Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE İNFOGRAFİKLERE DAYALI GÜVENLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI EĞİTİMİ VE ETKİLİLİĞİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 276 - 291, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516056

Öz

Araştırmada hayat bilgisi dersi kazanımları doğrultusunda hazırlanan infografiklere dayalı güvenli teknoloji kullanımı eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi çerçevesinde yürütülen çalışmanın desenini sonuç odaklı değerlendirme araştırması oluşturmuştur. Araştırmada 20 ilkokul 3. sınıf öğrencisine yer verilmiş, öğrencilerle toplam 5 hafta süren uygulamalı bir eğitim yürütülmüştür. Araştırmanın verileri öğrenci günlükleri ve yarı yapılandırılmış görüşmelere dayalı olarak toplanmıştır. Betimsel veri analizinden elde edilen araştırmanın bulguları üç temel hususa odaklanmıştır. Bunlar; öğrencilerin teknoloji kavramına yönelik bilgi ve deneyimleri, öğrencilerin teknolojinin güvenli kullanımına yönelik bilgi ve deneyimleri, öğrencilerin teknolojinin tasarım amaçlı kullanımına yönelik bilgi ve deneyimleridir. Araştırma sonuçları infografiklere dayalı güvenli teknoloji kullanımı eğitiminin öğrencilere teknoloji kavramına yönelik daha bütüncül bir bakış açısı kazandırdığını ortaya koymuştur. Eğitim, öğrencilerin teknolojinin güvenli kullanımına yönelik mevcut bilgilerini genişletmelerini sağlamıştır. Öğrenciler bu süreçte en fazla teknoloji kullanımı sırasında beden sağlığının korunması hususunda farkındalık kazanmışlardır. Ayrıca öğrenciler infografiklere dayalı güvenli teknoloji kullanımı eğitimi doğrultusunda tasarım kavramına yönelik ön bilgilerini deneyimlerle zenginleştirme olanağı bulmuşlardır.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 1919B012221194 Numaralı Proje

Teşekkür

Yazarlar 2209-Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında araştırmayı destekleyen TÜBİTAK’a teşekkürlerini sunarlar.

Kaynakça

  • Akbarov, A., Gönen, K., & Aydoğan, H. (2018). Students’ attitudes toward blended learning in efl context. Acta Didactica Napocensia, 11(1), 61-68.
  • Aktas, E., & Yurt, S. U. (2017). Effects of digital story on academic achievement, learning motivation and retention among university students. International Journal of Higher Education, 6(1), 180-196.
  • Aldalalah, O. M. A. (2021). The effectiveness of infographic via ınteractive smart board on enhancing creative Thinking: a cognitive load perspective. International Journal of Instruction, 14(1), 345-364. https://doi.org/10.29333/iji.2021.14120a
  • Alqudah, D., Bidin, A. B., & Hussin, M. A. H. B. M. (2019). The Impact of Educational Infographic on Students' Interaction and Perception in Jordanian Higher Education: Experimental Study. International Journal of Instruction, 12(4), 669-688. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12443a
  • Alsaadoun, A. (2021). The effect of employing electronic static infographic technology on developing university students’ comprehension of instructional design concepts and ict literacy. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 54-59. https://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.9n.1p.54
  • Apaydın, Ç., & Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers' views on alpha generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-141. https://doi.org/10.5281/zenodo.3627158 Apriyanti, N., Razak, R. A., Shaharom, S. A., & Halili, S. H. (2020). Needs analysis of infographic media using technology for learning physics. Malaysian Online Journal of Education Technology, 8(1), 48-62.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ. & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 67-85.
  • Basco, R. O. (2020). Effectiveness of science infographics in improving academic performance among sixth grade pupils of one laboratory school in the Philippines. Research in Pedagogy, 10(2), 313-323. https://doi.org/10.5937/IstrPed2002313B Beegel, J. (2014). Infographics for dummies. John Wiley & Sons.
  • Bellei, M., Welch, P., Pryor, S., & Ketheesan, N. (2016). A cost-effective approach to producing animated infographics for immunology teaching. Journal of Microbiology & Biology Education, 17(3), 477-479. http://dx.doi.org/10.1128/jmbe.v17i3.1146

Infographic-Based Safe Technology Use Training and its Effectıveness in Life Studies Course

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı, 276 - 291, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516056

Öz

The study investigated the effect of safe technology use training based on infographics prepared in line with the gains of the life studies course on primary school students in grade 3. The design of the study, which was conducted using qualitative research methods, was an outcome-oriented evaluation study. The study included 20 students of the 3rd grade of primary school, and an intervention was carried out with the students for a total of 5 weeks. The data of the study were collected through student diaries and semi-structured interviews. The findings of the research, derived from descriptive data analysis, focused on three main issues. These are; students' knowledge and experience of the concept of technology, students' knowledge and experience of the safe use of technology, students' knowledge and experience of the use of technology for design purposes. The results of the study showed that the safe use of technology training based on infographics provided students with a more holistic perspective on the concept of technology. The training enabled students to extend their existing knowledge about the safe use of technology. Students were most aware of protecting their physical health when using technology. In addition, students had the opportunity to enrich their previous knowledge about the concept of design with experiences in line with the safe use of technology training based on infographics.

Proje Numarası

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 1919B012221194 Numaralı Proje

Kaynakça

  • Akbarov, A., Gönen, K., & Aydoğan, H. (2018). Students’ attitudes toward blended learning in efl context. Acta Didactica Napocensia, 11(1), 61-68.
  • Aktas, E., & Yurt, S. U. (2017). Effects of digital story on academic achievement, learning motivation and retention among university students. International Journal of Higher Education, 6(1), 180-196.
  • Aldalalah, O. M. A. (2021). The effectiveness of infographic via ınteractive smart board on enhancing creative Thinking: a cognitive load perspective. International Journal of Instruction, 14(1), 345-364. https://doi.org/10.29333/iji.2021.14120a
  • Alqudah, D., Bidin, A. B., & Hussin, M. A. H. B. M. (2019). The Impact of Educational Infographic on Students' Interaction and Perception in Jordanian Higher Education: Experimental Study. International Journal of Instruction, 12(4), 669-688. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12443a
  • Alsaadoun, A. (2021). The effect of employing electronic static infographic technology on developing university students’ comprehension of instructional design concepts and ict literacy. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 54-59. https://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.9n.1p.54
  • Apaydın, Ç., & Kaya, F. (2020). An analysis of the preschool teachers' views on alpha generation. European Journal of Education Studies, 6(11), 123-141. https://doi.org/10.5281/zenodo.3627158 Apriyanti, N., Razak, R. A., Shaharom, S. A., & Halili, S. H. (2020). Needs analysis of infographic media using technology for learning physics. Malaysian Online Journal of Education Technology, 8(1), 48-62.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ. & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 67-85.
  • Basco, R. O. (2020). Effectiveness of science infographics in improving academic performance among sixth grade pupils of one laboratory school in the Philippines. Research in Pedagogy, 10(2), 313-323. https://doi.org/10.5937/IstrPed2002313B Beegel, J. (2014). Infographics for dummies. John Wiley & Sons.
  • Bellei, M., Welch, P., Pryor, S., & Ketheesan, N. (2016). A cost-effective approach to producing animated infographics for immunology teaching. Journal of Microbiology & Biology Education, 17(3), 477-479. http://dx.doi.org/10.1128/jmbe.v17i3.1146
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceyda Güney 0009-0007-4469-6600

Ebru Ocakcı 0000-0003-2441-9845

Fatmanur Kahraman

Kübra Gögce

Nevra Han

Proje Numarası 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 1919B012221194 Numaralı Proje
Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 25 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Güney, C., Ocakcı, E., Kahraman, F., Gögce, K., vd. (2024). HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE İNFOGRAFİKLERE DAYALI GÜVENLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI EĞİTİMİ VE ETKİLİLİĞİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 276-291. https://doi.org/10.24315/tred.1516056