BibTex RIS Cite

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETĠMĠNDE FACEBOOK ÜZERĠNDEN SÖZCÜK ÖĞRETĠMĠ

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 23 - 34, 01.06.2016

Abstract

Bu çalışmada İnternetin en yaygın uygulamalarından olan Facebook‟un bir ders aracı olarak Yabancılara Türkçe Sözcük Öğretiminde kullanılması konusu üzerinde durulmaktadır. İçerikler incelendiğinde Facebook‟un bu amaçla temel olarak üç farklı şekilde kullanılabileceği görülmektedir. Bunlardan birincisi bir sayfa veya grup oluşturarak etkinliklerin buradan paylaşılarak gerçekleştirilmesidir. Bu etkinlikler; video, resim, müzik, animasyon paylaşımları şeklinde olabildiği gibi hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin kendi buldukları yöntemlerle de olabilmektedir. İkincisi Facebook bünyesinde yer alan oyunlardan yararlanmak. Buradaki oyunlar doğrudan sözcük öğretimi amaçlı olmasa da öğretici özelliklere sahip olmasından dolayı sözcük öğretiminde kullanılabilmektedirler. Son olarak Facebook üzerinden dolaylı yoldan sözcük öğrenimi. Gerek program dilinin Türkçeye çevrilerek gerekse Türkçe sayfalarda dolaşılarak farkında olmadan yeni sözcükler öğrenilmesi bu yolla gerçekleşmektedir. Çalışmada bu yöntemlerle ilgili açık örnekler sunulmakta ve paylaşımlar incelenmektedir

References

  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. XII. Türkiye'de İnternet Konferansı, Bilkent-Ankara, Web: http://inet-tr.org.tr/inetconf12/bildiri/46.pdf adresinden 02.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çetin, Y., Sözcü, Ö.F., ve Kınay, H. (2012) Sosyal Ortamlardaki Oyunlardan Dolaylı Yoldan Yabancı Dile Ait Kelime Edinimi, International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 535-552.
  • Ekici M ve Kıyıcı M. (2012) Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167 Uşak.
  • Genç Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. Akademik Bilişim‟10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 10-12 Şubat 2010, 237-242. Muğla Üniversitesi
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, O. (2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı. XV. "Türkiye'de İnternet" Konferansı Bildirileri. Web: http://orcun.madran.net/yayinlar/sosyal_aglarin_egitim_amacli_ kullanimi.pdf adresinden 23.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Gürdal, A.& Arslan, M. (2011). Oyun ve Bulmaca Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi, st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics May 5-7 2011 Sarajevo, Web: http://eprints.ibu.edu.ba/9/2/FLTAL%202011%20Proceed%C4%B1ngs%20Book_1_p36-p50.pdfnb adresinden 11.11.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. XIII. Türkiye‟de İnternet Konferansı Bildirileri 22-23 Aralık , 35-40. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Kert, S.B. ve Kert A. (2010) Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Amaçlı Kullanılma Potansiyelleri. International Online Journal of Educational Sciences. 2(2), 486-507.
  • Lüle Mert, E. (2013) İlköğretim Türkçe Programı ile Türkçe Çalışma Kitaplarındaki Kazanım ve Etkinliklerin Sözcük Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(5), 13-31.
  • Tiryakioğlu, F. ve Erzurum, F. (2011). Bir Eğitim Ararcı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, 2011, 1031-1047 Antalya.
  • https://www.facebook.com/games/kelimelik/?fbs=110 EriĢim:17.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/?fref=ts EriĢim: 25.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/10153148479024932/?notif_t=group_commentEriĢim:05.03.2015)
  • https://www.facebook.com/TeachingTurkishasForeignLanguage?fref=ts EriĢim: 25.02.2015
  • https://www.facebook.com/4BitKelimeAvcisi EriĢim: 17.02.2015
  • http://he2apps.com/kelimelik/help EriĢim: 17.02.2015
  • http://wearesocial.net/blog/2015/01/digital-social-mobile-worldwide-2015 EriĢim:10.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/?notif_t=group_r2j_approved EriĢim: 20.04.2015

VOCABULARY TEACHING ON THE FACEBOOK IN THE TEACHING TURKISH TO FOREIGNERS

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 23 - 34, 01.06.2016

Abstract

In this study, it focuses on the use of Facebook which is one of the Internet’s most common applications as an educational tool in Turkish Vocabulary Teaching to Foreigners. Facebook can be used in three different ways as the basis for this purpose looking at its contents. The first, the activity is carried out by creating a page or group. These activities can be not only shares of video, photos, music, and animation but also they can be methods teachers and students have used and found themselves. Secondly to take advantage the word games on the Facebook. These games can be used in vocabulary teaching because they have tutorial features although not directly aimed at the vocabulary teaching. Finally, Indirectly Vocabulary Teaching on the Facebook. Both translating program language into Turkish and surfing on the Internet, to learn new words unwittingly is realized in this way. In the study, the clear examples on this method are presented and the shares are examined.

References

  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. XII. Türkiye'de İnternet Konferansı, Bilkent-Ankara, Web: http://inet-tr.org.tr/inetconf12/bildiri/46.pdf adresinden 02.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Çetin, Y., Sözcü, Ö.F., ve Kınay, H. (2012) Sosyal Ortamlardaki Oyunlardan Dolaylı Yoldan Yabancı Dile Ait Kelime Edinimi, International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 535-552.
  • Ekici M ve Kıyıcı M. (2012) Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 156-167 Uşak.
  • Genç Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. Akademik Bilişim‟10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 10-12 Şubat 2010, 237-242. Muğla Üniversitesi
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, O. (2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı. XV. "Türkiye'de İnternet" Konferansı Bildirileri. Web: http://orcun.madran.net/yayinlar/sosyal_aglarin_egitim_amacli_ kullanimi.pdf adresinden 23.07.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Gürdal, A.& Arslan, M. (2011). Oyun ve Bulmaca Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi, st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics May 5-7 2011 Sarajevo, Web: http://eprints.ibu.edu.ba/9/2/FLTAL%202011%20Proceed%C4%B1ngs%20Book_1_p36-p50.pdfnb adresinden 11.11.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. XIII. Türkiye‟de İnternet Konferansı Bildirileri 22-23 Aralık , 35-40. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Kert, S.B. ve Kert A. (2010) Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Amaçlı Kullanılma Potansiyelleri. International Online Journal of Educational Sciences. 2(2), 486-507.
  • Lüle Mert, E. (2013) İlköğretim Türkçe Programı ile Türkçe Çalışma Kitaplarındaki Kazanım ve Etkinliklerin Sözcük Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(5), 13-31.
  • Tiryakioğlu, F. ve Erzurum, F. (2011). Bir Eğitim Ararcı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, 2011, 1031-1047 Antalya.
  • https://www.facebook.com/games/kelimelik/?fbs=110 EriĢim:17.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/?fref=ts EriĢim: 25.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/10153148479024932/?notif_t=group_commentEriĢim:05.03.2015)
  • https://www.facebook.com/TeachingTurkishasForeignLanguage?fref=ts EriĢim: 25.02.2015
  • https://www.facebook.com/4BitKelimeAvcisi EriĢim: 17.02.2015
  • http://he2apps.com/kelimelik/help EriĢim: 17.02.2015
  • http://wearesocial.net/blog/2015/01/digital-social-mobile-worldwide-2015 EriĢim:10.02.2015
  • https://www.facebook.com/groups/47575609931/?notif_t=group_r2j_approved EriĢim: 20.04.2015
There are 18 citations in total.

Details

Other ID JA26ZR32EE
Journal Section Turkish Language Education
Authors

Erdinç Aslan

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Aslan, E. (2016). VOCABULARY TEACHING ON THE FACEBOOK IN THE TEACHING TURKISH TO FOREIGNERS. Turkophone, 3(1), 23-34.

TURKOPHONE | 2014 |  ISSN: 2148-6808

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.