The aim of this study is to examine the relationship between biophilia levels and empathy skills of 60-72 months-old children. In this study, the “Biophilia Scale for Children” and “Empathy Scale for Children” were used as data collection tools. The research is a quantitative study in a relational survey model. The study group of the research consists of 150 children aged 60-72 months who attend the official kindergartens and primary school kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Adapazarı and Serdivan districts of Sakarya province. As a result of the analysis, it was found that there was a high level of positive correlation between the children's biophilia and their empathy skills. As a result of the examining the total scores of both scales according to the variables, it was concluded that children’s biophilia levels differ significantly according to the frequency of being in nature and empathy skills differ significantly according to the age of the father.
Bu çalışmanın amacı, 60-72 aylık çocukların biyofili düzeyleri ile empati becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Çocuklar İçin Biyofili Ölçeği” ve “Çocuklar İçin Empati Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Adapazarı ve Serdivan ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi anaokulları ve ilkokul anaokullarına devam eden 60-72 aylık 150 çocuk oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda çocukların biyografileri ile empati becerileri arasında yüksek düzeyde pozitif korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Her iki ölçekten alınan toplam puanların değişkenlere göre incelenmesi sonucunda, çocukların doğada bulunma sıklıklarına göre biyofili düzeylerinin ve babanın yaşına göre empati becerilerinin anlamlı şekilde farklılaştığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 25, 2024 |
Publication Date | January 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 1 |