With the increasing use and addiction of social media, people have become able to access all kinds of information through social media. Destinations are shared on social media platforms where information, as well as customer experiences, are shared. People can share their experiences about any destination through social media. By sharing experiences, positive or negative impressions about destinations may be observed. Therefore, social media may be a very effective tool in shaping the image of a destination correctly and promoting that destination to people. This study, it is analysed how effective the Ankara Provincial Directorate of Culture and Tourism is in the perception of the destination image of Ankara. Within the scope of the study, the posts and hashtags made on the official Instagram account of the Ankara Provincial Directorate of Culture and Tourism are analysed and the findings of the destination image are revealed. According to the results of the study, Instagram posts of the Ankara Provincial Directorate of Culture and Tourism are not sufficient. In addition, posts related to art and nature were made.
Social Media Marketing, Destination Image, Instagram, e-WOM, Ankara
Sosyal medya kullanımının ve bağımlılığının giderek artması ile birlikte insanlar her türlü bilgiye sosyal medya üzerinden ulaşır hale gelmiştir. Bilginin yanı sıra müşteri deneyimlerinin de paylaşıldığı sosyal medya platformlarından destinasyonlara yönelik paylaşımlarda yapılmaktadır. İnsanlar herhangi bir destinasyona yönelik deneyimlerini sosyal medya aracılığı ile paylaşabilmektedir. Deneyimlerin paylaşılması ile destinasyonlara yönelik olumlu veya olumsuz izlenimler oluşabilmektedir. Dolayısıyla bir destinasyonun imajını doğru şekillendirmek ve o destinasyonu insanlara doğru tanıtabilmek için sosyal medya oldukça etkili bir araç olabilmektedir. Bu çalışmada, Ankara İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün Ankara’nın destinasyon imaj algısı üzerinde ne kadar etkili olduğu araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında Ankara İl Kültür Turizm Müdürlüğü’ne ait resmi instagram hesabında yapılan paylaşımlar ve hashtagler analiz edilerek destinasyon imajına yönelik bulgular ortaya konmaktadır. Çalışmanın sonucuna göre Ankara İl Kültür Turizm Müdürlüğü instagram paylaşımları yeterli değildir. Ayrıca ağırlıklı olarak sanat ve doğa ile ilgili paylaşımlar yapılmıştır.
Sosyal Medya Pazarlaması, Destinasyon İmajı, Instagram, e-WOM, Ankara
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { touraj1112102, journal = {Turizm Akademik Dergisi}, eissn = {2149-1690}, address = {}, publisher = {Muharrem TUNA}, year = {2022}, volume = {9}, number = {2}, pages = {517 - 531}, title = {Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri}, key = {cite}, author = {Yalçın, Aybüke and Şengöz, Ayşe} } |
APA | Yalçın, A. & Şengöz, A. (2022). Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri . Turizm Akademik Dergisi , 9 (2) , 517-531 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/73968/1112102 |
MLA | Yalçın, A. , Şengöz, A. "Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri" . Turizm Akademik Dergisi 9 (2022 ): 517-531 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/73968/1112102> |
Chicago | Yalçın, A. , Şengöz, A. "Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri". Turizm Akademik Dergisi 9 (2022 ): 517-531 |
RIS | TY - JOUR T1 - Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri AU - AybükeYalçın, AyşeŞengöz Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Turizm Akademik Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 517 EP - 531 VL - 9 IS - 2 SN - -2149-1690 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Turizm Akademik Dergisi Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri %A Aybüke Yalçın , Ayşe Şengöz %T Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri %D 2022 %J Turizm Akademik Dergisi %P -2149-1690 %V 9 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yalçın, Aybüke , Şengöz, Ayşe . "Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri". Turizm Akademik Dergisi 9 / 2 (Aralık 2022): 517-531 . |
AMA | Yalçın A. , Şengöz A. Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri. Turizm Akademik Dergisi. 2022; 9(2): 517-531. |
Vancouver | Yalçın A. , Şengöz A. Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri. Turizm Akademik Dergisi. 2022; 9(2): 517-531. |
IEEE | A. Yalçın ve A. Şengöz , "Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri", Turizm Akademik Dergisi, c. 9, sayı. 2, ss. 517-531, Ara. 2022 |