Rumination, as a type of response style to negative mood, has been proposed to be associated
with depression as well as several other psychological difficulties. However, the developmental pattern of rumination with sample of adolescents still remains not fully explored especially in different cultural context. Therefore, this study aims to examine a) age and gender differences in rumination tendency, and b) the mediating role of gender between ruminative response and psychological symptoms. The participants of the study were 866 (462 girls, 384 boys) adolescents ranging in age from 14 to 24years. The Ruminative Response Scale (RRS), the Brief Symptom Inventory (BSI) and Demographic Information Form were used to collect data. The result of two way ANOVA revealed that girls were found to be ruminating more than boys. Yet, the result showed no age differences in the response styles of adolescents. The result of hierarchical multiple regression analyses indicated that gender mediates the relationship between ruminative response and psychological symptoms. Results are discussed in the light of the related literature.
Ruminasyon, stresli deneyimlere karşı verilen ve genellikle baş etmeyi güçleştiren tepkilerden biri olarak tanımlanmış ve depresif duygu durumu başta olmak üzere birçok psikolojik sorunla olan ilişkisi tepki stilleri araştırmacılarınca ortaya konmuştur. Ancak ruminasyonun ergen örnekleminde gösterdiği gelişimsel örüntü özellikle farklı kültürlerde henüz fazla derinlemesine incelenmemiştir. Bu araştırmanın amacı ruminasyon eğilimlerinin a) öğrencilerin yaşları ve toplumsal cinsiyetlerine göre nasıl farklılaştığını
ve b) toplumsal cinsiyetle psikolojik sorunlar arasındaki ilişkide nasıl bir rol oynadığını belirlemektir. Araştırma örneklemini yaşları 14-24 arası değişen 866 (462 kız, 384 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada gerekli bilgileri toplamak amacı ile Kısa Semptom Ölçeği, Ruminasyon Ölçeği ve Öğrenci Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. İki yönlü varyans analizi (two-way ANOVA) sonuçlarına göre kız öğrencilerin ruminasyon puanları erkek öğrencilerin puanlarından anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Ancak yaşa göre ruminasyon düzeyi farklılaşmamaktadır. Hiyerarşik çoklu regresyon analizi sonuçlarına
göre ise ruminasyonun toplumsal cinsiyet ve psikolojik sorun düzeyleri arasındaki ilişkide aracı rolü olduğu gözlenmiştir. Diğer bir deyişle, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla ruminasyon eğiliminde olmaları onları psikolojik sorunlara daha açık hale getirmektedir. Bulgular, ruminasyon konusunda daha önce yurtiçi ve yurtdışında yürütülmüş olan çalışmalar ışığında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 27, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 36 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.