Bu çalışmada İnternetin en yaygın uygulamalarından olan Facebook‟un bir ders aracı olarak Yabancılara Türkçe Sözcük Öğretiminde kullanılması konusu üzerinde durulmaktadır. İçerikler incelendiğinde Facebook‟un bu amaçla temel olarak üç farklı şekilde kullanılabileceği görülmektedir. Bunlardan birincisi bir sayfa veya grup oluşturarak etkinliklerin buradan paylaşılarak gerçekleştirilmesidir. Bu etkinlikler; video, resim, müzik, animasyon paylaşımları şeklinde olabildiği gibi hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin kendi buldukları yöntemlerle de olabilmektedir. İkincisi Facebook bünyesinde yer alan oyunlardan yararlanmak. Buradaki oyunlar doğrudan sözcük öğretimi amaçlı olmasa da öğretici özelliklere sahip olmasından dolayı sözcük öğretiminde kullanılabilmektedirler. Son olarak Facebook üzerinden dolaylı yoldan sözcük öğrenimi. Gerek program dilinin Türkçeye çevrilerek gerekse Türkçe sayfalarda dolaşılarak farkında olmadan yeni sözcükler öğrenilmesi bu yolla gerçekleşmektedir. Çalışmada bu yöntemlerle ilgili açık örnekler sunulmakta ve paylaşımlar incelenmektedir
In this study, it focuses on the use of Facebook which is one of the Internet’s most common applications as an educational tool in Turkish Vocabulary Teaching to Foreigners. Facebook can be used in three different ways as the basis for this purpose looking at its contents. The first, the activity is carried out by creating a page or group. These activities can be not only shares of video, photos, music, and animation but also they can be methods teachers and students have used and found themselves. Secondly to take advantage the word games on the Facebook. These games can be used in vocabulary teaching because they have tutorial features although not directly aimed at the vocabulary teaching. Finally, Indirectly Vocabulary Teaching on the Facebook. Both translating program language into Turkish and surfing on the Internet, to learn new words unwittingly is realized in this way. In the study, the clear examples on this method are presented and the shares are examined.
Other ID | JA26ZR32EE |
---|---|
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.