In this study, the differentiation between social efficacy expectancy and automatic thoughts, living place (family-relatives-dormitory) and gender were investigated in high school students. Social Efficacy Expectoncy Scale-Adolescent Form, Personal Information Form and Automatic Thoughts Questionnaire were used to. When analysing the data One Way ANOVA, t-test and LSD test techniques were utilized. The findings of the study are; when the levels of social efficacy expectancy are lower, the number of automatic thoughts of students have higher rate. Students who stayed in dormitory have lower levels of social efficacy expectancy and high rate in the numbers automatic thoughts than other students who were stayed with their family and relatives. There is no significant difference between social efficacy expectancy and au-tomatic thoughts in terms of gender. The findings; high school students who have low levels social efficacy expectancy more negative automatic thoughts, and living in dormitory have in a need of psycho-social support.
Bu araştırmada, lise öğrencilerinde sosyal yet-kinlik beklentisi ve otomatik düşüncelerin, öğrencinin yaşadığı sosyal birim (aile, akraba yanı, yurt) ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Örneklem toplam 455 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği Ergen Formu, Otomatik Düşünceler Ölçeği ve Kişi-sel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi, t-testi ve LSD tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, lise öğrencilerinde sosyal yetkinlik beklentisi düştükçe olumsuz otomatik düşüncelerin arttığını; yurtta kalan öğrencilerde, aile ve akraba yanında kalan öğrencilere göre sosyal yetkinlik beklentisinin daha düşük, olumsuz otomatik düşüncelerin ise daha fazla olduğunu göstermektedir. Araştırmada ayrıca cinsiyete göre sosyal yetkinlik beklentisi ve otomatik düşünceler açısından önemli bir farklılığın bulunmadığı saptanmıştır. Elde edilen bulgular; sosyal yetkinlik beklentisi düzeyi düşük, olumsuz otomatik düşünceleri yoğun olan ve yurtta kalan lise öğrencilerinin, psikososyal desteğe daha çok ihtiyaç duyduklarını göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 26 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.