Bu çalışmada,
okullarda lider-üye etkileşimi ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın
örneklemini; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Gaziantep’in Şahinbey ilçesinde
görev yapan 363 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, “Lider-Üye
Etkileşimi Ölçeği” ve “Örgütsel Sinizm Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde, SPSS ve AMOS programlarından yararlanılmıştır. Analizlerden elde
edilen bulgulara göre; lider-üye etkileşimi ve örgütsel sinizm arasında negatif
yönde bir ilişki bulunmaktadır. Regresyon analizi sonucunda, lider-üye
etkileşiminin hem genel hem de duygu, mesleki saygı ve katkı alt boyutlarının örgütsel
sinizmi negatif yönde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Okullarda öğretmenlerin
okul yöneticileri ile iletişim halinde olması, örgütsel sinizm davranışlarının
daha az gösterilmesini sağlayacaktır. Bu nedenle, öğretmen ve yöneticilerin
güvene dayalı ilişkiler kurmaları önemlidir. Ayrıca bu süreçte öğretmenlerin de
mesleki rollerinin gereklerini yerine getirmeleri, eğitim öğretimi geliştirmeye
yönelik faaliyetlere katılım sağlamaları hem yöneticilerle hem de diğer
meslektaşlarıyla güven, saygı ve sadakat temeline dayalı ilişkiler kurmaları
önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |