İnsanın tabii gerçeklik hakkındaki bilgi düzeyi ve insan-tabiat ilişkilerinde ulaşılan akılcı çizgi, beşeri gerçeklik için düşünüldüğünde henüz emekleme çağındadır. Aynı evrenin parçası olmak hasebiyle, beşeri gerçekliği objeleştiremeyen insanoğlu, gerek kendisini, gerekse kendi türünden olanların teşkil etmiş olduğu toplum denen beşeri ortaklığı, bilimsel anlamda yeni yeni inceleme olgunluğuna erişmiştir. Yoğunlaşan bir tempoyla XX. yüzyılda insan ve toplum gerçeğine çevirilen araştırıcı bakışlar, bu gerçeklik alanının yapı ve işleyiş sırlarına ulaşma çabası içinde, sosyal ve kültürel varlıkların oluşum ve gelişim boyutlarını kadrosuna alan tarih disiplini ve tarihi bilgi ihtiyacını önemli hale getirmiştir.
İnsan, Tarih, Eğitim, Bilgi, Disiplin, Toplum, Akılcı Çizgi, Beşeri Gerçeklik, Tabiat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 1994 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 58 Sayı: 221 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ttkbelleten919598, journal = {BELLETEN}, issn = {0041-4255}, eissn = {2791-6472}, address = {Türk Tarih Kurumu, Bilimsel Çalışmalar Müdürlüğü, Kızılay Sokak, No:1, Sıhhiye/ANKARA}, publisher = {Türk Tarih Kurumu}, year = {1994}, volume = {58}, number = {221}, pages = {211 - 230}, title = {İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri}, key = {cite}, author = {Akgündüz, Hasan} } |
APA | Akgündüz, H. (1994). İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri . BELLETEN , 58 (221) , 211-230 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/61575/919598 |
MLA | Akgündüz, H. "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri" . BELLETEN 58 (1994 ): 211-230 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/61575/919598> |
Chicago | Akgündüz, H. "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri". BELLETEN 58 (1994 ): 211-230 |
RIS | TY - JOUR T1 - İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri AU - HasanAkgündüz Y1 - 1994 PY - 1994 N1 - DO - T2 - BELLETEN JF - Journal JO - JOR SP - 211 EP - 230 VL - 58 IS - 221 SN - 0041-4255-2791-6472 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 BELLETEN İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri %A Hasan Akgündüz %T İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri %D 1994 %J BELLETEN %P 0041-4255-2791-6472 %V 58 %N 221 %R %U |
ISNAD | Akgündüz, Hasan . "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri". BELLETEN 58 / 221 (Nisan 1994): 211-230 . |
AMA | Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. TTK BELLETEN. 1994; 58(221): 211-230. |
Vancouver | Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. BELLETEN. 1994; 58(221): 211-230. |
IEEE | H. Akgündüz , "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri", BELLETEN, c. 58, sayı. 221, ss. 211-230, Nis. 1994 |