Buraya kadar özetlenen bilgilerin ışığında, ülkemizde Milli Eğitim Şuralarında rehberlik kavramının hızlı bir gelişme gösterdiği söylenebilir. Ancak, şuralarda alınan kararlar doğrultusunda yeterli ve gerekli hazırlık yapılmadan rehberlik uygulamalarına geçildiği için rehberlik etkinlikleri, eğitim kurumlarında çağdaş anlamda tutarlı ve etkili bir düzeye erişememiştir.
Rehberlik kavramı VII. Milli Eğitim Şurasından beri yoğunlukla ele alınmasına karşın, rehberlik yaklaşımının çağdaş anlamı çerçevesinde bazı sorunların hala güncelliğini koruduğunu görmekteyiz. Bu sorunlar şöyle sıralanabilir:
1. Milli Eğitim Bakanlığı’nın rehberliğin önemine tarih, fizik ve matematik derslerinin önemine inandığı kadar inanmadığı hala yaygındır.
2. Rehberlik uygulamalarının okullarda örgüt, işlev ve personel açısından yeri belirlenmemiştir.
3. Rehberlik, eğitim sisteminde daha çok yöneltme işlemi olarak düşünülmekte ve ülkenin insangücü planlamasını ayarlayan bir etkinlik olarak görülmektedir.
4. Rehberliğin, eğitim sürecinin yönetim ve öğretim boyutlarının yanısıra ayrı ve önemli bir boyutu olduğu yeterince benimsenmemiş görünmektedir.
5. Rehberlik uygulamaları için yaşamsal önem taşıyan araç-gereç ve bütçe konuları hiç ele alınmamış görünmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 28, 1990 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 1 Issue: 1 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.