Bu araştırmanın amacı, COVID-19 döneminde uzaktan eğitim sürecinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının rehberlik hizmetlerine yönelik deneyimlerinin keşfedilmesidir. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 7 okul psikolojik danışmanı katılmıştır. Araştırma verileri, okul psikolojik danışmanlarıyla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır”. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul psikolojik danışmanlarının rehberlik hizmetlerini yürütme sürecinde zorlandıkları, okul, veli ve öğrencilerle iletişim kurmada sıkıntılar deneyimlerimleri görülmüştür. Okul psikolojik danışmanları, ilerleyen dönemlerde rehberlik hizmetlerine yönelik olarak ders saatlerinin planlanmasının ve uzaktan eğitim araçlarının daha işlevsel olmasının yaşanabilecek problemlerin üstesinden gelinmesine katkı sağlayacağını düşünmektedir.
Okul psikolojik danışmanı rehberlik hizmetleri COVID-19 fenomenolojik araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Psikolojik Danışmanlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |