Bu araştırmada, TPACK modeli temel alınarak öğrenci merkezli ve performansa dayalı değerlendirme araçlarının kullanıldığı 14 haftalık bir ders planı hazırlanmıştır. Tek grup öntest-sontest deseni kullanılarak yürütülen bu deneysel çalışma, seçmeli bir derste gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, 10 dördüncü sınıf öğrencisinin eğitim teknoloji standartlarına göre öz yeterlilikleri, üretkenlik ve profesyonel uygulama ile öğrenme ortamı ve aktivitelerini planlama ve tasarlama becerileri incelenmiştir. Veriler, 5’li Likert ölçeği kullanılarak toplanmış ve non-parametrik istatistiksel analizlerden Wilcoxon testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, TPACK temel alınarak hazırlanan ve 14 hafta süresince uygulanan derse katılan öğrencilerin eğitim teknoloji öz yeterliliklerinin ve kullanma becerilerinin arttığını göstermektedir.
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |