Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri

Yıl 1994, Cilt: 58 Sayı: 221, 211 - 230, 20.04.1994

Öz

İnsanın tabii gerçeklik hakkındaki bilgi düzeyi ve insan-tabiat ilişkilerinde ulaşılan akılcı çizgi, beşeri gerçeklik için düşünüldüğünde henüz emekleme çağındadır. Aynı evrenin parçası olmak hasebiyle, beşeri gerçekliği objeleştiremeyen insanoğlu, gerek kendisini, gerekse kendi türünden olanların teşkil etmiş olduğu toplum denen beşeri ortaklığı, bilimsel anlamda yeni yeni inceleme olgunluğuna erişmiştir. Yoğunlaşan bir tempoyla XX. yüzyılda insan ve toplum gerçeğine çevirilen araştırıcı bakışlar, bu gerçeklik alanının yapı ve işleyiş sırlarına ulaşma çabası içinde, sosyal ve kültürel varlıkların oluşum ve gelişim boyutlarını kadrosuna alan tarih disiplini ve tarihi bilgi ihtiyacını önemli hale getirmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Akgündüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 1994
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 58 Sayı: 221

Kaynak Göster

APA Akgündüz, H. (1994). İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. BELLETEN, 58(221), 211-230.
AMA Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. TTK BELLETEN. Nisan 1994;58(221):211-230.
Chicago Akgündüz, Hasan. “İnsanın Tarih Yapma Rolü Ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri”. BELLETEN 58, sy. 221 (Nisan 1994): 211-30.
EndNote Akgündüz H (01 Nisan 1994) İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. BELLETEN 58 221 211–230.
IEEE H. Akgündüz, “İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri”, TTK BELLETEN, c. 58, sy. 221, ss. 211–230, 1994.
ISNAD Akgündüz, Hasan. “İnsanın Tarih Yapma Rolü Ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri”. BELLETEN 58/221 (Nisan 1994), 211-230.
JAMA Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. TTK BELLETEN. 1994;58:211–230.
MLA Akgündüz, Hasan. “İnsanın Tarih Yapma Rolü Ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri”. BELLETEN, c. 58, sy. 221, 1994, ss. 211-30.
Vancouver Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. TTK BELLETEN. 1994;58(221):211-30.