Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHER OPINIONS ON TEACHING SOCIAL STUDIES WITH THE STEM APPROACH IN EARLY CHILDHOOD

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 254 - 265, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1515926

Öz

The knowledge and skills in early childhood directly affect the child's life in later years. STEM is used in early childhood education as well as in all education levels; It ensures that skills in science, technology, engineering and mathematics are acquired through experiences in an integrated manner. Social Studies course has an important place in helping the child make sense of the society, culture and world he/she is born into. It aims to raise citizens who are aware of the duties and responsibilities required by the age. The increasing prominence of science and technology in the 21st century has made it necessary to raise citizens who are competent in these fields. When we look at the literature, it is seen that no study has been conducted examining the STEM model used in early childhood in terms of social studies education. This study; It was conducted to obtain teachers' opinions on the use of the STEM approach in social studies education in early childhood. In the research, phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. The study group consisted of preschool teachers who were actively working in the 2023-2024 academic year. While selecting the study group, easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods, was used. Semi-structured interview forms were used in the research. The data obtained was subjected to content analysis. As a result of the research; It has been observed that teachers consider themselves inadequate in terms of STEM applications and they want the Ministry of National Education to create content related to STEM applications.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeni̇z, Ş. ve Demi̇rel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi̇.
  • Ekici Y., F., Bardak, M. & Yousef Zadeh, M. (2018). Erken Çocukluk Döneminde STEM. K. A. Kırkıç & E. Aydın (Eds.) içinde, Merhaba stem yenilikçi bir öğretim yaklaşımı (s. 51-78). Konya: Eğitim Yayınevi
  • İdin, Ş. & Dönmez, İ. (2020). Erken çocukluk stem eğitimi ve stem eğitimine aile katılımında anahtar noktalar: erken çocukluk dönemi eğitimcileri için kılavuz, “PARENTSTEM: Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için STEM eğitimi” isimli ve 2018-1-TR01-KA203-059568 numaralı Avrupa Birliği Projesi.
  • Kale, S., & Yoldaş, C. (2021). Stem uygulamalarının okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(1).
  • Kalyoncu, T. (2021). 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine stem-a etkinliklerinin etkisinin incelenmesi (Order No. 28942420). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (2620738334). Retrieved from https://www.proquest.com/dissertations-theses/60-72-aylık-çocukların-bilimsel-süreç/docview/2620738334/se-2
  • Kırkıç, K. A., Deri̇n, G. ve Aydın, E. (2018). A. K. A. Kırkıç ve E. Aydın (Ed.), Merhaba stem-yenilikçi bir öğretim yaklaşımı içinde (s. 13-15). Eği̇ti̇m Yayınevi̇.
  • Meb (2018). Stem eğitimi öğretmen el kitabı. Yeni̇li̇k ve Eği̇ti̇m Teknoloji̇leri̇ Genel Müdürlüğü. http://fclturkiye.eba.gov.tr/wp-content/uploads/2021/01/STEM-Eg%CC%86itimi-O%CC%88g%CC%86retmen-El-Kitab%C4%B1.pdf (Erişim Tarihi:10/06/2024)
  • Mercan, Z., & Kandır, A. (2019). Preschool teachers opinions regarding STEAM approach in education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 8(2), 15-28.

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE STEM YAKLAŞIMI İLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 254 - 265, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1515926

Öz

Erken çocukluktaki bilgi ve beceriler çocuğun ilerleyen yıllardaki yaşamını doğrudan etkilemektedir. Tüm eğitim kademelerinde olduğu gibi erken çocukluk eğitiminde de kullanılan STEM; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik konularına ait becerilerin bütünleşik bir şekilde deneyimler yoluyla kazandırılmasını sağlamaktadır. Sosyal Bilgiler dersi ise çocuğun içine doğduğu toplumu, kültürü ve yaşadığı dünyayı anlamlandırmasında önemli bir yere sahiptir. Çağın gerektirdiği görev ve sorumlulukların bilincinde vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlar. 21. Yüzyılda bilim ve teknolojinin giderek ön plana çıkması, bu alanlarda da yetkinliğe sahip vatandaşların yetiştirilmesini gerekli kılmıştır. Literatüre bakıldığında erken çocukluk döneminde kullanılan STEM modelini, sosyal bilgiler eğitimi açısından ele alan bir çalışmanın yapılmamış olduğu görülmüştür. Bu çalışma; STEM yaklaşımının, erken çocuklukta sosyal bilgiler eğitimi açısından kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin alınması amacı ile yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında aktif görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Çalışma grubu seçilirken amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin STEM uygulamaları açısından kendilerini yetersiz gördükleri ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın STEM uygulamaları ile ilgili içerik oluşturmasını istedikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeni̇z, Ş. ve Demi̇rel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi̇.
  • Ekici Y., F., Bardak, M. & Yousef Zadeh, M. (2018). Erken Çocukluk Döneminde STEM. K. A. Kırkıç & E. Aydın (Eds.) içinde, Merhaba stem yenilikçi bir öğretim yaklaşımı (s. 51-78). Konya: Eğitim Yayınevi
  • İdin, Ş. & Dönmez, İ. (2020). Erken çocukluk stem eğitimi ve stem eğitimine aile katılımında anahtar noktalar: erken çocukluk dönemi eğitimcileri için kılavuz, “PARENTSTEM: Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için STEM eğitimi” isimli ve 2018-1-TR01-KA203-059568 numaralı Avrupa Birliği Projesi.
  • Kale, S., & Yoldaş, C. (2021). Stem uygulamalarının okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(1).
  • Kalyoncu, T. (2021). 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine stem-a etkinliklerinin etkisinin incelenmesi (Order No. 28942420). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (2620738334). Retrieved from https://www.proquest.com/dissertations-theses/60-72-aylık-çocukların-bilimsel-süreç/docview/2620738334/se-2
  • Kırkıç, K. A., Deri̇n, G. ve Aydın, E. (2018). A. K. A. Kırkıç ve E. Aydın (Ed.), Merhaba stem-yenilikçi bir öğretim yaklaşımı içinde (s. 13-15). Eği̇ti̇m Yayınevi̇.
  • Meb (2018). Stem eğitimi öğretmen el kitabı. Yeni̇li̇k ve Eği̇ti̇m Teknoloji̇leri̇ Genel Müdürlüğü. http://fclturkiye.eba.gov.tr/wp-content/uploads/2021/01/STEM-Eg%CC%86itimi-O%CC%88g%CC%86retmen-El-Kitab%C4%B1.pdf (Erişim Tarihi:10/06/2024)
  • Mercan, Z., & Kandır, A. (2019). Preschool teachers opinions regarding STEAM approach in education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 8(2), 15-28.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Kırtel 0000-0002-7537-3720

Hatice Kuş 0009-0001-7201-5936

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 28 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Kırtel, A., & Kuş, H. (2024). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE STEM YAKLAŞIMI İLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 254-265. https://doi.org/10.24315/tred.1515926