Effects of thematic-based instruction on students’ academic achievement and attitudes rowards english course
Year 2012,
Volume: 1 Issue: 2, 12 - 24, 31.10.2012
Gokhan Bas
,
Ömer Beyhan
Abstract
The purpose of the study was to examine the effects of thematic-based instruction on elementary students’ academic achievement and attitudes towards English course. The research was carried out in 2011–2012 education-instruction year in an elementary school in Niğde province. Totally 60 students in two different classes in the 6th grade of this school participated in the study. The pre/post-test control group quasi-experimental research model was used in this study. In order to test the significance between the groups, the independent samples t test was adopted in the study. The results of the research showed a significant difference amongst academic achievement and attitudes towards course in favor of the experimental group.
References
-
Acat, B. & Ekinci, A. (2005). Yapılandırmacı felsefe ve yeni müfredat programına etkileri. 28-30 Eylül. XIV. Ulusal eğitim bilimleri kongresi (ss. 2-10), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
-
Aybek, B. (2001). Disiplinlerarası (bütünleştirilmiş) öğretim yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Baş, G. (2011). Tematik öğrenme yaklaşımı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 112, 16-19.
-
Baştürk, G. (2009). Fen ve teknoloji dersinde tematik öğrenmenin akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
-
Büyüköztürk, S. (2011). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
-
Canas, A. J., Novak, J. D. & Gonzalez, F. M. (2004). Using at thematic approach and concept maps in technological courses. (pp. 1-10). Proceeding of the first international conference on concept mapping, Universidad Pública de Navara, Pamplona, Spain.
-
Dilek, D. & Öztürk, C. (2003). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-
Dilek, D. & Yapıcı, G. (2005). Öykülerle tarih öğretimi yaklaşımı. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 115-130.
-
Dugard, P. & Toldman, J. (1995). Analysis of pre-test–post-test control group designs in educational research. Educational Psychology, 15(2), 181-198.
-
Duran, E. (2009). Tema merkezli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(3), 53-68.
-
Ercan, Y. (2007). Tarih ders kitaplarının kronolojik ve tematik tasarımlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
-
Felder, R. M. & L. K. Silverman. (1988). Learning and teaching styles in engineering Education. Engineering Education, 78, 674-681.
-
Fogarty, R. & Stoehr, J. (2008). Integrating curricula with multiple intelligences. (2nd ed.). California: Corwin Press.
-
Fogarty, R. (1997). Problem-based learning and other curriculum models for the multiple intelligences classroom. New York: Corwin Press.
-
Fowler, C. & McMullan, B. J. (1991). Understanding how the arts contribute the excellent education: Study summary. National endowment for the arts, Philadelphia, PA. (Eric Document No. 360248).
-
Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana yönelik ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226.
-
Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
-
Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Longman.
-
Hargood, C., Millard, D. E. & Weal, M. J. (2008). Thematic approach to emerging narrative structure. Learning societies lab school of electronics and computer science, University of Pittsburgh, Pennsylvania, USA. Retrieved from http://eprints.soton.ac.uk/265459/1/websci06-hargood.pdf.
-
Henderson, R. & Landesman, E. (1995). Effects of thematically integrated mathematics instruction on students of Mexican descent. Journal of Educational Research, 88(5), 290-300.
-
İşler, A. Ş. (2004). Sanat eğitiminde disiplinlerarası-tematik yaklaşım. Milli Eğitim Dergisi, 163, 43-54.
-
Karadağ, E. & Korkmaz, T. (2007). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık.
-
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-
Kılcan, F. (2005). 6. sınıflarda ölçüler konusunun öğretiminde tematik öğretimin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Koç, B. (2006). İlgi ölçümlerinin madde sayısının azaltılması ve yaş ranjının genişletilmesine yönelik bir geçerlik güvenirlik çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Kovalik, S. J. & McGeehan, J. R. (1999). Integrated thematic instruction: From brain research to application. Reigeluth, C. M. (Ed.), Instructional-design theories and models. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum, Inc.
-
Kovalik, S. & Olsen, K. (1994). ITI: The model integrated thematic instruction. Kent, WA: Susan Kovalik and Associates.
-
Kubiszyn, T. & Borich, G. (2003). Educational testing and measurement: Classroom application and practice. (7th d.). New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
-
Kuzgun, Y. (1996). Akademik benlik kavram ölçeği el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
-
Manson, E. J. & Bramble, W. J. (1997). Research in education and the behavioral sciences: Concepts and methods. Los Angeles: A Time Mirror Company.
-
McCharty, C. (2005). Effects of thematic-based, hands-on science teaching versus a textbook approach for students with disabilities. Journal of Research in Science Teaching, 42(3), 245-263.
-
MEB (2006). İlköğretim İngilizce dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
-
Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-
Schunk, D. H. (2008). Learning theories: An educational perspective. (5th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
-
Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. (10. baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
-
Sünbül, A. M. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. (4. baskı). Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
-
Usta, A., Bodur, H. Yağız, D. & Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlara etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13.
-
Yarımca, Ö. (2011). Disiplinler arası yaklaşımla bir durum çalışması. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-25.
İngilizce dersinde tematik öğrenme yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
Year 2012,
Volume: 1 Issue: 2, 12 - 24, 31.10.2012
Gokhan Bas
,
Ömer Beyhan
Abstract
Bu çalışmanın amacı, tematik öğrenme yaklaşımına dayalı öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 60 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Yapılan çalışmada, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Gruplar arasındaki anlamlılığı test etmek için bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, tematik öğrenme yaklaşımına dayalı olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerinde önemli olumlu gelişmeler sağladığı kaydedilmiştir.
References
-
Acat, B. & Ekinci, A. (2005). Yapılandırmacı felsefe ve yeni müfredat programına etkileri. 28-30 Eylül. XIV. Ulusal eğitim bilimleri kongresi (ss. 2-10), Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
-
Aybek, B. (2001). Disiplinlerarası (bütünleştirilmiş) öğretim yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Baş, G. (2011). Tematik öğrenme yaklaşımı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 112, 16-19.
-
Baştürk, G. (2009). Fen ve teknoloji dersinde tematik öğrenmenin akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
-
Büyüköztürk, S. (2011). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
-
Canas, A. J., Novak, J. D. & Gonzalez, F. M. (2004). Using at thematic approach and concept maps in technological courses. (pp. 1-10). Proceeding of the first international conference on concept mapping, Universidad Pública de Navara, Pamplona, Spain.
-
Dilek, D. & Öztürk, C. (2003). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-
Dilek, D. & Yapıcı, G. (2005). Öykülerle tarih öğretimi yaklaşımı. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 115-130.
-
Dugard, P. & Toldman, J. (1995). Analysis of pre-test–post-test control group designs in educational research. Educational Psychology, 15(2), 181-198.
-
Duran, E. (2009). Tema merkezli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(3), 53-68.
-
Ercan, Y. (2007). Tarih ders kitaplarının kronolojik ve tematik tasarımlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
-
Felder, R. M. & L. K. Silverman. (1988). Learning and teaching styles in engineering Education. Engineering Education, 78, 674-681.
-
Fogarty, R. & Stoehr, J. (2008). Integrating curricula with multiple intelligences. (2nd ed.). California: Corwin Press.
-
Fogarty, R. (1997). Problem-based learning and other curriculum models for the multiple intelligences classroom. New York: Corwin Press.
-
Fowler, C. & McMullan, B. J. (1991). Understanding how the arts contribute the excellent education: Study summary. National endowment for the arts, Philadelphia, PA. (Eric Document No. 360248).
-
Gömleksiz, M. N. (2003). İngilizce duyuşsal alana yönelik ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226.
-
Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
-
Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Longman.
-
Hargood, C., Millard, D. E. & Weal, M. J. (2008). Thematic approach to emerging narrative structure. Learning societies lab school of electronics and computer science, University of Pittsburgh, Pennsylvania, USA. Retrieved from http://eprints.soton.ac.uk/265459/1/websci06-hargood.pdf.
-
Henderson, R. & Landesman, E. (1995). Effects of thematically integrated mathematics instruction on students of Mexican descent. Journal of Educational Research, 88(5), 290-300.
-
İşler, A. Ş. (2004). Sanat eğitiminde disiplinlerarası-tematik yaklaşım. Milli Eğitim Dergisi, 163, 43-54.
-
Karadağ, E. & Korkmaz, T. (2007). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık.
-
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-
Kılcan, F. (2005). 6. sınıflarda ölçüler konusunun öğretiminde tematik öğretimin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
-
Koç, B. (2006). İlgi ölçümlerinin madde sayısının azaltılması ve yaş ranjının genişletilmesine yönelik bir geçerlik güvenirlik çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
-
Kovalik, S. J. & McGeehan, J. R. (1999). Integrated thematic instruction: From brain research to application. Reigeluth, C. M. (Ed.), Instructional-design theories and models. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum, Inc.
-
Kovalik, S. & Olsen, K. (1994). ITI: The model integrated thematic instruction. Kent, WA: Susan Kovalik and Associates.
-
Kubiszyn, T. & Borich, G. (2003). Educational testing and measurement: Classroom application and practice. (7th d.). New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
-
Kuzgun, Y. (1996). Akademik benlik kavram ölçeği el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
-
Manson, E. J. & Bramble, W. J. (1997). Research in education and the behavioral sciences: Concepts and methods. Los Angeles: A Time Mirror Company.
-
McCharty, C. (2005). Effects of thematic-based, hands-on science teaching versus a textbook approach for students with disabilities. Journal of Research in Science Teaching, 42(3), 245-263.
-
MEB (2006). İlköğretim İngilizce dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
-
Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-
Schunk, D. H. (2008). Learning theories: An educational perspective. (5th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
-
Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. (10. baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
-
Sünbül, A. M. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. (4. baskı). Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
-
Usta, A., Bodur, H. Yağız, D. & Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlara etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13.
-
Yarımca, Ö. (2011). Disiplinler arası yaklaşımla bir durum çalışması. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-25.