Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının somut manipülatiflere ilişkin bilgi düzeylerini belirlemeyi ve somut manipülatiflerle desteklenmiş bir öğretim ortamından elde edilen bulguları analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarının somut manipülatiflerle zenginleştirilmiş etkinlikler (SMZE) hazırlamalarına yönelik yapılan müdahalelerin, geliştirdikleri etkinlikler üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmada, tasarım araştırması modelinden yararlanılmıştır. Çalışma, 15 haftalık bir etkinlik tasarlama, oluşturma ve iyileştirme döngüsü kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İç Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitenin eğitim fakültesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programına devam eden 54 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; somut manipülatif bilgi ve görüş formu, etkinlik değerlendirme rubriği ve süreç değerlendirme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının somut manipülatiflere ilişkin bilgi ve becerilerinin başlangıçta yetersiz olduğu, ancak bu eksikliklerin SMZE odaklı bir eğitimle giderilebileceği görülmüştür. Bu eğitim, öğretmen adaylarının somut manipülatifleri kullanarak etkinlik tasarlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmuş ve özellikle cebir ile geometri öğrenme alanlarında oluşturdukları etkinliklerin niteliğini artırmıştır. Matematik öğretiminde manipülatiflerin kullanımını yaygınlaştırmak ve öğretmen adaylarının kavramsal bilgi düzeyleri ile öğretim becerilerini güçlendirmek için lisans eğitiminde manipülatiflerin etkili kullanımına yönelik programlar geliştirilmesi önerilmiştir.
Somut Manipülatif Öğretmen Adayı Tasarım Araştırması Matematik Eğitimi
Üniversitemiz Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kuruluna yapmış olduğunuz 10.09.2022 tarih ve 2022-09-35 no.lu başvurunuz Kurulca incelenmiştir. Kurulun 30.09.2022 tarihli toplantısında alınan 33 no.lu kararında; "Matematik Öğretmen Adayları İle Yürütülen Manipülatiflerle Zenginleştirilmiş Bir Ders Ortamından Yansımalar" isimli projenin etik olarak uygun olduğu yönünde karar verilmiş, karar Rektör oluruna sunulmuş ve Rektör oluru alınmıştır.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
EĞT-2022-097
"Bu çalışma, Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü (CÜBAP) tarafından desteklenen 'Somut Manipülatiflerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretimi Ortamında Matematik Öğretmeni Adaylarından Yansımalar' başlıklı proje kapsamında gerçekleştirilmiştir. Sağladıkları destek için CÜBAP’a teşekkür ederiz."
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EĞT-2022-097 |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı |