Tüketiciler
ürün ya da hizmetleri satın alma sürecinde tereddüde düşebilmekte ve birtakım
riskler algılayabilmektedir. Bu yüzden tüketicilerin turizm işletmeleri
tarafından sunulan helal hizmetleri ve helal gıda sertifikasına sahip ürünleri
nasıl algıladıkları, satın alma karar sürecinde oluşabilecek riskleri nasıl
tanımladıkları oldukça önemlidir. Bu çalışmada turizm sektöründe hizmet veren
işletmelerin sundukları helal ürünlerin/hizmetlerin risk boyutlarının
belirlenmesi ve bu risk boyutlarının turistlerin tatminine, tavsiye etme
niyetine ve tekrar satın alma niyetine etkilerinin tespit edilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; helal ürün ve hizmetlere yönelik
psikolojik, çevresel, sosyal, kalite ve zaman riski boyutlarının turistlerin
tatminine, tatminin de tavsiye etme niyetine ve tekrar satın alma niyetine;
tavsiye etme niyetinin ise tekrar satın alma niyetine anlamlı etkilerinin
olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |