Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

State Test Anxiety Scale (STAS): Validity and Reliability Study

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 78 - 90, 31.01.2019
https://doi.org/10.24315/tred.450423

Öz

Kaynakça

  • Akın, A., Demirci, İ., Arslan, S. (2012). Revize edilmiş sınav kaygısı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 11, 103-108.
  • Başol, G. (2017). Ayda Sınav Kaygısı Ölçeği : Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(13), 173-193.
  • Bozkurt, S., Ekitli, G. B., Thomas, C. L., & Cassady, J. C. (2017). Validation of the Turkish version of the cognitive test anxiety scale-Revised. Sage Open, 1, 1-9.
  • Benson, J., & El-Zahhar, N. (1994). Further refinement and validation of the revised test anxiety scale. Structural Equation Modelling, 1, 203-221.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamalar (Birinci baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Delvecchio, E., Cavallina, C., Di Riso, D., & Mazzeschi, C. (2017). Early evidence of Italian validation of the trait anxiety scale of the state trait anxiety inventory for children. European Journal of Developmental Psychology. Advance online publication. doi:10.1080/17405629.2017.1297227
  • Driscoll, R. (2007). Westside test anxiety scale validation. Marion, IN: Indiana Wesleyan Center for Educational Excellence.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme–I: Temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Eum, K., Rice, K. G. (2011). Test anxiety, perfectionism, goal orientation, and academic performance. Anxiety, Stress & Coping, 24, 167-178.
  • Friedman, I. A., & Bendas-Jacob, O. (1997). Measuring perceived test anxiety in adolescents: A self-report scale. Educational and Psychological Measurement, 57, 1035-1046. doi:10.1177/0013164497057006012
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyun eğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 153-164.
  • Gündoğdu, Mehmet (1994) The relationship between helpless explanatory style, test anxiety and academic achievement among sixth grade basic education students. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). ODTÜ, Ankara.
  • IBM Corp. (2016). IBM SPSS Statistics for Windows, Version 24.0. Armonk, NY: IBM Corp.
  • Jöreskog, K.G. & Sörbom, D. (2001). LISREL 8.5 for Windows [Computer software]. Lincolnwood, IL: Scientific Software International, Inc.
  • Kahraman, S., Özbaşı, D., ve Özdemir, M. (2018). Powerpoint’in derste kullanılmasına ilişkin tutum ölçeği geliştirme çalışması. Kastamonu Education Journal, 26(4), 1237-1246. doi:10.24106/kefdergi.434168
  • Karatas, H., Alıcı, B., Aydın, H.(2013). Correlation among high school senior students’ test anxiety, academic performance and points of university entrance exam. Educational Research and Reviews, 8, 919-926.
  • Liebert, R. M., Morris, L.W. (1967). Cognitive and emotional components of test anxiety: A distinction and some initial data. Psychological Reports, 20, 975-978.Lowe, P. A., Lee, S. W., Witteborg, K. M., Prichard, K. W., Luhr, M. E., Cullinan, C. M., . . . Janik, M. (2007). The Test Anxiety Inventory for Children and Adolescents (TAICA): Examination of the psychometric properties of a new multidimensional measure of test anxiety among elementary and secondary school students. Journal of Psychoeducational Assessment, 26, 215-230. doi:10.1177/0734282907303760
  • Öner, N., & LeCompte, A. (1998). Sınav kaygısı envanteri el kitabı. İstanbul : Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı Yayınları.McDonald, A. S. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children. Educational Psychology, 83, 134-139.
  • Schermelleh-Engel, K., & Moosbrugger, H. (2003). Structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Spielberger, C. D. (1972). Theory and research in anxiety. New York: Academic Press.
  • Spielberger, C. D. (1980). Test anxiety inventory: Preliminary professional manual. Palo Alto, CA:Consulting Psychologists Press..
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. L. ve Lushene, R. E. (1970). Manual for state-trait anxiety inventory. Palo Alto, CA:Consulting Psychologists Press.
  • Spielberger, C. D., & Vagg, P. R. (1995). Test anxiety: A transactional process model. In C. D. Spielberger & P. R. Vagg (Eds.), Test anxiety : Theory, assessment, and treatment (pp. 3-14). Washington, DC: Taylor & Francis.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics. Boston, MA: Allyn & Bacon/Pearson Education.
  • Totan, T. & Yavuz, Y. (2009). Westside sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-109.
  • Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York : Plenum.

Durumluk Sınav Kaygısı Ölçeği (DuSKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 78 - 90, 31.01.2019
https://doi.org/10.24315/tred.450423

Öz

Bu
çalışmada sınav kaygısının bio-psikososyal modeline uygun bir durumluk sınav
kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla oluşturulan 29
maddelik durumluk sınav kaygısı ölçeği uzman görüşleri ve öğrencilerle yapılan
odak grup çalışması sonrasında 280 (120 Kadın, 140 Erkek) öğrenciye
uygulanmıştır. Elde edilen verilere açımlayıcı faktör analizi (AFA)
uygulanmıştır. AFA sonrası 7 madde ölçekten çıkarılmış ve bilişsel, psikososyal
ve fizyolojik olmak üzere 3 alt boyuttan oluşan 22 maddelik nihai formuna ulaşılmıştır.
Bu 22 madde 312 (129 Kadın, 183 Erkek) öğrenciye uygulanmış ve elde edilen
veriye doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. İncelenen uyum iyiliği
indekslerinin birçoğu (χ2/sd=1.72, CFI=.96, NNFI=.96, IFI=.96, RMSEA=.05,
SRMR=.05) mükemmel seviyede uyum iyiliği değerlerini işaret etmiştir. Ölçeğin
alfa iç tutarlık katsayıları Bilişsel alt boyutu için .93, Psikososyal alt
boyutu için .84, Fizyolojik alt boyutu için .85 ve tüm ölçek için .94 olarak
elde edilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada geliştirilen durumluk sınav kaygısı
ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akın, A., Demirci, İ., Arslan, S. (2012). Revize edilmiş sınav kaygısı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 11, 103-108.
  • Başol, G. (2017). Ayda Sınav Kaygısı Ölçeği : Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(13), 173-193.
  • Bozkurt, S., Ekitli, G. B., Thomas, C. L., & Cassady, J. C. (2017). Validation of the Turkish version of the cognitive test anxiety scale-Revised. Sage Open, 1, 1-9.
  • Benson, J., & El-Zahhar, N. (1994). Further refinement and validation of the revised test anxiety scale. Structural Equation Modelling, 1, 203-221.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamalar (Birinci baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Delvecchio, E., Cavallina, C., Di Riso, D., & Mazzeschi, C. (2017). Early evidence of Italian validation of the trait anxiety scale of the state trait anxiety inventory for children. European Journal of Developmental Psychology. Advance online publication. doi:10.1080/17405629.2017.1297227
  • Driscoll, R. (2007). Westside test anxiety scale validation. Marion, IN: Indiana Wesleyan Center for Educational Excellence.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme–I: Temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Eum, K., Rice, K. G. (2011). Test anxiety, perfectionism, goal orientation, and academic performance. Anxiety, Stress & Coping, 24, 167-178.
  • Friedman, I. A., & Bendas-Jacob, O. (1997). Measuring perceived test anxiety in adolescents: A self-report scale. Educational and Psychological Measurement, 57, 1035-1046. doi:10.1177/0013164497057006012
  • Gençdoğan, B. (2006). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı ile boyun eğicilik düzeyleri ve sosyal destek algısı arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, 153-164.
  • Gündoğdu, Mehmet (1994) The relationship between helpless explanatory style, test anxiety and academic achievement among sixth grade basic education students. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). ODTÜ, Ankara.
  • IBM Corp. (2016). IBM SPSS Statistics for Windows, Version 24.0. Armonk, NY: IBM Corp.
  • Jöreskog, K.G. & Sörbom, D. (2001). LISREL 8.5 for Windows [Computer software]. Lincolnwood, IL: Scientific Software International, Inc.
  • Kahraman, S., Özbaşı, D., ve Özdemir, M. (2018). Powerpoint’in derste kullanılmasına ilişkin tutum ölçeği geliştirme çalışması. Kastamonu Education Journal, 26(4), 1237-1246. doi:10.24106/kefdergi.434168
  • Karatas, H., Alıcı, B., Aydın, H.(2013). Correlation among high school senior students’ test anxiety, academic performance and points of university entrance exam. Educational Research and Reviews, 8, 919-926.
  • Liebert, R. M., Morris, L.W. (1967). Cognitive and emotional components of test anxiety: A distinction and some initial data. Psychological Reports, 20, 975-978.Lowe, P. A., Lee, S. W., Witteborg, K. M., Prichard, K. W., Luhr, M. E., Cullinan, C. M., . . . Janik, M. (2007). The Test Anxiety Inventory for Children and Adolescents (TAICA): Examination of the psychometric properties of a new multidimensional measure of test anxiety among elementary and secondary school students. Journal of Psychoeducational Assessment, 26, 215-230. doi:10.1177/0734282907303760
  • Öner, N., & LeCompte, A. (1998). Sınav kaygısı envanteri el kitabı. İstanbul : Yüksek Öğrenimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı Yayınları.McDonald, A. S. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children. Educational Psychology, 83, 134-139.
  • Schermelleh-Engel, K., & Moosbrugger, H. (2003). Structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.
  • Spielberger, C. D. (1972). Theory and research in anxiety. New York: Academic Press.
  • Spielberger, C. D. (1980). Test anxiety inventory: Preliminary professional manual. Palo Alto, CA:Consulting Psychologists Press..
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. L. ve Lushene, R. E. (1970). Manual for state-trait anxiety inventory. Palo Alto, CA:Consulting Psychologists Press.
  • Spielberger, C. D., & Vagg, P. R. (1995). Test anxiety: A transactional process model. In C. D. Spielberger & P. R. Vagg (Eds.), Test anxiety : Theory, assessment, and treatment (pp. 3-14). Washington, DC: Taylor & Francis.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics. Boston, MA: Allyn & Bacon/Pearson Education.
  • Totan, T. & Yavuz, Y. (2009). Westside sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 95-109.
  • Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York : Plenum.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Şahin 0000-0001-7750-4408

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, A. (2019). Durumluk Sınav Kaygısı Ölçeği (DuSKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 78-90. https://doi.org/10.24315/tred.450423