The aim of this study is to determine to impact of the
environmental concerns and the perceived moral obligations on intention to
visit. Research data obtained the visiting green hotels in Turkey were
collected from domestic and foreign hotel guests. 391 participants have been
reached in the research. When the results were examined, it was determined that
environmental concern and perceived moral obligation had a positive effect on
the visit intention to visit green hotels. In addition, it was determined that
the environmental concerns of hotel customers affected the perceived moral
obligation positively.
Green hotel environmental concern perceived moral obligation visit intention
Bu
araştırmanın amacı yeşil otelleri ziyaret eden otel müşterilerinin çevresel
kaygıları ve algıladıkları ahlaki yükümlülüklerinin ziyaret etme niyetlerine
olan etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler
Türkiye’de faaliyet gösteren yeşil otelleri ziyaret eden yerli ve yabancı otel
müşterilerinden toplanmıştır. Araştırmada 391 katılımcıya ulaşılmıştır. Elde
edilen sonuçlar incelendiğinde, çevresel kaygı ve algılanan ahlaki yükümlülüğün
yeşil otelleri ziyaret etme niyetini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Ayrıca otel müşterilerinin çevresel kaygılarının algılanan ahlaki yükümlülüğü
olumlu yönde etkilediği yapılan analizler sonucunda belirlenmiştir.
Yeşil otel çevresel kaygı algılanan ahlaki yükümlülük ziyaret niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |