Bu makalede, yirminci yüzyılda Amerikan okul psikolojik danışmanlığı mesleğinde gerçekleştirilen temel önleme çalışmalarının kısa özetinden sonra, Amerikan Okul Psikolojik Danışmanlığı Derneği’nin (ASCA) Okul Psikolojik Danışmanlığı Programları İle İlgili Ulusal Modeli’nin yirmibirinci yüzyıldaki temel önleme çalışmaları üzerindeki etkilerinden söz edilmektedir. Ardından yirmi beş yıl arayla
yapılan iki meta analiz çalışması sonuçları aracılığı ile temel önleme müdahalelerinin etkiliği üzerine kanıtlar sunulmaktadır. Sonuç kısmında gelecekte temel önleme çalışmalarının daha başarılı olması için üzerinde durulması gereken dört konu üzerine bazı tartışmalar verilmiştir. Bu dört konu temel önleme çalışmalarıyla ilgili programların zenginleştirilmesi, dengeli yaklaşım fikirlerinin yeniden gözden geçirilmesi, ASCA’nın Ulusal Modelinin geliştirilmesi ve çalışmaların yönünü etkileyen bazı bağımlı değişken sorunlarının çözülmesi olarak ele alınmıştır.
temel önleme ikincil önleme okul psikolojik danışmanlığının tarihçesi okul psikolojik danışmanlığının geleceği
A brief twentieth century overview of primary prevention in the American school counseling profession is followed by a presentation of the influence of the ASCA National Model for School Counseling Programs in the twenty-first century. Two meta-analyses, separated by 25 years, provide evidence of the effectiveness of primary prevention interventions to date. In concluding, four challenges to the future of primary prevention are discussed. They are: enhancing primary prevention programming, revisiting the balanced approach idea, promoting the ASCA National Model, and solving the dependent variable problem.
primary prevention secondary prevention history of school counseling future of school counseling
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 27, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 36 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.