Hizmet işletmelerinde yoğun olarak
yaşanan müşteri işgören etkileşimi, müşteri tatmini, iyileştirme
stratejilerinin etkinliğini ve
kulaktan kulağa iletişimi etkilemektedir. İşgören müşteri
etkileşimi içerisinde kendine has bir dile sahip olan sözsüz iletişimin yeri kritik önem taşır. Özellikle şikayet yönetim sürecinde müşterinin
istediği cevabın sadece söz ile
verilmesi mümkün gözükmediğinden sözsüz iletişimin, iyileştirme
stratejilerine ve müşterilerin
kendi aralarındaki
iletişime
etkisi kaçınılmazdır. Var
olan çalışmaların çoğunluğu şikayetin
konusu ve işgörenlerin sözlü ifadeleri üzerinde
yoğunlaşmasından
dolayı bu çalışmada, sözsüz iletişim bileşenlerinin
bir bütün olarak, iyileştirme
stratejileri ve olumsuz kulaktan kulağa iletişim arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma sonuçları arasında, müşterilerin yarısından fazlasını (%60) hatanın kaynağı olarak işletmeyi
sorumlu tuttuğu, etkileşim tatmininin en fazla empati faktöründen
etkilendiği (reg.
de.:,39), iletişim
tatmininin en fazla ses faktöründen etkilendiği (reg.
de.:,34) ve kulaktan kulağa iletişimin en fazla empati faktöründen
negatif yönlü (reg. de.:-,37) etkilendiği tespit edilmiştir. Araştırma, sözsüz iletişimin öneminin
vurgulaması açısından
literatüre ve
sektöre ışık tutacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |