Uzaktan çalışmanın kaçınılmaz patlaması, öğretmenlerin farklı kültürel, kurumsal ve sosyal bağlamlardaki deneyimleri üzerinde farklı derecelerde etkiye sahip olabilir. Türkiye'de Kovid-19 salgını nedeniyle zorunlu eğitimin her kademesindeki okullar kapatılırken, Milli Eğitim Bakanlığı da tüm illerde eğitimin devamını sağlamak amacıyla eğitim politikası olarak öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim veya uzaktan çalışma uygulamasına geçti. Bu çalışma öğretmenlerin uzaktan çalışan rollerinden kaynaklanan algılanan riskleri ve fırsatları incelemektedir. Veriler K12 düzeyinde görev yapan 225 öğretmenden çevrimiçi anket kullanılarak toplanmıştır. Veriler analiz edilerek kategori, tema, kod ve frekanslar çıkarılmış ve sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Öğretmenlere göre pek çok risk ve fırsat var. Ancak öğretmenler dezavantajların fırsatlardan daha ağır bastığını ifade etti. Uzaktan çalışmanın iş-yaşam dengesi, sağlık ve refah, performans ve iş tatmini üzerindeki etkilerine ilişkin sorulara yanıt verenlerin yarısı çoğunlukla olumsuz yanıtlar verdi. Bazı durumlarda katılımcıların yarısından biraz fazlası bu şekilde yanıt verdi. Öğretmenlerin uzaktan çalışma konusundaki isteklilikleri incelendiğinde, öğretmenlerin küçük bir kısmının uzaktan çalışmayı hiç tercih etmediği görüldü. Öte yandan çoğunluğun bir çalışma biçimi olarak uzaktan çalışmaya istekli olduğu görüldü. Bu durum pandemi süreci sonrasında K12 okullarında uzaktan çalışmanın esnek çalışma düzenlemesi kapsamında bir seçenek olarak değerlendirilebileceğinin bir göstergesi olabilir.
The inevitable boom of telework can have varying degrees of impact on teachers' experiences in different cultural, institutional and social contexts. In Turkey, schools at every compulsory education level were closed due to Covid-19 outbreak, and the Ministry of National Education started tele-education or telework for teachers as an education policy in order to ensure the continuation of education in all provinces. This study looks at teachers’ perceived risks and opportunities arising from their role as teleworker. Data were collected from 225 teachers working at K12 level by using an online survey. The data were analyzed to extract categories, themes, codes and frequencies, and the results were presented in tables. According to the teachers, there are a lot of risks and opportunities. However, the teachers stated that drawbacks outweigh the opportunities. In response to the questions on the effects of teleworking on work-life balance, health and well-being, performance, and job satisfaction; half of the respondents gave negative answers more often than not. In some cases, slightly more than half of the respondents answered in this way. When teachers’ eagerness to telework was examined, it was seen that a small portion of the teachers did not opt for it at all. On the other hand, the majority was found to be fairly eager or highly eager for telework as a way of working. This may be an indication that teleworking in K12 schools can be considered as an option within the scope of flexible working arrangement after the pandemic process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |