In this study, the answer to the question of "What are the stereotypical thoughts of pre-school education teacher candidates about entrepreneurs?" is investigated. The study was conducted with 47 fourth grade undergraduate students studying at a Department of Preschool Education during the 2021-2022 academic year in Turkey. The Draw an Entrepreneur Scale is used as a data collection tool and participants were asked to fill in this scale within 15 minutes. The results were analyzed with the Entrepreneurship Competence Framework (EntreComp) Rubric. The findings show that the preschool teacher candidates’ entrepreneurship perceptions remain at a low level, and their stereotypical perceptions of the entrepreneurial person mostly show a financial entrepreneurship perspective, followed by social and innovative entrepreneurship perspectives respectively. In order to increase the perception and awareness of preschool teacher candidates about entrepreneurs, teachers should be supported to develop an entrepreneurial mindset through undergraduate level courses.
Entrepreneur Entrepreneurship Pre-school Education Pre-service Teacher Stereotypes
Bu çalışmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının girişimci ve girişimciliğe ait algılarını tanımlamak için “Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının girişimci kişiye dair stereotipik düşünceleri nelerdir?” sorusuna cevap aranmaktadır. Araştırma, 2021- 2022 eğitim öğretim yılında Türkiye'de bir devlet üniversitesinde Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği bölümünde okumakta olan 47 tane dördüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Katılımcılarla “Girişimci Çiz” ölçeği verilerek 15 dakika süre içerisinde bu ölçeği doldurmaları istenmiştir. Sonuçlar, “Girişimcilik Yetkinlikleri Çerçevesi” (The Entrepreneurship Competence Framework - EntreComp) rubriği ile analiz edilmiştir. Bulgular, okul öncesi öğretmen adaylarının girişimcilik algıların düşük düzeyde kaldığını göstermektedir. Katılımcıların girişimci kişiye dair steoritipik algılarında, çok yoğunluklu olarak finansal sonrasında sosyal ve en az yoğunluklu olarak da innovative girişimcilikte olduğu görülmüştür. Okul öncesi öğrencilerinin girişimciliğe dair algılarının ve farkındalıklarının arttırılması için öğretmenlerin yeterli eğitimi lisans düzeyinde almaları gerekmektedir.
girisimcilik girisimci ogretmen adayi okul oncesi egitim stereotip
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |