It is crucial for social work students to be equipped with ethical decision-making skills; therefore, identifying factors related to ethical decision-making skills is also of great importance. This study aims to examine the relationship between self-compassion, socio-psychological well-being, and ethical decision-making skills. Conducted with a quantitative approach, this study used proportional stratified sampling to select a sample of 150 social work students studying at the associate, undergraduate, and graduate levels. The data collection tools included the Nathanson and Giffords Social Work Ethics Scale, the Self-Compassion Scale, the Psychological Well-Being Scale, and a Socio-Demographic Information Form. The findings revealed that the mindfulness sub-dimension of students' self-compassion had a predictive effect on their ethical dilemma-solving skills. Additionally, self-kindness and sense of sharing dimensions of self-compassion were found to predict socio-psychological well-being. Socio-psychological well-being also predicted ethical dilemma-solving skills. In this context, it is anticipated that, along with ethical skills training aimed at developing students' professional competencies, the design of psycho-educational programs to enhance self-compassion and well-being could further improve ethical decision-making skills.
Ethical decision-making skills self-compassion socio-psychological well-being social work ethics social work students
Sosyal hizmet öğrencilerinin etik karar verme becerileri konusunda donanımlı olmaları büyük önem taşımaktadır; bu doğrultuda, etik karar verme becerileri ile ilişkili faktörlerin belirlenmesi de oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, öz-şefkat ve sosyo-psikolojik iyi oluş faktörlerinin etik karar verme becerileri ile ilişkisini incelemektir. Nicel bir yaklaşımla yürütülen bu çalışmada, orantılı tabakalı örnekleme yöntemiyle ön lisans, lisans ve yüksek lisans düzeyinde öğrenim gören 150 sosyal hizmet öğrencisi araştırma örneklemini oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak Nathanson ve Giffords Sosyal Hizmet Etik Ölçeği, Öz-Şefkat Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Sosyo-Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin öz-şefkatlerinin bilinçlilik alt boyutunun etik ikilem çözme becerisini yordama gücüne sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öz-şefkatin öz-sevecenlik ve paylaşım bilinci boyutlarının sosyo-psikolojik iyi oluşu yordayabildiği saptanmıştır. Sosyo-psikolojik iyi oluşun da etik ikilem çözme becerilerini yordadığı belirlenmiştir. Bu doğrultuda, sosyal hizmet öğrencilerine mesleki yetkinlik kazandırmaya yönelik etik beceri eğitiminin yanı sıra, öz-şefkat ve iyi oluşu artırmaya yönelik psiko-eğitim programlarının tasarlanması durumunda etik karar verme becerilerinin de gelişebileceği öngörülmektedir.
Etik karar verme becerileri öz-şefkat sosyo-psikolojik iyi oluş sosyal hizmet etiği sosyal hizmet öğrencileri
“Sosyal Hizmet Öğrencilerinde Etik Karar Verme Becerileri: Öz-Şefkat ve İyi Oluş ile İlişkisinin İncelenmesi” adlı çalışmanın, tezin proje safhasından sonuçlanmasına kadarki bütün süreçlerde bilimsel ahlak ve geleneklere aykırı düşecek bir yardıma başvurulmaksızın yazıldığını ve yararlandığım eserlerin Kaynakça’da gösterilenlerden oluştuğunu, bunlara atıf yapılarak yararlanılmış olduğunu belirtir ve onurumla beyan ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1 |