In this study, importance of the concept of innovation for consumers and the extent to which innovation affects the purchasing behavior of consumers is investigated. If businesses could anticipate the changes in the business circles on time and keep up with these changes, they could potentially be the main actors in their circle. At this point, the phenomenon of ‘innovation’ has established itself as the most remarkable value to win the consumers and retain them afterwards. That is why new perspectives are required to be introduced into the ‘innovation’ and ‘consumer’ concepts. In this study, we examine the effect of innovation, one of the most important factors in this context, on consumer’s buying behaviors. A research based on a survey is implemented here, following an introduction over information about innovation and the factors affecting purchases. For the survey, 239 consumers were reached and face-to-face interviews were conducted. According to the results, the vast majority of the participants attach importance to the quality when purchasing goods or services. As a result, it has been determined that the consumer's perception of innovation does indeed affect the purchasing behavior of the consumers.
Bu çalışmada yenilik kavramının tüketiciler açısından ne derece önemli olduğu ve yeniliğin tüketicilerin satın alma davranışlarını ne derece etkilediği araştırılmıştır. İşletmelerin çevrelerinde gerçekleşen değişimleri öngörüp, bu değişimlere ayak uydurmayı başarabilirlerse, içinde yer aldıkları çevrenin baş aktörlerinden biri olacağı bir gerçektir. Bu noktada yenilik olgusu, tüketiciyi kazanmak ve sonrasında elde tutmak adına, en dikkat çekici ve işlevsel bir konuma yerleşmiştir. Bu nedenle, yenilik ve tüketici olgusuna yeni bakış açıları getirilmek istenmektedir. Bu çalışmada, en önemli unsurlardan biri olan yeniliğin, tüketici satın alma davranışlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada; yenilik, satın almayı etkileyen faktörler ve yeniliğin satın almaya etkisi hakkında bilgiler verildikten sonra, ankete dayalı bir araştırma uygulanmıştır. Yapılan anket çalışmasında 239 tüketiciye ulaşılmış ve yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların büyük bir çoğunluğu ürün, mal veya hizmet satın alırken kalitesine önem vermektedir. Araştırma sonucunda, tüketicinin algısındaki yenilik olgusunun satın alma davranışlarına etki ettiği ve bu etkiyi tüm unsurlarıyla sağladığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 27 Sayı: 1 |