Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nde A2 düzeyinde gerçekleştirilen konuşma becerisi sınavında 50 soru yer almakta ve öğrencilerden kura yöntemiyle sorulan soruları cevaplandırması istenmektedir. Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen ve ana dili Arapça olan öğrencilerin A2 konuşma becerisi sınavlarındaki dil bilgisiyle ilgili ortak hatalarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere nitel araştırma yaklaşımı temel alınarak doküman analizine başvurulmuştur. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla ulaşılan Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nde Türkçe öğrenen A2 düzeyindeki ana dili Arapça olan 20 öğrenciye ait videolar araştırmada doküman olarak incelenmiştir. Videolarda yer alan bilgiler, kâğıda aktarılarak yanlış çözümlemesi yaklaşımıyla analiz edilmiştir. Bu yolla, öğrencilerin A2 seviyesinde öğrendikleri dil bilgisi konularını; konuşma becerilerinde kullanımları, ortak sesletim ve dil bilgisi hataları belirlenmiştir. Tespit edilen hataların dikkate alınması Türkçe öğrenecek ana dili Arapça olan bireylerin daha az hata ile konuşmalarına imkan verecektir
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi A2 Konuşma Becerisi Ortak Hatalar
There is a question that parents, teachers and the specialists wonder about. If we want a child to be bilingual, what must we do to achieve this? Must we talk the two languages at the same time or must we teach each language one at a time? To solve this issue we looked at different theories. The research carried on bilingual children brings to light very new points of view. The result of these researches indicates that talking two languages simultaneously does not affect the intelligence of the child negatively as was believed previously. Learning two or three languages does not effect the language development of the child either. Does keeping the two languages separate when the child is learning two languages simultaneously seem to be the best method that makes learning more effective? This paper tries to answer that question.
Diğer ID | JA27AH77TZ |
---|---|
Bölüm | Türkçe Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt: 2 Sayı: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.