir İşletme
  • Üzerine Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze. Assesment for A Destination with Limited Comparative Advantages, Tourism Management, 25 (1), 121-126. Collins-Kreiner, N. (2010a) Current Jewish Pilgrimage
  • Tourism: Modes and Models of Development, University of Haifa, 58 (3), 259-270. Collins-Kreiner, N. (2010b). The Geography of
  • Pilgrimage and Tourism: Transformations and Implications for Applied Geography, University of Haifa, 30, 153–164. Dikici, E. & Sağır, A. (2012). Antalya’da İnanç
  • Turizm’inin Sosyolojik Çözümlemesi: Demre-Myra Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), 35-43. Emekli, G. (2003). Bergama ve Selçuk’un İzmir’in
  • Kültürel Turizmindeki Yeri, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (12), 41-42. Emekli G. (2005). Avrupa Birliği’nde Turizm Politikaları
  • Emekli G. (2006). Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel
  • Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (15), 51-59. Eralp, Z. (1983). Genel Turizm, Ankara: Ankara
  • Üniversitesi Basın-Yayın Yüksek Okulu Yayınları: 3. Eykay, İ., Dalgın, T. & Çeken, H. (2015). İnanç Turizmi
  • Potansiyeli Açısından Antakya’nın Değerlendirilmesi, Journal of Life Economics, 1 (4), 59-74. Frankel, J. R. & Wallen, N. E. (2006) Designing and Evaluate Research in Education, Seventh Edition,
  • McGraw – Hill Higher Education, New York. Goeldner, C. R. & Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism,
  • Practices, Philosophies, John Wiley & Sons, Inc, Elevent Edition, New Jersey. Günal, V., Alaeddinoğlu, F. & Şahinalp, M. S. (2009).
  • Türkiye’ye Yönelik Kültürel Turizm Turları ve Başlıca Güzergâhlar”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 275-298. Hyde, K. (2010). Italian Pilgrim Literatüre in The Late
  • Middle Ages, Lepschy of University College, 72 (3), 13- İslamoğlu, H. & Alnıaçık, Ü. (2013). Sosyal Bilimlerde
  • Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Yayınevi. Kızılırmak, İ. & Kurtuldu, H. (2005). Kültürel Turizmin
  • Önemi ve Tüketici Tercihlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 100-120. Koçoğlu, M. (2007). Türkiye’de İnanç Turizmi,
  • Bahçeşehir Üniversitesi Hükümet ve Liderlik Okulu, Soykan, F. (2003). Kırsal Turizm ve Türkiye Turizmi İstanbul.
  • İçin Önemi, Ege Coğrafya Dergisi, 1 (12), 1-11. Kurar İ. & Akbaba A. (2013). Tarsus’un İnanç Turizmi
  • Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi, International Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman, Conference on Religious Tourism and Tolerance, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Karamanoğlu Konya. Kuş, E. (2009). Nvivo 8 İle Nitel Araştırma Projeleri,
  • Ankara: Anı Yayıncılık. Kuter, N. (2007). Çankırı Kenti ve Çevresinin Turizm
  • Açısından Değerlendirilmesi, ZKÜ Bartın Orman Tanrısevdi, A. (1999). İsrail’in Turizm Hareketlerine
  • Fakültesi Dergisi, 9 (11), 76-77. Genel Bir Bakış, Anatolia: Turizm Araştırmaları Kohlbacker, F. (2006). The Use of Qualitative Content
  • Analysis in Case Study Research Forum: Qualitative Social Research, 7 (1), 21-22
  • Met, Ö. (2012). Turizm İle Yöresel Gelişme: Sinop TÜRSAB (2002). Anadolu İnançların Beşiği, İstanbul:
  • İçin Bir Turizm Gelişim Stratejisi Önerisi, Karadeniz Araştırmaları, 1 (34), 163‐179. Miles, M. B. & Huberman, A. B. (1995). Qualitative
  • Data Analysis, London: Sage Publication. Munazza S. M. & Azmi, G. (2014). Religion and Brand
  • Switching Behavior of Muslim Consumers, Middle- East Journal of Scientific Research, 21 (9), 1611-1617.
  • Öztürk, Y. & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), 163
  • Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 183-195. Park, C. (2004). Religion and Geography. Chapter 17 in
  • Hinnells, J. (ed) Routledge Companion to the Study of Religion. London: Routledge. Presti, C. & Petrillo, C. (2010). Co-Management of Yeşiltaş, M. & Öztürk, İ. (2008). Bölgesel Kalkınma
  • Religious Heritage: An Italian Case-Study, Research Çerçevesinde Alternatif Turizm Faaliyetlerine Yönelik Institute on Service Activities of the Italian Research Council, 58 (3), 301-311. Roberts, P. & Priest, H. (2006). Reliability and Validity in
  • Research, Art and Science Research Methods, 20 (44), 41-45. Rojo, D. M. (2007). Religious Tourism: The Way to Santiago, Ma European Tourism Management,
  • Bournemouth University. Sevinç, H. & Azgün, S. (2012). Bölgesel Kalkınma ve İlahiyat Fakültesi, Isparta.
  • Yıldız Z. & Kalağan, G. (2008). Alternatif Turizm
  • Kavramı ve Çevresel Etkileri, Yerel Siyaset, 1 (35), 42- Yin, R. K. (2011). Qualitative Research from Start to
  • Finish, London: The Guilford Press. İnternet Kaynakları (Son Erişim Tarihi: 05.04.2015) http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10173/ inanc-turizmi.html http://www.defteriniz.net/turkiyede-inanc-turizmi/
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İhsan Kurar Bu kişi benim

Atilla Akbaba Bu kişi benim

M. Emin İnal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2015
Kabul Tarihi 18 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurar, İ., Akbaba, A., & İnal, M. E. (2015). A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus. Turizm Akademik Dergisi, 2(1), 61-76.
AMA Kurar İ, Akbaba A, İnal ME. A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus. Turizm Akademik Dergisi. Mayıs 2015;2(1):61-76.
Chicago Kurar, İhsan, Atilla Akbaba, ve M. Emin İnal. “A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus”. Turizm Akademik Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2015): 61-76.
EndNote Kurar İ, Akbaba A, İnal ME (01 Mayıs 2015) A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus. Turizm Akademik Dergisi 2 1 61–76.
IEEE İ. Kurar, A. Akbaba, ve M. E. İnal, “A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus”, Turizm Akademik Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 61–76, 2015.
ISNAD Kurar, İhsan vd. “A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus”. Turizm Akademik Dergisi 2/1 (Mayıs 2015), 61-76.
JAMA Kurar İ, Akbaba A, İnal ME. A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus. Turizm Akademik Dergisi. 2015;2:61–76.
MLA Kurar, İhsan vd. “A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus”. Turizm Akademik Dergisi, c. 2, sy. 1, 2015, ss. 61-76.
Vancouver Kurar İ, Akbaba A, İnal ME. A Qualitative Study on Situation Analysis of Faith Tourism: The Case of Tarsus. Turizm Akademik Dergisi. 2015;2(1):61-76.