Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 221 - 237, 28.06.2018

Öz

İnsanların kafe veya restoran tercihlerinde etkili olan faktörlerin neler olduğunu anlamak özellikle işletmeler açısından çok önemlidir ve bu doğrultuda da birçok araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada ise önceki çalışmalardan farklı olarak, Y kuşağı olarak bilinen gençlerin kafe ve restoran gibi yiyecek-içecek işletmesi tercihlerinde sosyal medyanın ne kadar etkili olduğu araştırılmak istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, gençlerin yaklaşık %80’i sosyal medyada, haftada ortalama olarak 30 saate kadar zaman geçirmektedirler. Gençler için en çok, gittikleri işletmenin ücretsiz internet hizmeti (Wi-Fi) vermesi önemli bir unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Ayrıca, sosyal medya ile ilgili olarak geliştirilmiş olan yargılara katılma durumu, verilerin dağılımı normal dağılım özelliği göstermediği için, katılımcıların cinsiyetine göre farklılık olup olmadığı Mann-Whitney testinden ve sosyal paylaşım sitelerinde harcadıkları zamana göre farklılık olup olmadığı ise Kruskal Wallis testinden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Ali Akbar, Y.A. & Alaudeen, M.S.S. (2012). Determinant of Factors that Influence Consumer in Choosing Normal Full-service Restaurant: Case in Seri Iskandar, Perak, South East Asian Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 1, 137-145. Astuti, S. & Hanan, H. (2010). The Behaviour of Consumer Society in Consuming Food at Restaurants and Cafes, Journal of ASIAN Behavioural Studies, 1(1), 73-81. Bailey, A.A. (2005). Consumer Awareness and Use of Product Review Websites, Journal of Interactive Advertising, 6(1), 68-81. Bickart, B. & Schindler, R.M. (2001). Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information, Journal of Interactive Marketing, 15(3), 31-40. Bilgihan, A., Peng, C. & Kandampully, J. (2014). Generation Y’s Dining Information Seeking and Sharing Behavior on Social Networking Sites - An Exploratory Study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(3), 349-366. Binbaşıoğlu, H. (2017). Akdeniz’de Yer Alan Ülkelerin Ulusal Turizm Örgütlerinin Instagram Adreslerinin İncelenmesi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5, 13-25. Binbaşıoğlu, H., Deste, M. & Ünal, A. (2015). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi-III Bildiri Kitabı, 84-101. Bolton, R.N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y.K. & Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and Their Use of Social Media: A Review and Research Agenda, Journal of Service Management, 24(3), 245267. Brosdahl, D.J. & Carpenter, J.M. (2011). Shopping Orientations of US Males: A Generational Cohort Comparison, Journal of Retailing and Consumer Services, 18(6), 548-554. Bugge, A.B. & Lavik, R. (2010). Eating Out, Food, Culture & Society, 13(2), 215-240. ChannelAdvisor (2017). Digital Marketing: Understanding the Millennial Consumer, https://www. channeladvisor.co.uk/resources/library-webinars/ digital-marketing-understanding-the-millennialconsumer/, Erişim Tarihi: 28 Aralık 2017. Darban, A. & Li, W. (2012). The Impact of Online Social Networks on Consumer’s Purchase Decision. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsveç: Jönköping University, Jönköping Inernational Business School. EHL (2014). École hôtelière de Lausanne, Gen. Y, Social Networks and the F&B Industry, http://www. ehl.edu/sites/ehl.edu/files/fandbindustry-generationy-web.pdf. Erişim Tarihi: 28 Ocak 2018. Erol, G. & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 804-812. Hazeldine, M.F. & Miles, M.P. (2010). An Exploratory Role Analysis of Opinion Leaders, Adopters, and Communicative Adopters with a Dynamically Continuous Innovation, The Journal of Applied Business Research, 26(4), 117-129. Hwang, J. & Park, S. (2015). Social Media on Smartphones for Restaurant Decision-making Process. İç. I. Tussyadiah ve A. Inversini (Ed.), Information and Communication Technologies in Tourism 2015, ss. 269-281, Suiza: Springer International Publishing. İslamoğlu, A. H. & Alnıaçık, Ü. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Jang, S. & Namkung, Y. (2009). Perceived Quality, Emotions, and Behavioral Intentions: Application of an Extended Mehrabian-Russell Model to Restaurants, Journal of Business Research, 62(4), 451-460. Jeong, E-H. & Jang, S. (2011). Restaurant Experiences Triggering Positive Electronic Word-of-Mouth (eWOM) Motivations, International Journal of Hospitality Management, 30(3), 56-66. Kim, D.H. & Jang, S.C. (2014). Motivational Drivers for Status Consumption: A Study of Generation Y Consumers, International Journal of Hospitality Management, 38, 39-47. Kurtuluş K. (2006). Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: Literatür Yayıncılık. Kwok, L. & Yu, B. (2013). Spreading Social Media Messages on Facebook: An Analysis of Restaurant Business-to-Consumer Communications, Cornell Hospitality Quarterly, 54(1), 84-94. Longart, P., Wickens, E. & Bakir, A. (2017). An Investigation into Restaurant Attributes: A Basis for a Typology, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 19(1), 95-123. Lyons, B. & Henderson, K. (2005). Opinion Leadership in a Computer-mediated Environment, Journal of Consumer Behaviour, 4(5), 319-329. McCarthy, L., Stock, D. & Verma, R. (2010). How Travelers Use Online and Social Media Channels to Make Hotel-choice Decisions, Cornell Hospitality Report, 10(18), 6-18.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 221 - 237, 28.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Ali Akbar, Y.A. & Alaudeen, M.S.S. (2012). Determinant of Factors that Influence Consumer in Choosing Normal Full-service Restaurant: Case in Seri Iskandar, Perak, South East Asian Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 1, 137-145. Astuti, S. & Hanan, H. (2010). The Behaviour of Consumer Society in Consuming Food at Restaurants and Cafes, Journal of ASIAN Behavioural Studies, 1(1), 73-81. Bailey, A.A. (2005). Consumer Awareness and Use of Product Review Websites, Journal of Interactive Advertising, 6(1), 68-81. Bickart, B. & Schindler, R.M. (2001). Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information, Journal of Interactive Marketing, 15(3), 31-40. Bilgihan, A., Peng, C. & Kandampully, J. (2014). Generation Y’s Dining Information Seeking and Sharing Behavior on Social Networking Sites - An Exploratory Study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(3), 349-366. Binbaşıoğlu, H. (2017). Akdeniz’de Yer Alan Ülkelerin Ulusal Turizm Örgütlerinin Instagram Adreslerinin İncelenmesi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5, 13-25. Binbaşıoğlu, H., Deste, M. & Ünal, A. (2015). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya: Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin Sosyal Medya Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi-III Bildiri Kitabı, 84-101. Bolton, R.N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y.K. & Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and Their Use of Social Media: A Review and Research Agenda, Journal of Service Management, 24(3), 245267. Brosdahl, D.J. & Carpenter, J.M. (2011). Shopping Orientations of US Males: A Generational Cohort Comparison, Journal of Retailing and Consumer Services, 18(6), 548-554. Bugge, A.B. & Lavik, R. (2010). Eating Out, Food, Culture & Society, 13(2), 215-240. ChannelAdvisor (2017). Digital Marketing: Understanding the Millennial Consumer, https://www. channeladvisor.co.uk/resources/library-webinars/ digital-marketing-understanding-the-millennialconsumer/, Erişim Tarihi: 28 Aralık 2017. Darban, A. & Li, W. (2012). The Impact of Online Social Networks on Consumer’s Purchase Decision. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsveç: Jönköping University, Jönköping Inernational Business School. EHL (2014). École hôtelière de Lausanne, Gen. Y, Social Networks and the F&B Industry, http://www. ehl.edu/sites/ehl.edu/files/fandbindustry-generationy-web.pdf. Erişim Tarihi: 28 Ocak 2018. Erol, G. & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 804-812. Hazeldine, M.F. & Miles, M.P. (2010). An Exploratory Role Analysis of Opinion Leaders, Adopters, and Communicative Adopters with a Dynamically Continuous Innovation, The Journal of Applied Business Research, 26(4), 117-129. Hwang, J. & Park, S. (2015). Social Media on Smartphones for Restaurant Decision-making Process. İç. I. Tussyadiah ve A. Inversini (Ed.), Information and Communication Technologies in Tourism 2015, ss. 269-281, Suiza: Springer International Publishing. İslamoğlu, A. H. & Alnıaçık, Ü. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Jang, S. & Namkung, Y. (2009). Perceived Quality, Emotions, and Behavioral Intentions: Application of an Extended Mehrabian-Russell Model to Restaurants, Journal of Business Research, 62(4), 451-460. Jeong, E-H. & Jang, S. (2011). Restaurant Experiences Triggering Positive Electronic Word-of-Mouth (eWOM) Motivations, International Journal of Hospitality Management, 30(3), 56-66. Kim, D.H. & Jang, S.C. (2014). Motivational Drivers for Status Consumption: A Study of Generation Y Consumers, International Journal of Hospitality Management, 38, 39-47. Kurtuluş K. (2006). Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: Literatür Yayıncılık. Kwok, L. & Yu, B. (2013). Spreading Social Media Messages on Facebook: An Analysis of Restaurant Business-to-Consumer Communications, Cornell Hospitality Quarterly, 54(1), 84-94. Longart, P., Wickens, E. & Bakir, A. (2017). An Investigation into Restaurant Attributes: A Basis for a Typology, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 19(1), 95-123. Lyons, B. & Henderson, K. (2005). Opinion Leadership in a Computer-mediated Environment, Journal of Consumer Behaviour, 4(5), 319-329. McCarthy, L., Stock, D. & Verma, R. (2010). How Travelers Use Online and Social Media Channels to Make Hotel-choice Decisions, Cornell Hospitality Report, 10(18), 6-18.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hulisi Binbaşıoğlu

Mevlüt Türk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2018
Kabul Tarihi 22 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Binbaşıoğlu, H., & Türk, M. (2018). Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 221-237.
AMA Binbaşıoğlu H, Türk M. Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2018;5(1):221-237.
Chicago Binbaşıoğlu, Hulisi, ve Mevlüt Türk. “Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2018): 221-37.
EndNote Binbaşıoğlu H, Türk M (01 Haziran 2018) Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi. Turizm Akademik Dergisi 5 1 221–237.
IEEE H. Binbaşıoğlu ve M. Türk, “Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi”, Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 221–237, 2018.
ISNAD Binbaşıoğlu, Hulisi - Türk, Mevlüt. “Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 5/1 (Haziran 2018), 221-237.
JAMA Binbaşıoğlu H, Türk M. Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5:221–237.
MLA Binbaşıoğlu, Hulisi ve Mevlüt Türk. “Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 221-37.
Vancouver Binbaşıoğlu H, Türk M. Y Kuşağının Yiyecek-İçecek İşletmesi Tercihlerinde Sosyal Medyanın Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5(1):221-37.