Araştırmada Wong, Chong,
Choy ve Lim (2012) tarafından geliştirilerek, geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılan öğretmen adaylarının Öğretimde Pedagojik Bilgi ve Beceri (ÖPBB)
ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu iki farklı devlet
üniversitesinin eğitim fakültesinin son sınıfında öğrenim gören 830 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Açımlayıcı Faktör
Analizi (AFA), 110 (53,6%)’u kadın ve 95 (46,4 %)’’i erkek olmak üzere toplam
205 öğretmen adayından elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı
Faktör Analizi (DFA), 330 (52,8 %) ‘u kadın ve 295 (47,2 %)’i erkek toplam 625
öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Dil eşdeğerliğini test etmek için
İngilizce-Türkçe; Türkçe-İngilizce geri çeviriler uygulanmıştır. Yapı geçerliği
kapsamında AFA ve DFA’dan yararlanılmıştır. AFA sonucunda ölçeğin altı boyut ve
37 maddeden oluştuğu tespit edilmiştir. DFA sonucunda AFA’da elde edilen yapı
doğrulanmıştır. Ölçme aracının güvenirliği için Cronbach Alpha güvenirlik
katsayı ölçeğin tümünde 0.94 iken alt boyutlarında 0.70 ile 0.88 arasında
değerler almıştır. Ölçme aracının geçerli ve güvenilir ölçüm yapabilen bir veri
toplama aracı olduğu söylenebilir.
Pedagogical knowledge and skills Pre-service teachers Reliability Validity Survey adaptation
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Acceptance Date | January 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0