Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 65 - 82, 16.06.2020

Öz

Restoranlar, internette yer alan tavsiyeler ve şikâyetlerden en fazla etkilenen turizm işletmeleri arasındadır. Restoran müşterilerinin restoran ile ilgili yorumlarının ve paylaştıkları fotoğrafların, potansiyel müşterilerin restoran ve yemek seçim sürecine etki ettiği bilinmektedir. Restoran ve sunulan ürünler ile ilgili deneyim yaşanmadan bilgi edinilmesini sağlayan ve en sık kullanılan çevrim içi sitelerden biri olan Tripadvisor aracılığıyla Burdur’da faaliyet gösteren restoranlar hakkında yapılan müşteri yorumlarının incelenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, nitel ve nicel analizler beraber kullanılarak Burdur restoran işletmeleri ile ilgili çevrim içi yorumlar değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, restoran değerlendirirken en yüksek ve en düşük puan verme eğilimde olanların paylaşımlarında daha çok kelime ve cümle kullandıkları aynı zamanda bu kişilerin fotoğraf paylaşma eğilimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu durumun yanı sıra kadın müşterilerin, daha az kelime ve cümle kullanarak yorum yaptıkları ve fotoğraf paylaşmayı tercih etmedikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, Tripadvisor’da yer alan Burdur restoranları yorumları içinde en çok tekrar eden kelimenin Burdur olduğu, destinasyonun özgün ve ana yemeği olan Burdur Şiş’in müşteriler tarafından yanlış isimlendirildiği görülmüştür. Çalışma, müşteri deneyimlerinin fark edilmesi, gelecek beklentilerinin anlaşılması ve restoranlar arasında rekabet üstünlüğünün sağlanması açısından literatüre ve sektöre katkı sunacaktır. 

Kaynakça

  • Aktürk H. & Çekal N. (2019). Gaziantep Mutfağına Özgü Çorbalara ilişkin Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies,7(2): 1488-1498.
  • Anand, S., Padmanabham, P. & Govardhan, A. (2014). Application of Factor Analysis to k-means Clustering Algorithm on Transportation Data, International Journal of Computer Applications, 95 (15): 40-46.
  • Aydın B. (2016). Sosyal Medya’da Restoran imajı: Trip Advisor Örneği, Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 1(1): 13-30.
  • Çoban S., Çoban E. & Yetkin D. (2019). Şehir Turizminde Faaliyet Gösteren Otellere Yönelik E-Yorumların incelenmesi: Eskişehir ili Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (3): 542-558.
  • Dalgıç A., Güler O. & Birdir K. (2016). Tripadvisor’da Yer Alan Restoran Sikayetlerinin Analizi: Mersin ve Hatay’da Yöresel Yiyecek Sunan Restoranlara Yönelik Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, Special Issue (4): 153-173.
  • Doğancalı O.S., Karaçar E. & Ak S. (2019). Göller Bölgesinde Yer Alan Otel işletmelerinin TripAdvisor’daki Tüketici Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (1): 96-106.
  • Dülgeroğlu O. & Atay L. (2019). Troya Ören Yerinin Destinasyon Kişiliği, Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3 (1): 147-161.
  • Eren R. & Çelik M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Turizm Akademik Dergisi, 4 (1): 121-138.
  • Ertürk M. (2018). Müşterilerin Yiyecek İçecek İşletmeleri Tercihlerinde Etkili Olan Kriterler, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2 (1): 85-107.
  • Jeacle I. & Carter C. (2011). In TripAdvisor We Trust: Rankings, Calculative Regimes and Abstract Systems, Accounting, Organizations and Society, 36: 293-309.
  • Kılınç U. (2011). Şikayet Yönetimi: Müşteri İşgören Etkileşiminde Sözsüz İletişim, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kimes S. E. (2008). The Role of Technology in Restaurant Revenue Management, Cornell Hospitalty Quarterly, 49: 297-309.
  • Özdemir Ö., Akyürek S. & Kutukız D. (2019). Tatuta Çiftliklerini Ziyaret Eden Turistlerin Çevrimiçi Yorumlarının İncelenmesi, Turizm ve Araştırma Dergisi, 8 (1): 106-126.
  • Pantelidis I.S. (2010). Electronic Mail Experience: A Content Analysis of Online Restaurant Comments, Cornell Hospitality Quarterly, 51 (4): 483- 491.
  • Sürücüoğlu M.S. & Özçelik A. Ö. (2008). Türk Mutfak Kültürünün Tarihsel Gelişimi, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Asya Çalışmaları Kongresi, 1289 – 1310.
  • Şahin G. G. & Ünver G. (2015). Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”: İstanbul Turizm Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3 (1): 63-73.
  • Şakar G. D. (2012). Pazarlama Araştırmalarında Çeşitleme (Triangulation) Yaklaşımı Kullanımına Yönelik Bir Analiz, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 9 (Ocak): 65-82.
  • Tuncer i. (2017). Yiyecek içecek işletmelerinde Hizmet Kalitesi Boyutları ve Ölçeklerinin İncelenmesi, International Journal of Academic Value Studies, 3 (16): 321-329.
  • Viglia G., Minazzi R. & Buhalis D. (2016). The Influence of e- Word-of-Mouth on Hotel Occupancy Rate, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 28 (9): 2035-2051
  • Yaşar Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek içecek hizmetleri Sunan Restoranlara ilişkin Tüketici şikayetlerin Değerlendirilmesi: TripAdvisor Örneği, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2 (2): 241 - 250
  • Zahang J., Zhang Z. & Law R. (2014). Positive and Negative Word of Mouth about Restourants: Exploring the Asymetric Impact of the Performance of Attributes Asia, Pacific Journal of Tourism Research, 19 (2)
  • https://www.tripadvisor.com.tr/TripAdvisorInsights/w765 3 Ekim 2019
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Kilinç 0000-0001-6412-2689

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2020
Kabul Tarihi 17 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kilinç, U. (2020). Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 65-82.
AMA Kilinç U. Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2020;7(1):65-82.
Chicago Kilinç, Uğur. “Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 7, sy. 1 (Haziran 2020): 65-82.
EndNote Kilinç U (01 Haziran 2020) Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi 7 1 65–82.
IEEE U. Kilinç, “Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği”, Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 65–82, 2020.
ISNAD Kilinç, Uğur. “Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 7/1 (Haziran 2020), 65-82.
JAMA Kilinç U. Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7:65–82.
MLA Kilinç, Uğur. “Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği”. Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, 2020, ss. 65-82.
Vancouver Kilinç U. Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7(1):65-82.