Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri

Yıl 1994, Cilt: 58 Sayı: 221, 211 - 230, 20.04.1994

Öz

İnsanın tabii gerçeklik hakkındaki bilgi düzeyi ve insan-tabiat ilişkilerinde ulaşılan akılcı çizgi, beşeri gerçeklik için düşünüldüğünde henüz emekleme çağındadır. Aynı evrenin parçası olmak hasebiyle, beşeri gerçekliği objeleştiremeyen insanoğlu, gerek kendisini, gerekse kendi türünden olanların teşkil etmiş olduğu toplum denen beşeri ortaklığı, bilimsel anlamda yeni yeni inceleme olgunluğuna erişmiştir. Yoğunlaşan bir tempoyla XX. yüzyılda insan ve toplum gerçeğine çevirilen araştırıcı bakışlar, bu gerçeklik alanının yapı ve işleyiş sırlarına ulaşma çabası içinde, sosyal ve kültürel varlıkların oluşum ve gelişim boyutlarını kadrosuna alan tarih disiplini ve tarihi bilgi ihtiyacını önemli hale getirmiştir.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan AKGÜNDÜZ Bu kişi benim
Bir kuruma bağlı değildir
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 1994
Yayınlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 58 Sayı: 221

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { ttkbelleten919598, journal = {BELLETEN}, issn = {0041-4255}, eissn = {2791-6472}, address = {Türk Tarih Kurumu, Bilimsel Çalışmalar Müdürlüğü, Kızılay Sokak, No:1, Sıhhiye/ANKARA}, publisher = {Türk Tarih Kurumu}, year = {1994}, volume = {58}, number = {221}, pages = {211 - 230}, title = {İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri}, key = {cite}, author = {Akgündüz, Hasan} }
APA Akgündüz, H. (1994). İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri . BELLETEN , 58 (221) , 211-230 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/61575/919598
MLA Akgündüz, H. "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri" . BELLETEN 58 (1994 ): 211-230 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/61575/919598>
Chicago Akgündüz, H. "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri". BELLETEN 58 (1994 ): 211-230
RIS TY - JOUR T1 - İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri AU - HasanAkgündüz Y1 - 1994 PY - 1994 N1 - DO - T2 - BELLETEN JF - Journal JO - JOR SP - 211 EP - 230 VL - 58 IS - 221 SN - 0041-4255-2791-6472 M3 - UR - Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 BELLETEN İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri %A Hasan Akgündüz %T İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri %D 1994 %J BELLETEN %P 0041-4255-2791-6472 %V 58 %N 221 %R %U
ISNAD Akgündüz, Hasan . "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri". BELLETEN 58 / 221 (Nisan 1994): 211-230 .
AMA Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. TTK BELLETEN. 1994; 58(221): 211-230.
Vancouver Akgündüz H. İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri. BELLETEN. 1994; 58(221): 211-230.
IEEE H. Akgündüz , "İnsanın Tarih Yapma Rolü ve Eğitim Geleneğinin Tarihi Temelleri", BELLETEN, c. 58, sayı. 221, ss. 211-230, Nis. 1994