BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Relationship between Social Self- Efficacy and State, and Trait Anger Expression Styles of University Students’

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 29, 37 - 49, 11.06.2008

Öz

The purpose of this study is to examine the relationship between social self-efficacy and state-trait anger expression styles. The sample of this study was composed from 354 university students (195 female, 159 male). The data were obtained by Social Selfefficacy Scale developed by Smith-Betz (2000) and adapted Turkish by Palancı (2002), and State-Trait Anger Expression Scale developed by Spielberger, at all. (1985) and adapted to Turkish by Özer (1994). The results of the analyses indicated that, while social selfefficacy negatively correlated with trait anger, and anger-in; and it was positively correlated with anger control. Anger-out wasn’t significantly correlated with social self-efficacy. Students’ trait anger, anger-in, and anger control differs according to social self-efficacy levels (low, moderate, high). But, anger-out didn’t differ according to social self-efficacy levels. Another words, students who scored low in social self-efficacy scale, also scored high in trait anger and anger-in than students who scored moderate and high in social selfefficacy scale. Additionally, students who scored high in social self-efficacy scale also scored in anger control than students who scored low in social self-efficacy scale.

Üniversite Ögrencilerinin Sosyal Yetkinlik Düzeyleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Biçimlerinin İncelenmesi

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 29, 37 - 49, 11.06.2008

Öz

Bu arastırmanın amacı, üniversite ögrencilerinin sosyal yetkinlik düzeyleri ile sürekli öfke ve öfke ifade
biçimleri arasındaki iliskiyi incelemektir. Arastırmanın örneklemini toplam 354 (195 kız, 159 erkek) üniversite
ögrencisi olusturmaktadır. Ögrencilerin sosyal yetkinlik düzeylerini belirlemek için Smith-Betz (2000) tarafından gelistirilen ve Palancı (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Sosyal Öz-yeterlik Algısı Ölçegi”; sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini belirleyebilmek için ise Spielberger ve ark. (1985) tarafından gelistirilen, Özer (1994) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Sürekli ÖfkeÖfke fade Tarzı Ölçegi” kullanılmıstır. Analiz sonuçlarına göre, sosyal yetkinlik puanı ile sürekli öfke puanı, öfke içte puanı ve öfke kontrol puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir iliski gözlenmisken; öfke dısta puanı ile anlamlı bir iliski gözlenmemistir. Diger taraftan, sosyal yetkinlik düzeyi düsük olan ögrencilerin sürekli öfke puanı ve öfke içte puanı, sosyal yetkinlik düzeyleri orta ve yüksek olan gruplara göre daha yüksek bulunmusken, sosyal yetkinlik düzeyleri açısından öfke dısta puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıstır. Diger bir bulguya göre ise, sosyal yetkinlik puanı yüksek olan ögrencilerin öfke kontrol puan ortalamaları sosyal yetkinlik puanları düsük olanlara göre istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmustur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Binnaz Esen

Öner Çelikkaleli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Esen, B., & Çelikkaleli, Ö. (2008). Üniversite Ögrencilerinin Sosyal Yetkinlik Düzeyleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Biçimlerinin İncelenmesi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 3(29), 37-49. https://doi.org/10.17066/pdrd.83678

!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.