Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programının ölçme değerlendirme boyutunda yer alan gelişim dosyası, performans değerlendirme ve dereceli puanlama anahtarını kullanabilme yeterliklerini, bu araç ve yöntemlerle ilgili karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirleyebilmektir. Araştırmada var olan durum ortaya konmaya çalışıldığından çalışma betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ve Kütahya illerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 252 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri için üç bölümden oluşan bir anket geliştirilmiş ve ayrıca görüşme soruları hazırlanarak 15 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Microsoft Office Excel 2007 programı kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerin yüzde ve frekans değerleri alınmış yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizi için ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; sınıf öğretmenleri performans değerlendirmeyi sıklıkla kullanmaktadırlar. Sınıf öğretmenleri gelişim dosyasının hazırlık ve değerlendirilmesinde sınıf mevcutlarının kalabalık olmasından dolayı zaman açısından ve dosyaların muhafazasında sıkıntı yaşarken, dereceli puanlama anahtarıyla ilgili yeterli bilgilerinin olmadığı, bu aracın kullanımı için ölçme değerlendirme uzmanına gereksinim duyduklarını belirtmişlerdir.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programının ölçme değerlendirme boyutunda yer alan gelişim dosyası, performans değerlendirme ve dereceli puanlama anahtarını kullanabilme yeterliklerini, bu araç ve yöntemlerle ilgili karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirleyebilmektir. Araştırmada var olan durum ortaya konmaya çalışıldığından çalışma betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ve Kütahya illerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 252 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri için üç bölümden oluşan bir anket geliştirilmiş ve ayrıca görüşme soruları hazırlanarak 15 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Microsoft Office Excel 2007 programı kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerin yüzde ve frekans değerleri alınmış yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizi için ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; sınıf öğretmenleri performans değerlendirmeyi sıklıkla kullanmaktadırlar. Sınıf öğretmenleri gelişim dosyasının hazırlık ve değerlendirilmesinde sınıf mevcutlarının kalabalık olmasından dolayı zaman açısından ve dosyaların muhafazasında sıkıntı yaşarken, dereceli puanlama anahtarıyla ilgili yeterli bilgilerinin olmadığı, bu aracın kullanımı için ölçme değerlendirme uzmanına gereksinim duyduklarını belirtmişlerdir.
Bölüm | SOS |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |