Bu çalışmanın temel amacı kimlik statülerinin üniversite öğrencilerinin yakınlık doyumu, akademik başarı puanları ve yaşam doyumlarını yordama gücünün ideolojik ve kişilerarası alanlar ayrıştırılarak incelenmesi, cinsiyete göre farklılıklar olup olmadığının belirlenmesi ve kimlik statüleri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide yakınlık doyumu ve akademik başarının aracı rolünün test edilmesidir. Bu amaçla 490 kız ve 183 erkek olmak üzere toplam 673 öğrenciden Genişletilmiş Objektif Ego Kimlik Statüleri Ölçeği, Çok Boyutlu İlişki Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılarak veri toplanmıştır. Yapılan regresyon analizleri, yakınlık doyumunun kişilerarası moratoryum, kişilerarası dağınık ve kişilerarası başarı statüleri tarafından, akademik başarı puanlarının ideolojik başarı ve kişilerarası moratoryum tarafından, yaşam doyumunun ise ideolojik moratoryum, ideolojik başarı, kişilerarası bağımlı ve kişilerarası moratoryum statüleri tarafından yordandığını göstermektedir. Bulgular aynı zamanda, yakınlık doyumunun yaşam doyumu ile ideolojik alanda bağımlı ve moratoryum, kişilerarası alanda ise moratoryum arasındaki ilişkide aracı rolü bulunduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, elde edilen ilişkiler kız ve erkek öğrenciler için bazı farklılıklar göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 42 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.