Bu çalışmada amaç, okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş motivasyon ve narsisizm düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi olup ayrıca cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okul türü, öğrenim düzeyi değişkenleri temelinde incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 öğretim yılında, Edirne ili merkez ve ilçelerinde yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 499 okul yöneticisi ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen 499 yönetici ve öğretmene bilgilendirme formu, narsisizm kişilik envanteri ve çok boyutlu iş motivasyonu ölçeği uygulanmıştır. Araştırma bulguları öğretmen ve yöneticilerde narsisizm ve iş motivasyonu arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırmanın genel sonucu olarak, okullarda iş motivasyonu sağlamak adına okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin narsisizm düzeylerinin belirleyici bir değişken olduğu anlaşılmıştır.
narsisizm iş motivasyonu öğretmen okul yöneticisi eğitim yönetimi
narsisizm iş motivasyonu öğretmen okul yöneticisi eğitim yönetimi
narsisizm iş motivasyonu öğretmen okul yöneticisi eğitim yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |