Araştırma ergenlerin
okula aidiyet duyguları ve başa çıkma stratejilerini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırklareli’nin Lüleburgaz
ilçesinde üç farklı türde devlet okulunda öğrenim gören 1214 öğrenci (738 kız,
476 erkek) oluşturmaktadır. Veriler Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği, Ergenler İçin
Başa Çıkma Stratejileri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formuyla toplanmıştır. Veriler
sosyal bilimler için kullanılan istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.
Ergenlerin okula aidiyet duygusu boyutu ile aktif başa çıkma boyutu arasında
orta düzeyde pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki
bulunmuştur. Ergenlerin okula aidiyet
duygusu boyutu ile kaçınan başa çıkma ve olumsuz başa çıkma boyutları arasında
negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı ancak düşük düzeyde bir ilişki
bulunmaktadır. Ergenlerin reddedilmişlik duygusu boyutu ile aktif başa çıkma
boyutu arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı ancak düşük düzeyde
bir ilişki bulunmuştur. Ergenlerin reddedilmişlik duygusu boyutu ile kaçınan
başa çıkma ve olumsuz başa çıkma boyutları arasında pozitif yönde istatistiksel
olarak anlamlı ancak düşük düzeyde bir ilişki bulunmaktadır. Okula ait olma
değişkeninde cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, algılanan akademik başarı
düzeyi ve lise seçim sürecine; başa çıkma değişkeninde okul türü, sınıf düzeyi,
algılanan akademik başarı, lise seçim sürecine göre anlamlı fark saptanmıştır.
Bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |