The purpose of this study was to develop a scale of enhancement in subjective well being of adolescents. A totally of 190 (92 male and 98 female) participants who were adolescents between ages of 14-17 (mean=15.50) were included in the study. In this study, exploratory factor analysis was used for data analysis. According to results, the scale which has 59 % explained variance and yielded to five dimensions (“taking positive feedback from others “, “participating in religious activities”, “giving positive feedback to others”, “fulfilling wishes” and “protecting subjective well being”). Satisfactory reliability and validity coefficients were obtained. The scale was entitled as “Subjective Well Being Enhancement Strategies Scale for Adolescents.”
Bu çalışmanın amacı, ergenler için öznel iyi oluşu artırma stratejilerini ölçen bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışma, 14-17 yaşlan arasındaki lise öğrenimi gören 98 kız ve 92 erkek olmak üzere toplam 190 ergen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, açıklayıcı faktör analizi ve bazı güvenirlik analizleri yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, açıklanan varyansı % 59 olan beş boyutlu bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin boyutları, “çevreden olumlu tepkiler almak”, “dinî inancın gereğini yerine getirmek”, “çevreye olumlu tepkiler vermek”, “istekleri doyurmak” ve “öznel iyi oluşu korumak” olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlik değerleri tatminkâr düzeyde bulunmuştur. Geliştirilen ölçeğe “Ergenler İçin Öznel İyi Oluşu Artırma Stratejileri Ölçeği” ismi verilmiştir. Bu ölçekle, gelecekte çeşitli araştırmalar yapılarak alanın gelişmesine katkıda bulunulabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 4 Sayı: 33 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.