Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin çevik liderlik davranışlarının girişimci öğretmen davranışlarına etkisinde yenilikçi örgütlerin aracılık rolünü ortaya koymaktır. Değişkenler arasındaki ilişkiden yola çıkarak model önerilmiş ve önerilen modelin test edilmiştir. YEM modelinin test edilmesinden önce değişenler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve modelin test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023 yılında İstanbul ili Kartal, Tuzla, Maltepe ve Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan 479 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre okul müdürlerinin çevik liderlik özellikleri öğretmenlerin girişimci davranışlarını ve okulların yenilikçi yapısını olumlu yönde etkilemektedir. YEM modelinin analizi sonucunda yenilikçi örgütler, okul müdürlerinin çevik liderlik davranışları ile girişimci öğretmen davranışları arasında kısmi aracılık rolüne sahiptir. Bu araştırma çevik liderliğin öğretmenlerin girişimci davranışlarına ve örgütlerin yenilikçi örgüt yapısına; yenilikçi örgütlerin ise girişimci öğretmen davranışlarına etkisine yönelik hem teorik hem de uygulaya yönelik katkı sağlamaktadır. Bulgular ışığında çevik liderlik, öğretmenlerin girişimci davranışlar ve inovatif örgüt yapıları ile ilgili çıkarımlar tartışılmış, gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to reveal the mediating role of innovative organizations in the effect of school administrators' agile leadership behaviors on entrepreneurial teacher behaviors. Based on the relationship between the variables, a model was proposed and the proposed model was tested. Before testing the SEM model, the relational survey model was used to determine the relationship between the variables and the model was tested. The study group of the research consists of 479 teachers working in Kartal, Tuzla, Maltepe and Sultanbeyli districts of Istanbul in 2023. According to the research findings, the agile leadership characteristics of school principals positively affect the entrepreneurial behaviors of teachers and the innovative structure of schools. As a result of the analysis of SEM model, innovative organizations have a partial mediating role between agile leadership behaviors of school principals and entrepreneurial teacher behaviors. This research contributes both theoretically and practically to the effect of agile leadership on teachers' entrepreneurial behaviors and innovative organizational structure of organizations, and the effect of innovative organizations on entrepreneurial teacher behaviors. In the light of the findings, implications related to agile leadership, teachers' entrepreneurial behaviors and innovative organizational structures are discussed and suggestions are made for future research.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2023 |
Publication Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 3 |