Bu
çalışma siyasal iletişimde hesap verebilirliği tanımını vermeyi, nasıl işlediğini
anlatmayı ve siyasal kampanyaların muhatabı olan seçmenlerin siyasilerin
sorumluluğundan ne anladığını ve onu politikacıları kontrol için nasıl kullanmaları
gerektiğini anlatmaya çalışmaktadır. Bunu yaparken, hesap verebilirliğin demokratik
toplumsal katılımı ve kontrolü inşa edip edemeyeceğini de analiz edecektir.
Teorik tartışmalardan da faydalanarak, (a) siyasilerin seçmenle iletişim kurma
yolları hakkında ipuçları, (b) izlenebilirliği ne denli dikkate aldıkları, (c)
propaganda yöntemleri ve (d) kişisel imajlarını nasıl oluşturdukları
incelenmiştir. Literatürse analizlerin verdiği sonuçlar; özellikle Türkiye
kontekstinde, liderin karizmasını devam ettirmek için kurgusal (doğal olmayan)
iletişim yöntemlerine ve mübalağaya başvurdukları, medyadan sansasyonel bir
anlatımı istedikleri ve destek artacaksa hesap verebilirliğin ve demokratik
perspektifin görmezden gelinebilir olduğunu düşündüklerini göstermiştir.
Siyasal iletişim politikacılar medya demokrasi propaganda hesap verebilirlik
This
study aims to give the description of the accountability in political
communication, how it works and how it helps the addressees of the political campaigns
to understand and control the politicians. While doing this it will also
examine if accountability can help to structure a democratic public
participation and control. Benefitting from mostly theoretical debates, the
article (a) to give insights of the ways political elites use to communicate
with the voters (b) how they deal with accountability, (c) to learn their
methods of propaganda, (d) and how they structure their personal images? The
theoretical background at the end suggests that the politician, particularly in
the Turkish context, may sometimes apply artificial (unnatural) communication
methods, exaggeration and desire sensational narrative in the media to keep the
charisma of the leader and that the accountability and democratic perspective
is something to be ignored if the support is increasing.
Political communication politicians media democracy propaganda accountability
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 - MEDYA ve DEMOKRASİ |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.